• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bergeon bandverktyg (6767)

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Kostar de inte mer? Kollade för flera år sen och då kostade de över 500kr , lurad på ebay skit alltså...

Just detta var en av anledningarna till att vi öppnade butiken. Vi visste att det var ockerpriser på verktygen. Så vi tog in dem och säljer billigare. Vi vill att alla ska ha råd med lite simpla verktyg som de kan lita på. Det är löjligt att ta 500kr för ett sådant.


Mottagit paketet igår! Åter igen, bugar å bockar @Rawa. Grymt verktyg!
Kan verkligen rekommendera storlek F.
6C915B14-8B59-4B60-98DD-32072626003F.jpeg
(Fick min tidigare liknande post borttagen igår då jag lade in den under annonsen i K&S... Rookie-misstag :confused:)

Jag såg detta. Haha! Jag hann läsa det och det gjorde min dag! Tack återigen för ordern och din fina feedback!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte kolla med er rutinerade. Ska köpa bandstiftsverktyg och funderar vilken som är ”bäst” Bergeon 6767 eller 7767:)
 

3rdstone

Omega
Har länge tänkt ersätta mina kompromiss-verktyg från Kjell o Co med ett rejält Bergeon och bara inte fått tummen ur, men nu när jag hittade denna tråd blev det väldigt enkelt. Har beställt från Strapped nu. Kommer bli tämligen intressant att uppleva skillnaden.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Jag tycker F är för litet och S för stort :( Får köpa såna där för 50 spänn som går att använda typ 2 gånger innan de pajar. För de har bättre storlek. Men även Bergeon slits rätt snabbt. Därför jag säljer min Bergeon för storleken känns skev. S är ju bra för läder osv. och visst funkar F för länkar men borde vara lite större.

7230 är dock väldigt bra för länkar med push pin. Men den funkar ju inte för ändlänkar.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Hej,

Har förstått att beroende på verktyg man har (och hur försiktig/kunnig man är) har man fina bandhorn eller helt sönderrispade. Jag har därmed försökt att hitta något som gör det enklare och är säkrare varpå jag fått ögonen på

bergeon 7825 samt budget varianten från Horofix, verkar som att den senare dock inte går att få tag på utan att betala lika mycket i frakt som verktyget i fråga. Således, vad har ni för tips? Är redan införstådd med att tejpa bandhornen etc. är här ute efter bra verktyg eller sites/affärer där man kan få tag på något vettigt som gör livet lättare.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Fick inlägget flyttat hit och är att det mest är det enkla verktyget som ni skriver om, är mer intresserad av pincett varianter
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hallo!
Jag knäckte verktyget 6767-B (pinnen som är 0,8mm i diameter) på min 6767F när jag skulle hjälpa en kompis ta bort en länk på hans Speemaster.
Jag har inte lyckats hitta nånstans där man kan beställa reservdelar. Har jag googlat för dåligt? Nån som har bättre koll?
 

Bilagor

  • IMG_5224.jpeg
    IMG_5224.jpeg
    264.1 KB · Visningar: 6

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hallo!
Jag knäckte verktyget 6767-B (pinnen som är 0,8mm i diameter) på min 6767F när jag skulle hjälpa en kompis ta bort en länk på hans Speemaster.
Jag har inte lyckats hitta nånstans där man kan beställa reservdelar. Har jag googlat för dåligt? Nån som har bättre koll?
Har inte @Feskarn såna?

 

aeh

Omega
Ni har övertygat mig, får ta och köpa från Bergeon. Lite pengar i sammanhanget och ibland kan det vara väldigt frustrerande med halvdana verktyg...
 

aakhagen

Omega
Finns det verktyg i andra material än metall? Jag tänker kolfiber eller kompositplast. Nåt som inte repar om jag slinter.
 
Topp