• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Premiärturen känns avlägsen. Nedprioriterad just nu. Å andra sidan ställer jag alltid på till Valborg och det är nästan en månad bort. Men klart man längtar lite.

47D8A891-3061-4336-9D61-97059119D776.jpeg


3882CAD9-BEAC-43BC-8163-D28210863EE7.jpeg


DD496FF9-6730-40D3-9BB6-536B6F18E961.jpeg
 
X350, som är det interna namnet för XJ åren 2004-200? har en hel del styrkor men designmässigt tycker jag nog att både föregångaren X308 och efterträdaren X351 är mer lyckade.
X300 och X308 (som i det närmaste har identiska karosser) är naturligtvis snyggare utvändigt än X350. Det var min största sorg när jag bytte min X300 mot en X350. Men att X351, som är den första XJ:n som inte ser ut som en XJ skulle vara mer lyckad designmässigt än X350 måste jag ställa mig frågande till. Ser OK ut fram, men bakdelen kan bara en mor älska. Men det värsta är att den ser inte ut som XJ ska se ut!
Jag tor att vi alla kan peka ut det svarta fåret på denna bild!;)
genJaguar.jpg
 
Jag tror det är fel på min bil. Den är helt ny, men gör inga motorljud? Den går ju bra, men drar ingen bensin alls (tror jag, har inget sätt att se hur mycket soppan det är kvar i tanken).
IMG_20210327_065722.jpg
 
Idag hade sommarbilen premiär! Saab 9-5 Aero Turbo4:a med Hirsch mjukvara, 6-växlad manuell låda och 260hk/400nm. Vilken skapelse detta är.

9E587235-05C5-485B-87C7-AC60C07BE512.jpeg
7869A796-2DA6-4007-BB8A-20C94090FE2D.jpeg
Man blir fortfarande så sorgsen när man tänker tillbaka på det som hände med SAAB... men som tur är finns det många i världen över som vårdar märket. Du är en av dem som som fattar hur innovativa dom var.
 
Man blir fortfarande så sorgsen när man tänker tillbaka på det som hände med SAAB... men som tur är finns det många i världen över som vårdar märket. Du är en av dem som som fattar hur innovativa dom var.
Blir man verkligen det? Jag skulle säga att jag blir sorgsen när jag tänker på Trollhättan och det som hände där när SAAB konkade.

Bilarna iövrigt var, överlag, både tekniskt och designmässigt underlägsna konkurrenterna, så rätt logiskt att de konkade. SAAB hade aldrig klarat att hänga med idag.
 
Tillbaka
Topp