• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ser fram emot bild när det är klart, tror det blir ännu bättre :cool:
Blir helt klart renare utan är dock rätt säker på att om jag måste välja så är det med, känns väldigt i linje med 80-tals 911

IMG_6070.jpg
 
Grym bild.
@Martin. kan säkert lösa.
Photoshop klarar det mesta men svårt att "photoshoppa" något man knappt ser, som balkongen till upp till höger. Går att lösa med en 3D rendering men känns lite magstarkt :) Så i detta fall tror jag orginal bilden är det bästa. Drömbil!

Men här kommer en snabb, förenklad, version utan balkong.
porsche.jpg


//Martin
 
Riktigt bra!! Jag ska eventuellt köpa ett hus och renovera det. Det första jag ska göra är att köpa en V70 i stil med din som man kan ha som arbetshäst under renoveringens gång. Dragkrok plus nedfällbara säten lär vara guld värt när man åker rundor till byggvaruhusen.
Skulle också behöva ett sånt här gammalt as för liknande upptåg. Har för mig att jag såg någon sida bak att man ska helst gå på manuell låda på gamla V70. Något mer man ska tänka på ur ”helst-inte-gå-sönder-ngt-dyrt”-synpunkt? Motorval?
 
Skulle också behöva ett sånt här gammalt as för liknande upptåg. Har för mig att jag såg någon sida bak att man ska helst gå på manuell låda på gamla V70. Något mer man ska tänka på ur ”helst-inte-gå-sönder-ngt-dyrt”-synpunkt? Motorval?
Manuell och en motor utan turbo, dvs 2,4 i antingen 140hk eller 170hk varianten känns ju som det givna valet.
Sedan är det ju som vanligt att ju mindre utrustning desto bättre, helst ska bara AC finnas för min del :)
 
Nyss hämtat Caymanen hos Levin Racing där nya Öhlins-dämpare och fjädrar har monterats. Gjorde en lite mer aggressiv hjulinställning också. Bilen är nu ca 3cm lägre än tidigare och har runt -2 grader camber.
Första intrycket är snyggt - skönt att få bort all luft i hjulhusen, sjukt stabil i kurvorna och det kommer bli riktigt kul att få testa på bana. Hjulen åker ju in en bit i hjulhusen pga sänkningen och förändringen i Camber, så sätter nog dit spacers på runt 10mm för att få lite bättre look.
19DD64BA-0C0B-4DF2-BD3A-FD2D2A042BD9.jpeg
EE049C06-184C-41B5-8160-B333B7450805.jpeg
 
Nyss hämtat Caymanen hos Levin Racing där nya Öhlins-dämpare och fjädrar har monterats. Gjorde en lite mer aggressiv hjulinställning också. Bilen är nu ca 3cm lägre än tidigare och har runt -2 grader camber.
Första intrycket är snyggt - skönt att få bort all luft i hjulhusen, sjukt stabil i kurvorna och det kommer bli riktigt kul att få testa på bana. Hjulen åker ju in en bit i hjulhusen pga sänkningen och förändringen i Camber, så sätter nog dit spacers på runt 10mm för att få lite bättre look.
19DD64BA-0C0B-4DF2-BD3A-FD2D2A042BD9.jpeg
EE049C06-184C-41B5-8160-B333B7450805.jpeg

Snyggt stuk.

Personligen så är mitt intresse för en specifik bil ställd i direkt relation till hur mycket camber den har - mao gillar jag att däcket går innanför kanten.

…nästa steg: bredare däck och valsade skärmkanter.

Kan man få till ännu mer camber med originalprylar? Eller bytte du topplagringar och armar också?
 
Snyggt stuk.

Personligen så är mitt intresse för en specifik bil ställd i direkt relation till hur mycket camber den har - mao gillar jag att däcket går innanför kanten.

…nästa steg: bredare däck och valsade skärmkanter.

