• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

XC70 med 2.5T-motorn, runt 2007.
Bra tillförlitlighet? Har hört att dessa ska vara nästintill skottsäkra.

1.4% höjdskillnad mellan de två alternativen.
Om det överhuvudtaget skulle ge något annat än placebo effekt skulle jag bli förvånad.

Ta det billigaste av dom.
Jag får det till att 225/60 har 4,5% mer gummi mellan fälg och asfalt (135 mm jämfört med 129 mm). Det kan nog märkas, i och med att det tunnare däcket behöver vara styvare. Även skillnaden i bredd kan nog ge en viss skillnad i buller.

Givetvis spelar mönster och gummiblandning roll. Det kan vara stor skillnad mellan olika däck i samma dimension, så det är alltid lite av lotteri när man köper däck och Hjul. Enda gången man vet vad man får är när man köper samma som man hade innan, till samma bil, och det är ju inget spännande

Bmw...... Har en del unicorns
Detta är en av 20 BNW m5 e34 20 jahre motorsport gmbh
Som tillverkades för att fira dominansen för märkets 20 åriga racing era
Detta min vänner är grunden för BMW jubileums hysteri

Bilagor

• DSC03748 (3).JPG
    DSC03748 (3).JPG
    896.4 KB · Visningar: 165
Hade en s60 2,5t awd för 12-13 år sen, drog endel bensin. Rensade awd på den också 🤣 Det kostade 32000kr att åtgärda, styrväxel fick bytas vid hyfsat låga mil annars var jag nöjd med den, sköna stolar

Jag skulle nog inte vilja säga att de är såpass skottsäkra som exempelvis Toyota, något högre risk för fel på dem, men med det sagt så är de väldigt stabila och pålitliga bilar med få stora svagheter.

Hög komfort och hög säkerhet!

När vi köpte vår Scirocco R för fem år sedan sa säljaren att Android Auto skulle komma inom någon månad.

Bilen är såld sedan 2 år och nu såg jag en notis om att Android Auto kommer till Sverige.

Nästan lustigt!

Gick att använda ändå men var lite meck.

E34EA438-F72E-4CCE-BE93-68ED17E5AA1F.jpeg

Första april idag. Officiell påställning.
Den lilla röda fick en liten runda. Stora röda får ge sig till tåls lite till.

Varje år förvånas jag över hur jävla bra denna är på vägen. Än mer nu när jag kört Jaguar-åbäket under några veckor.
Gokart-känslan är stor, trots att 132 hästar knappast bjuder på något fantastiskt Vmax.

Nu har jag fått hem "pärlan" och... tja, någon pärla är det inte. På något sätt är man väl van vid att Jaguarer är ganska fina och välvårdade, denna bil är nog klart i bättre skick än andra familjebilar från 2004, men den är något mer sliten än de där toppexemplaren man brukar se på träffarna med Jaguarklubben. Problemet verkar ju vara laddningen, med nytt batteri i går den bra men varningslampan för laddningen lyser och den dränerar batteriet.

På bilden är det vinterfälgarna monterade, sommardäcken kommer på 19" XJR-fälgar så det kan nog bli riktigt snyggt!
Nya fälgar och en rejäl tvätt senare så är bilen riktigt presentabel!

X350, som är det interna namnet för XJ åren 2004-200? har en hel del styrkor men designmässigt tycker jag nog att både föregångaren X308 och efterträdaren X351 är mer lyckade.

Med det sagt tycker jag att kombinationen av färg och fälgar blev riktigt bra på mitt exemplar.

Motorn är den i mitt tycke lite underskattade V6:an på 3.0 liter och 240hk. Nej, den är inget fartmonster men den duger verkligen gott, bilen är ju inte så tung med tanke på att den har kaross av aluminium.

Laddningen då? Jo men jag har bytt generator och nu laddar den, så nu återstår bara provkörning över lite längre sträckor över att se vad mer som är fel.

Bilagor

• 9E46502D-B6B6-440B-9350-D7844CEBD67C.jpeg
    9E46502D-B6B6-440B-9350-D7844CEBD67C.jpeg
    582.5 KB · Visningar: 60
Som en totalt nyfrälst Lexus-loverboy så börjar jag tycka om de gräsliga och fula lexus grillarna.
Fan är det för fel på mig?
2020-lexus-gs-mmp-1-1574354422.jpg

Tur att jag jobbar på mitt botemedel.
Hjulen snurrar iallafall med nya växellådan.
Men bartender utav fan, skit jävla Kina fördelare man blir hörselskadad i garaget.
Nya 3" systemet med knappt-ljuddämpare låter HÖGT. Och mullrar fint.
Denna 250hk Cleveland låter som den har minst 500hk nu 😎🤣 frugan mindre imponerad då de ska vara en familjebil, men jag förstår inte problemet. Både jag och grannen älskar det 🤷‍♂️
20210402_125856.jpg

Tillbaka
Topp