• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bergeon bandverktyg (6767)

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag blev lite nyfiken, vad har man böjda bandstift till? Kanske en dum fråga?
 
Senast ändrad:

Jospers

Omega
2-Faktor
Lyckades hitta denna tråden efter att ha suttit och kämpat med mitt budget-verktyg från kina. Blir att beställa ett Bergeon och hoppas på att skillnaden är så stor som alla beskriver!
 

palmeeen

Breitling
Hej!
Ny inom bandbyte men tänkte köpa mig verktyg för att kunna byta själv på min omega Seamaster smp 300
Vad skulle ni rekommendera för verktyg? Är det olika storlekar på stiften så att man bör tänka på det vid köp?
Tack på förhand :)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
De smala topparna på bergeon har funkat på alla band för mej... vet inte när man skulle behöva de bredare...

Den bredare gaffeln är bra för rejälare band tycker jag. Tänk tjockare läder eller gummi som sitter väldigt tight mellan bandhornen.

Jag brukar rekommendera 6767F med en extra Gaffel/klyka till 6767S. Så kan man byta alla band väldigt enkelt.

:)
 

Hawk100

Rolex
Jag har både smala o breda och har aldrig behövt den breda. Helt onödigt att köpa den (enligt mig!!) och skulle du mot all förmodan behöva en bred ”spets” senare kan du höra av dig till mig så får du köpa min......
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Jag har både smala o breda och har aldrig behövt den breda. Helt onödigt att köpa den (enligt mig!!) och skulle du mot all förmodan behöva en bred ”spets” senare kan du höra av dig till mig så får du köpa min......

Intressant haha. Själv kör jag nästan uteslutande med breda. Använder enbart den smala vid byte av länk. Däremot om man bara vill ha en spets så tycker jag också att den smala är bäst. Den kan man göra allt med. :)
 

Parkstraße

Breitling
Är nöjd med min 6767-F, dock föredrar jag egentligen den tidigare versionen med plast/bakelithantag. Är livrädd att lettringen på metallskaftet ska repa något om man råkar slinta...
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Skillnaden mot mina gamla Ebay-spatlar går inte ens att beskriva. Otroligt mycket bättre!

Blixtsnabb leverans och fint paket också :)
 

MrWaldemar

Omega
2-Faktor
Som sagt, originalet är bäst, köpte endel ebay grejer och de var ju bara att slänga ganska direkt, det bästa med Bergeon är att man kan köpa delar och byta bara det som går sönder
 
Senast ändrad:

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Suveränt, order lagd! :)
Mottagit paketet igår! Åter igen, bugar å bockar @Rawa. Grymt verktyg!
Kan verkligen rekommendera storlek F.
6C915B14-8B59-4B60-98DD-32072626003F.jpeg
(Fick min tidigare liknande post borttagen igår då jag lade in den under annonsen i K&S... Rookie-misstag :confused:)
 
Topp