• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Listerna är svindyra på Audi och väldigt svårt att få loss de gamla utan att förstöra dem. Man folierar typ alltid. Grill är enkelt att byta i jämförelse.
Ja du har säkert rätt. Kan tänka mig att de kan deformeras när man demonterar men tänkte att det kanske inte gör så mycket om det är lätt att sätta dit de nya.
 
Ny bredare parkering för att undvika dörruppslag. Det blev svarta lister och svarta grillar här också. :)
20210604_224100-02.jpeg
 
Så vackert! 🧡
Har själv varit sugen på en gammal 900 turbo med hönshylla... de verkar dock stuckit rejält i pris... samma med dessa I guess?
Jag hade en 900 turbo innan jag köpte 99an. De har som du säger stuckit iväg rejält i pris.

99an går ändå att hitta för helt ok pris så länge det inte är en turbo

Sen ligger vi i Sverige fortfarande "efter" i prissättning. Internationellt så är priserna på gamla Saab högre
 
Jag fattar typ 50% av det som står... :D
Men jag har förstått att det inte är svindyrt för bilen och gillar den så köper och hoppas vi blir nöjda. Det var lätt att få in dubbelvagnen och jag satt bra i baksätet så bör inte bli för liten även om jag inte testmonterade barnstolar... :)
20210607_150614.jpg

Det enda jag hade önskat mer är skinnstolar. Men hade inte betalt 1k extra för det vid leasing av ny...
Såg bilen ut så när den stod i bilhallen?? Så smutsig??
 
Många av er vet hur det är. Ett år kvar på leasingavtalet. Man börjar bli sugen på något nytt. Vi har just nu en Skoda Kodiaq som vi är mycket nöjda med. Men. Vi kör väldigt få mil och korta sträckor (1000 mil per år, knappt). Därför har jag börjat snegla på att köpa något lite äldre (ca 3-5 år, tänker jag) men vill gärna ha något väldigt driftsäkert men ändå med bra komfort. Vad jag förstått är beg-marknaden stekhet, så är det ens lönt, eller är det en förhållandevis dålig affär jämfört med att privatleasa en ny, om man bortser från skatten?

Vi betalar idag 4700kr/mån för Kodiaqen inkl service och försäkring. Årsskatten har jag för mig ligger på drygt 8000kr.
 
Många av er vet hur det är. Ett år kvar på leasingavtalet. Man börjar bli sugen på något nytt. Vi har just nu en Skoda Kodiaq som vi är mycket nöjda med. Men. Vi kör väldigt få mil och korta sträckor (1000 mil per år, knappt). Därför har jag börjat snegla på att köpa något lite äldre (ca 3-5 år, tänker jag) men vill gärna ha något väldigt driftsäkert men ändå med bra komfort. Vad jag förstått är beg-marknaden stekhet, så är det ens lönt, eller är det en förhållandevis dålig affär jämfört med att privatleasa en ny, om man bortser från skatten?

Vi betalar idag 4700kr/mån för Kodiaqen inkl service och försäkring. Årsskatten har jag för mig ligger på drygt 8000kr.
eller så tittar du bortom det stekheta. Själv köpte jag för några år sedan, en BMW 118d 2010 från en auktoriserad BMW-handlare för 85000 kr. En välskött bil som nu gått över 20000 mil. Den är betald så den kostar mig ca 6000 kr/år (500 kr/mån) inklusive skatt, besiktning och halvförsäkring. Verkstadskostnader tillkommer men det har inte varit mer än vanlig service så jag tror det upplägget med en gammal bra bil är oslagbart. Hypen ligger på bilar som är just 3-5 år så klarar du en äldre bil står inte köparna på kö. Jag har alltid haft nyare bilar men förutsättningarna ändrades när jag flyttade till Stockholm och insåg att bil kan också vara ett problem.

Det finns bilmodeller som är byggda för att bli äldre än 6 år.
 
Senast ändrad:
Lite för mycket ”snabba” gubbar med chrome delete nu, kromat kan vara riktigt trevligt på rätt bil/färg. Går mode i allt.
C820FBB8-34CF-4F8E-A1F7-58D529C33941.jpeg
Snyggt! Du har helt rätt i att det går mode i små detaljer. Jag minns när jag hade en Audi A6 med svarta lister. Då fanns det kromade mot tillägg.
 
Senast ändrad:
Om kromade eller svarta lister är snyggast beror väl lite på bilmodell och vilken lack man valt. På min förra föredrog jag kromat, som dessutom var standard på "Luxury Line":
BMW (small).jpg


På min nuvarande föredrog jag svarta lister, vilket turligt nog var standard på "Sport Line" ... ;)
420 GC 2017-04-28 (5, no plate).jpg
 
Tillbaka
Topp