BadkarsPiraten
Guld
Finns inget töntigare här i världen än människor som tror sig stå över trafikregler. Särskilt i plastkärra av snikmodell.
Åh nej, vad hemskt!
(Du stavade fel i ditt namn, 't' borde vara 's')
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns inget töntigare här i världen än människor som tror sig stå över trafikregler. Särskilt i plastkärra av snikmodell.
Tricket är att ha så många bilar i garaget att minst en inte är trasig. Så det behövs några stycken..Du vill alltsa ha att gora i garaget.....
Visst ar det skonsang att lyssna pa en Maserati eller Ferarri V8...men jag gillar nar det fungerar mer an det ska skruvas.
Dock vore en Rover3500 gamla modellen en fin gentlemannabil...eller en VandenPlas..eller en Bristol...eller en Aston Martin Lagonda!
Det ar ju det allra basta!Tricket är att ha så många bilar i garaget att minst en inte är trasig. Så det behövs några stycken..
Var är VoodoonKörde om många Porschar på vägen ned till Småland men ingen som vågar åka över 110.
Marsch fart hem i ca 180 blås i spöregn på småländska skogsvägar och slitna Toyo R888 i ångvälts-bredd, och folk säger att de inte fungerar i regn???
(Ursäkta Lambon, en medlem som aldrig förstår regler).
Ska jag fixa vinge till min?
Det är alltid trevligt med ett groggbord på hjul.
Tyvärr inte med.Var är Voodoon
Jag har för mig att han med den blå ACR nämnde om att byta kammar ....Tyvärr inte med.
Han har bytt motor i den till ett 9L monster, så han håller väl fortfarande på med det antar jag.
Men en ACR-E var iallafall med. Värdelös att ligga bakom när den suger upp allt vatten på asfalten och skickar upp det i luften.
Jag har för mig att han med den blå ACR nämnde om att byta kammar ....
Vågat att byta motor på en bil som ökar i värde som den står dock så kändes det monetära inte som något problem
Jaså? Han verkar hålla på lite med den. Han är brutalt snabb på bana den farbrorn.
Ja jag håller med, jag hade nog själv inte gjort det men original snurran läggs väl på pall i ett hörn i garaget så det är nog egentligen inga problem.
Snackat med honom som hade den motorn tidigare och han var ju inte imponerad eftersom det var egentligen för mycket. Så jävla vass kam så den fick gå oerhört fett på tomgång så den nästan spyr ut bensin ur avgasrören, petar ur sig olja lite överallt trots flera catchtanks och allmänt orolig på allt förutom full gas.
Men den gjorde väl 800+på bakhjulen så det gick väl utav bara helv***, minns ej effekten men har för mig den gjorde ca 750 på hjulen med för långa stötstänger som höll ventiler öppna.
Såja mer Saab till folket! Aero på det med!Pollengulingen framme igen
Aldrig hört talas om och då är jag "i branschen". Men det verkar vara ett riktigt AB som har en omsättning ändå.Skall kränga iväg min bil och har fått ett bud från saljerbil.se. Någon som känner till företaget och vet om dom är ok? Som branschen ser ut tänkte jag det var lika bra att höra sig för...
Vi värderar & köper din bil! - Sälj er bil
Sälj Er Bil AB är ett modernt och nytänkande företag inom fordonsbranschen. Vår vision är enkel, att ni som säljare ska få ut maximalt för ert bil genom att ...www.saljerbil.se
Aldrig hört talas om och då är jag "i branschen". Men det verkar vara ett riktigt AB som har en omsättning ändå.
Så är det ju. Du riskerar inget så länge du inte skriver över bilen eller lämnar regpapper.Tack! Hittar inget negativt på nätet. Har jag pengarna på kontot innan bilen skrivs över är det väl lugnt antar jag
Nu får jag väl gå och sätta mig i min AMG Mercedes, fälla en tår för att jag inte får på Hirsch delar på denHoppas ni sitter ner nu era Wallstreet wannabes i leasade Mercor för nu har jag fått på Hirsch-detaljerna på min Ng9-5:a. Fy fasen så grann den blev!
Precis, ett hårt liv du leverNu får jag väl gå och sätta mig i min AMG Mercedes, fälla en tår för att jag inte får på Hirsch delar på den
Eller större rulldiameter.Nu har bilen rullat 300 mil och jag är fortfarande nöjd! Funderar på spacers. Vill inte sänka pga osmidig infart.
