• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

7561338C-DF7B-4EDC-BC3D-45105F18ABC2.jpeg

Skönt att ha med sig uppvärmt fikabord när man besöker foodtrucks. 😁

Stöööööört bra! Bästa gammel-turbon!

Glömde skriva det, menade de som ej är AMG. Men hur som helst, vad bör man tänka på vid köp av en C-class från 07-13?
Jag hade försökt hitta en facelift, 2012 och nyare.
Köpte min med 9000mil på mätaren, körde 1000mil utan några större problem. Bytte ett hjullager i fram och bromsbelägg runt om. Och däck naturligtvis. :)

Sköter den nu åt nästa ägare och har bara servat enligt schema och bytt stötdämpare bak.
Den har nu gått 12000mil.
Han har en 2007:a också som vi startade upp i höstas efter att ha stått i en carport 3år.
Bytte batteri och den startade direkt.
Delar är skapliga priser på om man vill skruva själv.

Jag hade försökt hitta en facelift, 2012 och nyare.
Köpte min med 9000mil på mätaren, körde 1000mil utan några större problem. Bytte ett hjullager i fram och bromsbelägg runt om. Och däck naturligtvis. :)

Sköter den nu åt nästa ägare och har bara servat enligt schema och bytt stötdämpare bak.
Den har nu gått 12000mil.
Han har en 2007:a också som vi startade upp i höstas efter att ha stått i en carport 3år.
Bytte batteri och den startade direkt.
Delar är skapliga priser på om man vill skruva själv.
Tack för respons!

Första sportbilen! Var kluven kring om det skulle bli en 981 eller 718 pga den 4-cylindriga motorn i 718, men är nöjd med valet. Den låter inte dåligt alls och den går som ett skott!

20210615_165810-01.jpeg
Grattis! Basmodellen?

Ser ut som att du saknar PASM precis som min 718. Min står just nu hos Levin för att få Öhlin-chassi installerat som ska vara ännu bättre än PASM. Återkommer med recension, men gissningsvis kommer det bli en rekommendation :)

Grattis! Basmodellen?

Ser ut som att du saknar PASM precis som min 718. Min står just nu hos Levin för att få Öhlin-chassi installerat som ska vara ännu bättre än PASM. Återkommer med recension, men gissningsvis kommer det bli en rekommendation :)
Tackar! Yes, basmodellen. Ska bli intressant att höra hur den blir efter installationen! Vill ha lite markfrigång på denna eftersom jag ska köra den året runt

• Like
Reactions: LS
Med risk för att starta krig i tråden...

Volvo V70 generation P2 med 170hk 2.4 i5:an(de senare, typ 2006 till 2008) vs SAAB 9-5 2.3T Aero.

Vad är för och nackdelar? Vill ha en praktisk, komfortabel och relativt lättarbetad bil utan några större bekymmer. En bra arbetshäst helt enkelt.

Fast det finns nåt skönt med en riktigt färdigsliten bruksbil också. Skaffade precis denna sköning. Otroligt mycket transportkapacitet för pengarna. Kostade som en uppsättning normaldyra vinterhjul till en "riktig" bil :cool:
1623842592182.png
Riktigt bra!! Jag ska eventuellt köpa ett hus och renovera det. Det första jag ska göra är att köpa en V70 i stil med din som man kan ha som arbetshäst under renoveringens gång. Dragkrok plus nedfällbara säten lär vara guld värt när man åker rundor till byggvaruhusen.

Volvo V70 generation P2 med 170hk 2.4 i5:an(de senare, typ 2006 till 2008) vs SAAB 9-5 2.3T Aero.

Vad är för och nackdelar? Vill ha en praktisk, komfortabel och relativt lättarbetad bil utan några större bekymmer. En bra arbetshäst helt enkelt.
Båda är bra, jag skulle nog valt V70 just för att den motorn känns lite mer driftsäker. Saab hade ju problem med vevhusventilationen på många bilar där oljebytena inte skötts korrekt.

Inte Saab. Mycket sämre rostskydd, ventiltick, fler elfel. V70 är kanske inte så kul på vägen men den håller i längden på ett helt annat sätt. Exempelvis finns det ju inte en enda 9-5 kvar vid det här laget utan rost i bakre hjulhus.

Tillbaka
Topp