Kan man få till ännu mer camber med originalprylar? Eller bytte du topplagringar och armar också?
Tack! Sjukt nöjd.
Valsa skärmkanter är nog ett steg för långt men får se vad man plockar upp som bandäck och fälgar.
Allt utom dämpare och fjädrar är originalprylar och jag tror det är helt maxat nu, i alla fall fram. För att få mer camber verkar man kunna byta till nedre länkarmar från GT3 enligt internet men jag nöjer mig så här. Tills jag ändrar mig i alla fall :)
 
Tack! Sjukt nöjd.
Valsa skärmkanter är nog ett steg för långt men får se vad man plockar upp som bandäck och fälgar.
Allt utom dämpare och fjädrar är originalprylar och jag tror det är helt maxat nu, i alla fall fram. För att få mer camber verkar man kunna byta till nedre länkarmar från GT3 enligt internet men jag nöjer mig så här. Tills jag ändrar mig i alla fall :)

Tror det är helt rätt att börja så där och känna sig för. Min personliga erfarenhet är att alla mittmotorbilar jag kört har en inbyggd understyrning från fabrik (för att tillverkarna inte vågar göra dem för trubbiga för gemene man) dom blir rätt frustrerande på bana - hjulinställning är ett första steg att börja arbeta bort det men kan krävas krängare och däck för att ta det hela vägen dit man vill - men det roliga är ju redan och att känna sig för!
 
  • Like
Reactions: LS
Tror det är helt rätt att börja så där och känna sig för. Min personliga erfarenhet är att alla mittmotorbilar jag kört har en inbyggd understyrning från fabrik (för att tillverkarna inte vågar göra dem för trubbiga för gemene man) dom blir rätt frustrerande på bana - hjulinställning är ett första steg att börja arbeta bort det men kan krävas krängare och däck för att ta det hela vägen dit man vill - men det roliga är ju redan och att känna sig för!
Exakt. Tror att från fabrik är cambern fram ganska nära noll medan den är negativ bak. I kombination med bredare däck bak än fram är understyrningen ett faktum. Kanske går upp lite i storlek fram när det är dags för cup2or.
 
Fyra golfbagar(inte vagnbagar), går det att få in i Renault Clio(den nuvarande modellen) samtidigt som det sitter fyra pers i den?
 
Nyss hämtat Caymanen hos Levin Racing där nya Öhlins-dämpare och fjädrar har monterats. Gjorde en lite mer aggressiv hjulinställning också. Bilen är nu ca 3cm lägre än tidigare och har runt -2 grader camber.
Första intrycket är snyggt - skönt att få bort all luft i hjulhusen, sjukt stabil i kurvorna och det kommer bli riktigt kul att få testa på bana. Hjulen åker ju in en bit i hjulhusen pga sänkningen och förändringen i Camber, så sätter nog dit spacers på runt 10mm för att få lite bättre look.
19DD64BA-0C0B-4DF2-BD3A-FD2D2A042BD9.jpeg
EE049C06-184C-41B5-8160-B333B7450805.jpeg
sänkningen i sig ger ju mer camber! Har lika instoppade fälgar på min. Om du skall köra spacers för gata ta inte för aggressiva då det finns risk att det kommer ta emot då du sänkt rätt mycket :)(jag gillar inte spacers så jag kör utan), är det någon form av sänkning som öhlins rekommendrar eller är det Levin som kommit fram till den höjden funkar bäst? Samma sänkning runt-om?

Jag vet inte hur det är på din bil, men hårdare fjädrar(om det är det) och hårdare satt kompression så undrar jag hur mycket original krängningshämmarna jobbar nu. När du blivit lite varm i kläderna så kan det vara något att kolla upp. Men det är mer för justera balansen bilen, kan vara så att OEM funkar bäst på Cayman. På min bil som den är nu så undrar jag om ens exv den bake gör något då jag har ganska så mycket styvare fjädring.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp