Har haft både A4 och har nu A6 och skulle säga att A4 är tyst och härlig, men A6 är mer ”s-klasstyst” (sen känns nog S-klass snäppet lyxigare interiört).Är den så tyst i kupén som vissa recensioner säger? ”S-klass- klass” så att säga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har haft både A4 och har nu A6 och skulle säga att A4 är tyst och härlig, men A6 är mer ”s-klasstyst” (sen känns nog S-klass snäppet lyxigare interiört).Är den så tyst i kupén som vissa recensioner säger? ”S-klass- klass” så att säga?
Har haft både A4 och har nu A6 och skulle säga att A4 är tyst och härlig, men A6 är mer ”s-klasstyst” (sen känns nog S-klass snäppet lyxigare interiört).
Har inte åkt nya E-klass så vågar mig inte på ngn jämförelse men är verkligen nöjd med A6:an (45 TFSI), den är både komfortabel och pigg)Håller med. Och tycker att A6 har tappat ganska mycket relativt konkurrenterna? Känns snarare som en dyr V90 än en tysk premiumbil? Klart att A8:an alltid har varit motsv S-klass och A6:an mer E-klass. Men tycker att nya E-klass är mer premium än A6:an?
Knep en sån här på leasing. Större än vad jag behöver, men mkt utrustning och lägre mån kost än många andra jag kollat på. Blir spännande…..
Kanske inte spännande…..mer bekvämt.Spännande vette tusan om det blir.
Varit förvånansvärt nöjd med att åka sån där själv dock - förnuftigt val.
Underbar!
Underbar!
Tänk om de byggde sådana här fina saker idag...
För en som inget kan man ändå älskar gamla Porschar. Vad är en "vanlig"?
Kan passa på att berätta en kul anekdot. Jag och frun gick en barnvagnpromenad hos min mor på landet. När vi passerade en nedlagd gammal mack ser jag en intressant udda Porsche utanför så jag gick närmare för att titta. Ägaren kom ut och var supertrevlig. Han öppnade den gamla macken som var full med porschar. 911. 944 gts. Etc etc. Det var en rätt speciell stund får jag säga. Så mkt ögongodis i en nedlagd mack på landet... Lite som att hitta massa gamla daytonas på vinden...
@Don Draper har en 930 turbo A.k.a Widdow maker eller lord of fun beroende på hur man ser det Detta är en carrera 3.2 från -84 sista classic 911.an. Ett tag såg det t.o.m ut som att det skulle bli sista 911-an. Dom la ner rnd för att satsa på mer moderna modeller innan dom fick en ny vd som sa hell no och förlängde serien för evigt typ.Underbar!
Tänk om de byggde sådana här fina saker idag...
För en som inget kan man ändå älskar gamla Porschar. Vad är en "vanlig"?
Kan passa på att berätta en kul anekdot. Jag och frun gick en barnvagnpromenad hos min mor på landet. När vi passerade en nedlagd gammal mack ser jag en intressant udda Porsche utanför så jag gick närmare för att titta. Ägaren kom ut och var supertrevlig. Han öppnade den gamla macken som var full med porschar. 911. 944 gts. Etc etc. Det var en rätt speciell stund får jag säga. Så mkt ögongodis i en nedlagd mack på landet... Lite som att hitta massa gamla daytonas på vinden...
Är ej turbo-vingen. Med sportpaketet kom denna med en läpp fram, 16" och denna vingen, turbo-vingen har som sidor i profilerna som växer upp. Stor skillnadN/A. Med Turbo-vinge.
Är ej turbo-vingen. Med sportpaketet kom denna med en läpp fram, 16" och denna vingen, turbo-vingen har som sidor i profilerna som växer upp. Stor skillnad
Har kört några månader av både A6 och E-klass senaste modellerna och jag personligen tycker A6 är hästlängder före i allt. Känns betydligt modernare och även det diffusa sk premium. Tycker det mesta sitter fel i E-klass, inte minst är stolarna kassa med amg-paketet. Knappar, reglage, nej det känns felplacerad för det mesta, inte kommer jag mer ordentligt utan lite av att köra buss när man som jag är lång.Håller med. Och tycker att A6 har tappat ganska mycket relativt konkurrenterna? Känns snarare som en dyr V90 än en tysk premiumbil? Klart att A8:an alltid har varit motsv S-klass och A6:an mer E-klass. Men tycker att nya E-klass är mer premium än A6:an?