Går i köptankarna kring en lite roligare andrabil, kraven är att det ska gå att hämta barnen på dagis.. i övrig vill jag att den ska vara hyfsat värdebeständig då sommarstuga är på tapeten om 2-3år
budget ca 650-750k bilar jag tittat på:
Porsche 997.2 s4 eller turbo
Porsche 991 snikvariant och ändå håller inte budgeten
BMW m2
BMW m4
Challanger hellcat
Porsche 997Går i köptankarna kring en lite roligare andrabil, kraven är att det ska gå att hämta barnen på dagis.. i övrig vill jag att den ska vara hyfsat värdebeständig då sommarstuga är på tapeten om 2-3år
budget ca 650-750k bilar jag tittat på:
Porsche 997.2 s4 eller turbo
Porsche 991 snikvariant och ändå håller inte budgeten
BMW m2
BMW m4
Challanger hellcat
Går i köptankarna kring en lite roligare andrabil, kraven är att det ska gå att hämta barnen på dagis.. i övrig vill jag att den ska vara hyfsat värdebeständig då sommarstuga är på tapeten om 2-3år
budget ca 650-750k bilar jag tittat på:
Porsche 997.2 s4 eller turbo
Porsche 991 snikvariant och ändå håller inte budgeten
BMW m2
BMW m4
Challanger hellcat
Ah men lite så min tankegång gått också, hämta på förskolan innebär 1,5km på 30-40 väg med en 2 åring och en 4åring så tänker att 911 baksäte duger åt 4åringen 2 åringen får sitta fram bakvänt lutar i så fall åt en 997.2 4s eller 991 då den tilltalar mig mer stilmässigt men pushar budgetenEn 911 har visserligen fyra säten, men de två där bak är mer ett nödsäte där man med fördel kan fälla ryggstöden och lasta packning. Alla generationer 911 har haft ett stabilt andrahandsvärde under senare år. Svårt att sia om framtiden. 997:an är mer analog än 991:an. Det är en fråga om tycke och smak vad man väljer där. Likaså vilken version man väljer att köpa. En 997 turbo är mer klinisk än en 4S/GTS. Vill man ha karaktären från en sugmotor väljer man inte turbon.
M2, M4:a eller och för den delen Challanger. Tror inte de har nämnvärt samma andrahandsvärden som en 911:a om det är av vikt. De har heller inte samma unika körupplevelse. De är mer motorstarka standardbilar.
Om det bara är en andrabil kan man i princip köpa vilken entusiastbil som helst. T om en äldre klassiker. Så egentligen behöver man inte snöa in sig på moderna bilar i huvudtaget.
Har inte kört 991 men tänker mig att det är en helt annan bil. Hänger nog på vilken känsla man är ute efter. Finns säkert iso-fästen i den vilket jag inte tror min 997 har. Ifs är sätena bak mer eller mindre bilbarnstolar när barnen blir lite större.Ah men lite så min tankegång gått också, hämta på förskolan innebär 1,5km på 30-40 väg med en 2 åring och en 4åring så tänker att 911 baksäte duger åt 4åringen 2 åringen får sitta fram bakvänt lutar i så fall åt en 997.2 4s eller 991 då den tilltalar mig mer stilmässigt men pushar budgeten
Ah men lite så min tankegång gått också, hämta på förskolan innebär 1,5km på 30-40 väg med en 2 åring och en 4åring så tänker att 911 baksäte duger åt 4åringen 2 åringen får sitta fram bakvänt lutar i så fall åt en 997.2 4s eller 991 då den tilltalar mig mer stilmässigt men pushar budgeten
Skulle lagt till Mustang i listan! Det är väldigt många olika typer av bilar du tittar på.Går i köptankarna kring en lite roligare andrabil, kraven är att det ska gå att hämta barnen på dagis.. i övrig vill jag att den ska vara hyfsat värdebeständig då sommarstuga är på tapeten om 2-3år
budget ca 650-750k bilar jag tittat på:
Porsche 997.2 s4 eller turbo
Porsche 991 snikvariant och ändå håller inte budgeten
BMW m2
BMW m4
Challanger hellcat
Detta är ju också en halv-fuling;Precis det jag var rädd för. Har sett flera bilar på bilwebauctions där man ser solklara nyansskillnader efter omlack men ingen kommentar i testerna. Hur mycket fel finns det då som man inte ser på bilderna utan bara syns på plats?
Samma grej på Klaravik men de låtsas ju inte vara experter i alla fall, dock lyckas de stundtals få in objekt som är av den karaktären. Exempelvis är det en V70 R AWD laserblå till salu där nu i veckan där man ser tydliga sprejburksspår på innerskärmarna. Inte ett pip i annonstexten om det.