• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Vinflaskan

Cartier
Stort tack för all hjälp och tips, ni är för många för att en kunna citeras.❤️
Kontaktade den där vita Volvon som endast skulle haft en ägare och som framstod som rätt najs i annonsen.
Fick regskylten (sez 911) av säljaren och kollade upp på car.info. Bilen är inte alls besiktad och inte ens påställd. Bilen såldes däremot 5/5 för 3000 spänn med följande beskrivning:

9EFCDFC6-5A7D-49F7-B0E7-C9A280C6DADB.jpeg




Tyvärr bekräftar sånt här bara mina fördomar om att alla som säljer bilar på blocket är lurendrejare och resten skojare, men det ska nog gå att hitta någon ärlig till slut. Valet kommer i alla fall nog bli en Volvo V70, med hjälp av era tips kommer jag förhoppningsvis slippa bli för hårt lurad. I värsta fall kan jag ju iof alltid skicka ett felstavat meddelande två veckor efter köp och hota med domstol ;)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Stort tack för all hjälp och tips, ni är för många för att en kunna citeras.❤️
Kontaktade den där vita Volvon som endast skulle haft en ägare och som framstod som rätt najs i annonsen.
Fick regskylten (sez 911) av säljaren och kollade upp på car.info. Bilen är inte alls besiktad och inte ens påställd. Bilen såldes däremot 5/5 för 3000 spänn med följande beskrivning:

9EFCDFC6-5A7D-49F7-B0E7-C9A280C6DADB.jpeg




Tyvärr bekräftar sånt här bara mina fördomar om att alla som säljer bilar på blocket är lurendrejare och resten skojare, men det ska nog gå att hitta någon ärlig till slut. Valet kommer i alla fall nog bli en Volvo V70, med hjälp av era tips kommer jag förhoppningsvis slippa bli för hårt lurad. I värsta fall kan jag ju iof alltid skicka ett felstavat meddelande två veckor efter köp och hota med domstol ;)
Exakt precis sådär kommer det vara varje gång när vissa säljer. Man lär sig känna igen dem väldigt fort. (Samma problem med stavning hela tiden, uppenbart fejkade säljarnamn, regskylten precis utanför bild)

edit: Kunde inte hålla mig från att kolla vad "Adam" egentligen heter. Adam visar sig vara en kvinna som tillhör släkten Bessik. Googla innan ni handlar så att säga.
 

Vesper

Rolex
Tror inte en handlare har 16% på BMW som marginal. Det måste ha varit någon central kampanj på den bilen med.

Handlare brukar ha 10-16% i marginal på en bil. Sedan får man bonus från märket man säljer vid vissa uppmätta sälj mål.

Nu slutade jag sälja bilar för många år sedan men NEJ det är inte någon ”jätte” marginal på utrustning som många skriver. Det kan kanske gälla tillverkaren, men ÅF går på brutto pris.

Rätta mig om jag har fel ni som sitter och kränger bilar idag.
Fabriksbeställd bil av mig fick nog demo-stöd när jag tänker efter. Kan dock tilläggas att säljare inte var kvar så långt efter, det hade nog inte bara med min bil att göra men för många dåliga affärer fick aldrig någon klarhet i det men helt plötsligt fanns han inte kvar.
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Slänger ut frågan här innan jag besöker PC imorgon. Vad är det för leveranstid på en 911 Carrera S, någon som vet?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Fabriksbeställd bil av mig fick nog demo-stöd när jag tänker efter. Kan dock tilläggas att säljare inte var kvar så långt efter, det hade nog inte bara med min bil att göra men för många dåliga affärer fick aldrig någon klarhet i det men helt plötsligt fanns han inte kvar.
Försäljningschef godkänner alla affärer. Enskilda säljare kan inte frifräsa så han måste fått sparken på andra grunder 😉
 

Cuban8

Omega
2-Faktor
Stort tack för all hjälp och tips, ni är för många för att en kunna citeras.❤️
Kontaktade den där vita Volvon som endast skulle haft en ägare och som framstod som rätt najs i annonsen.
Fick regskylten (sez 911) av säljaren och kollade upp på car.info. Bilen är inte alls besiktad och inte ens påställd. Bilen såldes däremot 5/5 för 3000 spänn med följande beskrivning:

9EFCDFC6-5A7D-49F7-B0E7-C9A280C6DADB.jpeg




Tyvärr bekräftar sånt här bara mina fördomar om att alla som säljer bilar på blocket är lurendrejare och resten skojare, men det ska nog gå att hitta någon ärlig till slut. Valet kommer i alla fall nog bli en Volvo V70, med hjälp av era tips kommer jag förhoppningsvis slippa bli för hårt lurad. I värsta fall kan jag ju iof alltid skicka ett felstavat meddelande två veckor efter köp och hota med domstol ;)
Hur fick du fram den förra annonsen - den var väl borttagen från blocket? "Begär ut källmaterial" eller?
Lycka till i jakten!
 

Vinflaskan

Cartier
Hur fick du fram den förra annonsen - den var väl borttagen från blocket? "Begär ut källmaterial" eller?
Lycka till i jakten!