använda
Är inte E-klass ganska plastig också? Jag har förvisso bara åkt i ganska basutrustade exemplar men jag upplever den som....tja, plastig. Inredningen är snygg på bild men känns inte alla speciellt förtroendeingivande när man sitter där, då tycker jag faktiskt att Volvos motsvarighet är betydligt mer ombonad och påkostad.Har kört några månader av både A6 och E-klass senaste modellerna och jag personligen tycker A6 är hästlängder före i allt. Känns betydligt modernare och även det diffusa sk premium. Tycker det mesta sitter fel i E-klass, inte minst är stolarna kassa med amg-paketet. Knappar, reglage, nej det känns felplacerad för det mesta, inte kommer jag mer ordentligt utan lite av att köra buss när man som jag är lång.
Kommer beställa en A6 som tjönstesloda även om våra rabatter är betydligt sämre på Audi plus att allt är dyrare i tillägg.
Grattis! Har själv en 997. Underbara bilar och kul att förverkliga om man gått och suktat över att någon gång få äga en 911!Från och med igår sportas en 996 Carrera
Grattis, har en själv, fast blå. Tänkte sälja den i våras, men efter att kört den ett par timmar så ångrade jag mig.Från och med igår sportas en 996 Carrera
Inte for att det hor till biltraden...men var katten ar katten.....Dammar av bilen.
Stå och tokvarva bilar på fyllan alltså... Tacka fan för att man inte har grannar som dig. Väx uppÅrets ormgrillning hos mig och frugan är över.
Sitter med en öl i näven och återställer bakfyllan och tänker tillbaka på hur galna folket är, fann en grogg i min Viper imorse från när vi stod och tokvarvade den på tomten. Sedan brännmärken i gräsmattan från när vi tokvarvade den andra GTS med kompressor och sidepipes
Ena killen skulle ge en rutschkana till min grabb, och jag skämtade att han skulle ta den i Vipern.
Så han gjorde det helt enkelt... (ja det är silvertejp...)
Jo, precis så är det. Snyggt på bild men de här svepande ovala panelerna är inget vidare i verkligheten. Känns inte alls speciellt exklusivt på plats, pus att grejerna inte sitter där dom skall för mig. Ta bara det här j-vla strulet med rattväxel, då måste man upp med högerhanden från mittarmstödet där jag normalt vilar armen. Sjukt störigt när man skall kör i stan, backa, fram, parkera osv.Är inte E-klass ganska plastig också? Jag har förvisso bara åkt i ganska basutrustade exemplar men jag upplever den som....tja, plastig. Inredningen är snygg på bild men känns inte alla speciellt förtroendeingivande när man sitter där, då tycker jag faktiskt att Volvos motsvarighet är betydligt mer ombonad och påkostad.
Andas och inse att det kanske inte är fullt seriöst skrivet. Tror inte badkarspiraten är något större problem för sina grannar. Vilket du inte är ändå.Stå och tokvarva bilar på fyllan alltså... Tacka fan för att man inte har grannar som dig. Väx upp
Och lastsäkra på vingen med silvertejp? Skitkul. Verkligen. I alla fall tills det inte går längre.
Nej det här var det dummaste inlägget i hela tråden tror jag. Grattis.
Gratulerar till en grymt trevlig bilFrån och med igår sportas en 996 Carrera
Tack! Jag har alltid drömt om en Porsche så det är underbart att nu äga en otroligt mycket körglädje!Grattis! Har själv en 997. Underbara bilar och kul att förverkliga om man gått och suktat över att någon gång få äga en 911!
Bra beslut! Denna låt bli svårare att flippa än klockorna...Grattis, har en själv, fast blå. Tänkte sälja den i våras, men efter att kört den ett par timmar så ångrade jag mig.
Du tog ju genuint åt dig.Stå och tokvarva bilar på fyllan alltså... Tacka fan för att man inte har grannar som dig. Väx upp
Och lastsäkra på vingen med silvertejp? Skitkul. Verkligen. I alla fall tills det inte går längre.
Nej det här var det dummaste inlägget i hela tråden tror jag. Grattis.
Andas och inse att det kanske inte är fullt seriöst skrivet. Tror inte badkarspiraten är något större problem för sina grannar. Vilket du inte är ändå.