Hej Bullen,
Jag vill ha en bil, där värdeminskningen är nära färdig. Jag kör inte mycket, snittar nog Max en 600 mil om året så förbrukning spelar ingen roll. De 3 senaste åren har jag rullat;
*325ix e91 -07 (Älskade motorn meeen det var non-stop strul med VANOS, vattenpump och var det inte topplockspackningen så var det ventilkåpspackningen osv, var ändå ett välservat exemplar med 1 ägare)
*Polo GTI -18 (Trevlig och rolig i Stockholmstrafiken)
*Forester XT -06 (Älskade att köra den, 34k mil och den bara rullade fastän den skramlade och väsnades som innihelvette, tycker kanske ensamt att den är snygg!)
*420d -18 (Den var väl snygg men absolut inget annat)
Jag vill ha en bil att behålla. När jag ser på min egen historik så har jag kommit underfund med att jag mest av allt avskyr är just värdeminskningen och alltför avancerade bilar som jag inte kan/vågar youtube-mecka. Bilar där ett dörruppslag känns lite för mkt i hjärtat.
Jag har en liten flicka så jag vågar inte riktigt gå mot 80-90 tals bilar mtp krocksäkerhet, kanske naivt? Vet inte hur Forrestern står sig mot en gammal E klass, egentligen?
Jaguar XJ x350 - skulle jag verkligen vilja ha, men jag har parkering på gatan och det känns inte riktigt rätt att låta en XJ stå på gatan en stockholmsvinter.
FJ Cruiser - Finns det några nackdelar mer än att det verkar väldigt svårt att få fatt i ett exemplar med klockren historik plus att måste binda rätt mkt pengar i en sådan.
Highlander? Känns rätt rugged och redo men endast import?
Äldre fin e63 som
@Aurum, borde väl gå att stöka in en bakåtvänd barnstol?
GS430?
Never ending story för mig...