Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funderar på en AMG CLA 35, någon som har erfarenhet utav en sådan? Combimodellen tänkte jag på. Har tyvärr ingen handlare i närheten så jag har inte haft möjlighet att provköra. Ska se om jag kan släpa mig ned söderut och provköra någon dag.
CLA är ju en ganska liten bil.Jag var intresserad av en sådan, alternativt en CLA 250 SB, för några månader sedan när jag tittade på bil. Var iväg och provkörde en CLA 250 SB men den var jag tyvärr inte alls imponerad av, varken körkänsla eller känslan på interiören. Exteriört gillar jag den så klart, därför jag fastnade från början.
Sen är väl så klart AMG-versionen säkert snäppet bättre på allt men jag hann aldrig hitta en för provkörning innan jag tittade åt annat håll och slog till på en E400 Coupé istället. Stor skillnad i upplevelse i CLA vs E-klass tycker jag, men det bör det väl också vara.
Utseendet på våra prylar som vi visar upp påverkar vår självbild. Därför är det väldigt viktigt. Sånt avtar med åldern men är värst i tonåren.Kan ngn förklara varför färgen på lister väcker så mkt känslor? Är det inte bara en minimal detalj där man tycker olika färg är snyggt? Eller är det som att sätta M3 emblem på en 318? Fattar inte grejen...
Bilar som helhet är väl till stor del något till stor del man vill visa upp för att förmedla en viss bild av en som person. Hade det bara handlat om ren transportkapacitet hade vi alla åkt Skoda med minsta fälgpaketet...Utseendet på våra prylar som vi visar upp påverkar vår självbild. Därför är det väldigt viktigt. Sånt avtar med åldern men är värst i tonåren.
Du tar inläggen ovan lite väl seriöst. Svarta lister är väl lite som de där fula stygnen på modebanden man ser överallt. Många vill ha dem och det är mode. Inte alltid fel men ibland blir det. Om vi inte kan diskutera detaljer på bilar/klockor vet jag inte vad man ska ha forumet till?Kan ngn förklara varför färgen på lister väcker så mkt känslor? Är det inte bara en minimal detalj där man tycker olika färg är snyggt? Eller är det som att sätta M3 emblem på en 318? Fattar inte grejen...
Det är nog många gånger så men det är nog flera anledningar till varför man väljer en viss typ av bil. För egen del har funktion varit viktigare, men visst är det kul att sätta sig i en snygg bil, även om det för min del har varit viktigare att den gått stadigt på vägen i 180 km/h på autobahn. När det var viktigt hade jag bilar för det, men inte längre.Bilar som helhet är väl till stor del något till stor del man vill visa upp för att förmedla en viss bild av en som person. Hade det bara handlat om ren transportkapacitet hade vi alla åkt Skoda med minsta fälgpaketet...
Det är nog många gånger så men det är nog flera anledningar till varför man väljer en viss typ av bil. För egen del har funktion varit viktigare, men visst är det kul att sätta sig i en snygg bil, även om det för min del har varit viktigare att den gått stadigt på vägen i 180 km/h på autobahn. När det var viktigt hade jag bilar för det, men inte längre.
Klart man ska kunna diskutera detaljer och ha olika smak! Det var jag som helt klart tog inläggen för seriöst. Tänkte att det kanske handlade om mer än tycke och smak. Typ att man försöker få bilen att verka mer sportig än den är.Du tar inläggen ovan lite väl seriöst. Svarta lister är väl lite som de där fula stygnen på modebanden man ser överallt. Många vill ha dem och det är mode. Inte alltid fel men ibland blir det. Om vi inte kan diskutera detaljer på bilar/klockor vet jag inte vad man ska ha forumet till?
Fast just sportig är ju nog det folk oftast är ute efter. Kombinera det med alldeles för stora fälgar så är du hemma. Många är rädda för gubbstämpeln, lite som vissa är rädda för "damur" under 40 mm. Mycket tycke och smak helt enkelt.Klart man ska kunna diskutera detaljer och ha olika smak! Det var jag som helt klart tog inläggen för seriöst. Tänkte att det kanske handlade om mer än tycke och smak. Typ att man försöker få bilen att verka mer sportig än den är.
exakt så är det, mycket rädda för att få en gubbstämpel .......Fast just sportig är ju nog det folk oftast är ute efter. Kombinera det med alldeles för stora fälgar så är du hemma. Många är rädda för gubbstämpeln, lite som vissa är rädda för "damur" under 40 mm. Mycket tycke och smak helt enkelt.
Det är iaf en förklaring jag har hört många gånger angående krom. Du har kanske hört annat, vad vet jag... Åldersnoja skojar man inte bort, oerhört underhållande att se folk som gör allt för att övervinna åldrandet.exakt så är det, mycket rädda för att få en gubbstämpel .......
kan ju även vara så att man inte gillar krom helt enkelt.Det är iaf en förklaring jag har hört många gånger angående krom. Du har kanske hört annat, vad vet jag... Åldersnoja skojar man inte bort, oerhört underhållande att se folk som gör allt för att övervinna åldrandet.
Är dock rätt irrelevant vad en person tycker i det hela. Finns oändligt med anledningar till att plasta in krom.kan ju även vara så att man inte gillar krom helt enkelt.
Jag har aldrig gillat krom på lister, runt grill etc har inget med ålder att göra. I alla fall inte för min del
det är rätt irrelevant kring vad du har hört vad någon sagt om det med.Är dock rätt irrelevant vad en person tycker i det hela. Finns oändligt med anledningar till att plasta in krom.
Fast att en stor procent av en grupp människor tycker något är väldigt mycket mer relevant än vad en ensam persons åsikt är. Så är det bara, objektivt.det är rätt irrelevant kring vad du har hört vad någon sagt om det med.
Jag gav en konkret anledning och många med mig tycker att krom inte ser lika bra ut på en bil som svarta detaljer, har inget med att få ballen att verka vara större än vad den är, är ingen gubbnoja, bilen blir inte snabbare, man får inte mer vänner .....
Här visar Zlatan upp sin lyxbil i Stockholm – pratade med studenter
Zlatan Ibrahimovic firar semester hemma i Stockholm. I dag passade han på att ta sig en åktur i sin Ferrari. 39-åringen stannade till och hälsade på glada studenter.www.aftonbladet.se
Måste man inte ha hjälm när man kör den där, har för mig det.
för det verkar vara ditt enda argument och jag förklarar att så är inte fallet.Fast att en stor procent av en grupp människor tycker något är väldigt mycket mer relevant än vad en ensam persons åsikt är. Så är det bara, objektivt.
Har ingen aning varför du verkat ta åt dig av gubbkommentaren.
Om du läser inlägget igen står det "många" och inte "alla".för det verkar vara ditt enda argument och jag förklarar att så är inte fallet.
Sen att det ser förjävligt ut är en annan femma
En 2002a. Tror den kommer rulla många mil till men är ju en risk med en gammal bil som redan rullat långt.. Den känns väldigt pigg i alla fall så håller tummarna att den klarar sommaren problemfritt. I absolut värsta fall blir det skroten och då är det ”bara” 15 tusen i sjön så det är ändå okej risk/reward.
Men nog om min gamla rishög och mer om era fina bilar som är betydligt roligare att läsa om och titta på
hade ju varit ännu värre än kromOm du läser inlägget igen står det "många" och inte "alla".
På samma tema, guldlister hade varit sjukt koolt till en mörkgrön lack tex. Varför kör folk bara krom och svarta lister? Lite tråkigt.
Grymt fin bil!På tal om kromade/svarta lister. Fått höra från många inklusive säljaren på Audi att jag har ”fel look” med kromade lister till denna färg och plastpaket. Ska tydligen vara svarta. Ingen toning på rutorna var tydligen också fel..
Kunde nog inte bry mig mindre, tycker det blev riktigt bra med det kromade.
Hur hände detta?long story short, a fuck face .....