Jag är lite velig, har köpt en bagegelucka till där jag monterat av vingen, ska spackla lacka igen skruvhålen. Får återkomma när vi har ett resultatBra stuk på kärran! Jag är dock för vinglös motorlucka(inte för att någon frågade)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är lite velig, har köpt en bagegelucka till där jag monterat av vingen, ska spackla lacka igen skruvhålen. Får återkomma när vi har ett resultatBra stuk på kärran! Jag är dock för vinglös motorlucka(inte för att någon frågade)
Jag är lite velig, har köpt en bagegelucka till där jag monterat av vingen, ska spackla lacka igen skruvhålen. Får återkomma när vi har ett resultat
Kul, det är helt rätt att känna sig för. Enkelt att byta och vilket man än gillar bäst så ändrar det stuket rätt mycket.Jag är lite velig, har köpt en bagegelucka till där jag monterat av vingen, ska spackla lacka igen skruvhålen. Får återkomma när vi har ett resultat
Ser fram emot bild när det är klart, tror det blir ännu bättreJag är lite velig, har köpt en bagegelucka till där jag monterat av vingen, ska spackla lacka igen skruvhålen. Får återkomma när vi har ett resultat
Blir helt klart renare utan är dock rätt säker på att om jag måste välja så är det med, känns väldigt i linje med 80-tals 911Ser fram emot bild när det är klart, tror det blir ännu bättre
Superb bildkomposition ! Ett foto och bild för finsmakare !Eftermiddagsljus
Photoshop klarar det mesta men svårt att "photoshoppa" något man knappt ser, som balkongen till upp till höger. Går att lösa med en 3D rendering men känns lite magstarkt Så i detta fall tror jag orginal bilden är det bästa. Drömbil!Grym bild.
@Martin. kan säkert lösa.
Eftermiddagsljus
Eftermiddagsljus
grymt!
Synd på trädet och tjejen.
Hade varit ett klockrent kort på en klockren bil
Yes är mer att trädet växer ut ur bilen!Mycket bra bild på fin bil!
Trädet och tjejen där tycker jag gör bilden mer levande.
Skulle också behöva ett sånt här gammalt as för liknande upptåg. Har för mig att jag såg någon sida bak att man ska helst gå på manuell låda på gamla V70. Något mer man ska tänka på ur ”helst-inte-gå-sönder-ngt-dyrt”-synpunkt? Motorval?Riktigt bra!! Jag ska eventuellt köpa ett hus och renovera det. Det första jag ska göra är att köpa en V70 i stil med din som man kan ha som arbetshäst under renoveringens gång. Dragkrok plus nedfällbara säten lär vara guld värt när man åker rundor till byggvaruhusen.
Manuell och en motor utan turbo, dvs 2,4 i antingen 140hk eller 170hk varianten känns ju som det givna valet.Skulle också behöva ett sånt här gammalt as för liknande upptåg. Har för mig att jag såg någon sida bak att man ska helst gå på manuell låda på gamla V70. Något mer man ska tänka på ur ”helst-inte-gå-sönder-ngt-dyrt”-synpunkt? Motorval?
har uppdaterat bildenSnyggt!
Beskär bilden liiiite i överkant så att trädet bildar ett tak utan att öppna upp sig lite till höger vid fönstret. Lagom petigt nu, haha
I'll have two of what you're havingFixat. Varsågoda, ingen orsak.
Nyss hämtat Caymanen hos Levin Racing där nya Öhlins-dämpare och fjädrar har monterats. Gjorde en lite mer aggressiv hjulinställning också. Bilen är nu ca 3cm lägre än tidigare och har runt -2 grader camber.
Första intrycket är snyggt - skönt att få bort all luft i hjulhusen, sjukt stabil i kurvorna och det kommer bli riktigt kul att få testa på bana. Hjulen åker ju in en bit i hjulhusen pga sänkningen och förändringen i Camber, så sätter nog dit spacers på runt 10mm för att få lite bättre look.
Digital klippdocka på Karlavägen.. jag ryser.. Köpte f.ö en motocyckel i garaget till höger. Nej den där vackra Porschen lattjar man inte med.
Tack! Sjukt nöjd.Snyggt stuk.
Personligen så är mitt intresse för en specifik bil ställd i direkt relation till hur mycket camber den har - mao gillar jag att däcket går innanför kanten.
…nästa steg: bredare däck och valsade skärmkanter.
Kan man få till ännu mer camber med originalprylar? Eller bytte du topplagringar och armar också?
Tack! Sjukt nöjd.
Valsa skärmkanter är nog ett steg för långt men får se vad man plockar upp som bandäck och fälgar.
Allt utom dämpare och fjädrar är originalprylar och jag tror det är helt maxat nu, i alla fall fram. För att få mer camber verkar man kunna byta till nedre länkarmar från GT3 enligt internet men jag nöjer mig så här. Tills jag ändrar mig i alla fall
Exakt. Tror att från fabrik är cambern fram ganska nära noll medan den är negativ bak. I kombination med bredare däck bak än fram är understyrningen ett faktum. Kanske går upp lite i storlek fram när det är dags för cup2or.Tror det är helt rätt att börja så där och känna sig för. Min personliga erfarenhet är att alla mittmotorbilar jag kört har en inbyggd understyrning från fabrik (för att tillverkarna inte vågar göra dem för trubbiga för gemene man) dom blir rätt frustrerande på bana - hjulinställning är ett första steg att börja arbeta bort det men kan krävas krängare och däck för att ta det hela vägen dit man vill - men det roliga är ju redan och att känna sig för!
sänkningen i sig ger ju mer camber! Har lika instoppade fälgar på min. Om du skall köra spacers för gata ta inte för aggressiva då det finns risk att det kommer ta emot då du sänkt rätt mycket (jag gillar inte spacers så jag kör utan), är det någon form av sänkning som öhlins rekommendrar eller är det Levin som kommit fram till den höjden funkar bäst? Samma sänkning runt-om?Nyss hämtat Caymanen hos Levin Racing där nya Öhlins-dämpare och fjädrar har monterats. Gjorde en lite mer aggressiv hjulinställning också. Bilen är nu ca 3cm lägre än tidigare och har runt -2 grader camber.
Första intrycket är snyggt - skönt att få bort all luft i hjulhusen, sjukt stabil i kurvorna och det kommer bli riktigt kul att få testa på bana. Hjulen åker ju in en bit i hjulhusen pga sänkningen och förändringen i Camber, så sätter nog dit spacers på runt 10mm för att få lite bättre look.