Exakt! Går ju även att se tidigare pris på annonserna utan att begära ut källmaterialet, men ville prova för att se hur det funkade. En majoritet av bilarna jag har kollat hittills har sålts strax innan nuvarande annons för flera tusenlappar billigare, troligtvis med massa fel som den nya säljaren väljer att inte nämna. Läser man olika recensioner på bilfirmorna som säljer begagnade bilar verkar inte dessa vara bättre utan också syssla med systematiskt fusk. Det viktigaste är verkligen inte miltal och allt annat som rör själva bilen, det viktigaste är istället att köpa säljaren. Svårt i ett hav av rötägg, men vi har satt midsommar som deadline så det ska nog gå bra.
 

Belfort

Omega
Detta kan säkert vara intressant för många här inne som kör tjänstesläde. Volvo V60 Hybrid var jag själv intresserad av.
Skärmavbild 2021-05-17 kl. 21.40.37.png
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
"on car infotainment screens"

Där ska du inte titta konstant när du kör ;) Waze och Google maps har ju haft reklam länge där när man kör Carplay exempelvis.
 

Edin

Panerai
Fy fan om biltillverkarna får göra reklam i sina bilar mot ägarens önskan. En gratis app som kopplas upp mot infotainment systemet köper jag dock.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Fy fan om biltillverkarna får göra reklam i sina bilar mot ägarens önskan. En gratis app som kopplas upp mot infotainment systemet köper jag dock.
Redan idag ser jag vissa loggor i org. navigationen men inte andra. Misstänker att någon betalar för det. Stör åtminstone inte mig nämnvärt.
 

Edin

Panerai
Redan idag ser jag vissa loggor i org. navigationen men inte andra. Misstänker att någon betalar för det. Stör åtminstone inte mig nämnvärt.
Är ju som du säger, lite beroende på hur det är gjort. Att det kommer en bensinmack inom navigatorns räckvidd och det står cirkle K eller Preem istället för en bensinpump köper jag. Att det däremot då skulle poppa upp ett meddelande i stil med "fikasugen? det kommer ne Preem om 3 km, dom har gott kaffe och nybakta bullar" på hela skärmen och i instrumentklustret skulle jag bli förbannad.
 

Vinflaskan

Cartier
Köpte precis min första bil! En Volvo V70 som visserligen hade rullat långt men den var omhändertagen och kändes bra. Säljaren var var också reko så förhoppningsvis håller bilen ihop. Tack för all hjälp och ett extra stort tack till @FlipSwede som har varit bollplank och tipsat om massa olika bilar via pm.
 

Tapiren

Cartier
Köpte precis min första bil! En Volvo V70 som visserligen hade rullat långt men den var omhändertagen och kändes bra. Säljaren var var också reko så förhoppningsvis håller bilen ihop. Tack för all hjälp och ett extra stort tack till @FlipSwede som har varit bollplank och tipsat om massa olika bilar via pm.
Rent generellt går ju V70 långt, det är en bil som inte är bäst på någonting men nästan bäst på allt, jag pratade med en taxichaufför igår som hade kört 55.000 mil med sin och den hade varit helt problemfri ("men nu börjar dämparna bli slitna")

Vilken årsmodell blev det?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Rent generellt går ju V70 långt, det är en bil som inte är bäst på någonting men nästan bäst på allt, jag pratade med en taxichaufför igår som hade kört 55.000 mil med sin och den hade varit helt problemfri ("men nu börjar dämparna bli slitna")

Vilken årsmodell blev det?

Instämmer. V70n kan vara både den bästa och den tråkigaste bil jag någonsin haft.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Shakedown på Knutstorp idag med nya bilen. Blev klar 00:40 inatt med det obligatoriska stressmecket dagen bankörning.
Positivt överaskad hur allt håller, fullt ös hela dagen. Inga konstigheter!

sen är det ju iofs en BMW också... 😄👍🏻
8906434D-DAAD-4DEE-AF5C-2DCDE9F6B8C1.jpeg
191E694E-2EF5-4DD2-8E74-37CD78EDECF7.jpeg
93364404-0760-45A9-A4D9-662CF0DD2D64.jpeg
AF45B5D6-662F-47F9-9201-EC22D3B42A86.jpeg
Det är ju en E36a, de är ju indestructible!😜
 

Vinflaskan

Cartier
Rent generellt går ju V70 långt, det är en bil som inte är bäst på någonting men nästan bäst på allt, jag pratade med en taxichaufför igår som hade kört 55.000 mil med sin och den hade varit helt problemfri ("men nu börjar dämparna bli slitna")

Vilken årsmodell blev det?
En 2002a. Tror den kommer rulla många mil till men är ju en risk med en gammal bil som redan rullat långt.. Den känns väldigt pigg i alla fall så håller tummarna att den klarar sommaren problemfritt. I absolut värsta fall blir det skroten och då är det ”bara” 15 tusen i sjön så det är ändå okej risk/reward.
Men nog om min gamla rishög och mer om era fina bilar som är betydligt roligare att läsa om och titta på 😊
 
Topp