Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis 225 bak. Skall eventuellt köpa spacers..Det var så man byggde dem original? Skärm och hjulpassning?
Lite det jag tänkte, har väl bestämt mig själv vad jag gillar, men har dålig koll på hur olika tillverkare körde från fabrik.Precis 225 bak. Skall eventuellt köpa spacers..
Från 1985 var det 245 bak på 9tum. Så kan nog göra gott med 10mm ut med spacersLite det jag tänkte, har väl bestämt mig själv vad jag gillar, men har dålig koll på hur olika tillverkare körde från fabrik.
I Porsches fall är det att du har tyngden bak då motorn sitter därVarför har man så stor skillnad i däcktryck mellan fram och bak? Min BMW vill också ha det enligt skylten, men jag vet inte om det gäller runflat eller vanliga. Kör vanliga nu för tiden och har samma tryck fram och bak, kanske borde testa med mindre fram?
Varför har man så stor skillnad i däcktryck mellan fram och bak? Min BMW vill också ha det enligt skylten, men jag vet inte om det gäller runflat eller vanliga. Kör vanliga nu för tiden och har samma tryck fram och bak, kanske borde testa med mindre fram?
Att den håller är en sak. Men krävs lite ombyggnation och en annan budget mot att glassa och köra lite trackdays!Det är ju en E36a, de är ju indestructible!
Var och tvättade bilen tidigare idag i tvätthall, kom in en Abarth och brummade, såg inte vilken motor men fan vad sugen jag blev.På tal om spacers, nöjd nu. Spacers 13mm/16mm, sänkt ca 3cm & nya PS4. Bra stuk nu. Före & efter.
Du behöver en Persuador3000 i verktygslådan. Med möjlighet till förlängning via lämpligt rör.Huh.
Skulle ge mig på att serva bilen idag.
Inga direkta konstigheter, tänker jag. Vet på ett ungefär vad en oljeplugg är, var den bör sitta och brukar inte försöka skruva dit tändstiften på fel håll, eller så.
Det var dock innan jag kom på att det är nån slags brittisk lastbil jag gått och köpt.
Oljepluggen på Jaggan mäter tydligen 30 mm(!). När jag började ägde jag inte ens någon 30 mm hylsa, men nu när jag gör så märker jag att man verkar ha landat i att 310 Nm är ett okej vridmoment för åtdrag.
Rör sig inte en mikrometer.
FML.
...men fräscht luftfilter i alla fall.
So there's that!
Du behöver en Persuador3000 i verktygslådan. Med möjlighet till förlängning via lämpligt rör.
Är du säker på att britterna har satt pluggen med"vanliga" gängor? Har dom roat sig med att dra dit vänstergänga?
Jag har dragit av några hjulbultar på våran gamla scania innan jag fattade att höger o vänster sida har olika gängor.
Bild på en persuador3000:
Drömmen! Grattis!Tittut!
Men hoppsan vad har vi för något nyinköp här då?
Fast Rolex och Porsche har jag ju med. Sedan kan man alltid forsätta och matcha en Panerai med min Range RoverSnyggt att våga gå mot strömmen och välja det man gillar AP och Lotus, istället för det säkra Rolex och Porsche.
Även om det säkra är riktigt bra kombo också.
Lotus Elise ( ar det mojligtvis en 2008?)Tittut!
Det är lungt. Jag ska sabba den ännu mer med racechassi och grejor. Planen är att ha den till att köra Roadsport med. Men den är fasen rätt kul på småvägarna med. Heeeelt annan karaktär än 993:an.Lotus Elise ( ar det mojligtvis en 2008?)
Roligare an sa blir det val inte?
Det skakar hoppar vibrerar och later...Anda sa skrattar man hela vagen och kan inte vanta pa nasta gang man ska kora Lotus.
Stort Grattis till en synnerligen rolig leksak ( for dom bil betraktat ar den helt vardelos)
Tysk korrekt trakighet eller engelskt vansinne...Du har nog det basta av tva helt olika varldar.Det är lungt. Jag ska sabba den ännu mer med racechassi och grejor. Planen är att ha den till att köra Roadsport med. Men den är fasen rätt kul på småvägarna med. Heeeelt annan karaktär än 993:an.
Ps. Nja. Den är reggad i Sverige som en 2008, men är i verkligheten en 2007a. Sista året för 220 versionen.
En italiensk v8 ligger nog närmare till hands. Eller kanske en engelsk...Tysk korrekt trakighet eller engelskt vansinne...Du har nog det basta av tva helt olika varldar.
Nu fattas bara en amerikansk v8 att reta gallfeber pa Miljopartister med....
Tysk korrekt trakighet eller engelskt vansinne...Du har nog det basta av tva helt olika varldar.
Nu fattas bara en amerikansk v8 att reta gallfeber pa Miljopartister med....
Viper gillas ju kanske inte direkt av Miljöpartister.
Många finfina på @BadkarsPiraten bilder.
Finns inget töntigare här i världen än människor som tror sig stå över trafikregler. Särskilt i plastkärra av snikmodell.Körde om många Porschar på vägen ned till Småland men ingen som vågar åka över 110.
Marsch fart hem i ca 180 blås i spöregn på småländska skogsvägar och slitna Toyo R888 i ångvälts-bredd, och folk säger att de inte fungerar i regn???
(Ursäkta Lambon, en medlem som aldrig förstår regler).
Ska jag fixa vinge till min?
Det är alltid trevligt med ett groggbord på hjul.
Du vill alltsa ha att gora i garaget.....En italiensk v8 ligger nog närmare till hands. Eller kanske en engelsk...