LyxfällanNästa
Basic
Och det kommer jag fortsätta med, det är något visst med att köra runt i ett stycke svenskt industriarv.Man blir fortfarande så sorgsen när man tänker tillbaka på det som hände med SAAB... men som tur är finns det många i världen över som vårdar märket. Du är en av dem som som fattar hur innovativa dom var.
Ursäkta men måste fråga hur du kom fram till den slutsatsen? Design är som alltid subjektivt, men kan tycka det blir underligt att påstå att Saabs design skulle kunna anses undermålig? jämfört med vadå? Volvo V70? Sen vad gäller tekniken, denna har en 2.0L fyra med TwinScroll Turbo och variabla kamaxlar som gick att få med 260hk/400nm från fabrik, bra prestanda och förbrukning för sin tid.Blir man verkligen det? Jag skulle säga att jag blir sorgsen när jag tänker på Trollhättan och det som hände där när SAAB konkade.
Bilarna iövrigt var, överlag, både tekniskt och designmässigt underlägsna konkurrenterna, så rätt logiskt att de konkade. SAAB hade aldrig klarat att hänga med idag.
På utrustningslistan fanns saker som panoramatak, HeadsUpDisplay, Lane Departure warning, ställbart aktivt chassi, kamerabaserad skylltavläsning (alltså ej hårddiskbaserad), baksätesunderhållning 3-zonig klimatanläggning, keyless entry & go etc, för 2012 skulle även adaptiv farthållare, dödavinkelvarnare och backkamera dyka upp på listan.
Fine att du inte gillar Saab, ingen kan tvinga dig, men säg det istället då.