• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besök hos SEIKO 2017

Riffraff

Cartier
Wow, verkligen uttömmande och späckad med rolig info :), kudos! . I december blir det 7:e resan till Japan men 1:a sedan jag fick upp ett intresse för klockor. För egen del nöjer jag mig med ett besök i deras flaggskeppsbutik :happyhappy: . . Ja o lite diverse butiker för att få med mig hem en Sbdc053
 
Dag 4 - SEIKO Epson (tidigare Suwa)
Här tillverkas index i en svarv. Samtliga fasningar ställs in manuellt och det var så många olika vinklar som skulle poleras både horisontellt, vertikalt och i sicksack-mönster att jag inte klarar av att beskriva komplexiteten.
IMG_1144.JPG

SBGX117 (Paketöppning)

Såg denna dyka upp i Urban Gentrys senaste video. Han kanske har frågat och allt är ok, men jag tänker att jag nämner det just in case.
 

Beklockad

Breitling
Har tidigare läst reportaget snabbt i mobilen. Läste ordentligt nu på datorn och vilket fantastiskt reportage! Bild, text och video fick de att kännas som att man nästan var där. Intressant att se hur han jobbade med balansfjädern. :)
 
Dag 7
IMG_1487.JPG

Dag 7 var det hemresa och det finns inte mycket att säga om det. Resan har givetvis varit helt fantastisk och för mig har det varit extremt uppskattat och berikande.

IMG_1589.JPG
IMG_1595.JPG

Redan på planet på väg hem beslutade jag mig för att återigen köpa en SBGX117 samt den 7c46-Tonfisk jag sålde för ett tag sedan. Efter att ha träffa både Mr Kubo som designat SBGX117 samt Mr Tokunaga som varit med och utvecklat de tidiga Prospexmodellerna var beslutet enkelt.

Det har varit väldigt kul att få svar på alla de frågor jag lagrat de under åren och att få träffa personerna bakom klockorna, ingen nämnd, ingen glömd.

Tack för uppmärksamheten. :)
Sjukt intressant och bra reportage. Reser till Japan i jobbet och efter att ha läst detta så blir nästa klocka en Grand Seiko! Är sugen på en snowflake med läderarmband. Vad tror du om det?
 
Topp