Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Därför tar jag hellre passat från 04 än V90 från 2018!Stort tack för din review!
Fick email om dess premiär i dagarna men efter sett S klassens absurda instrumentering insåg jag att loppet är kört.
From my point of view (80-talet) - Helvete vad sorgligt att se fördärvet på detta vis. Instrument paneler bestående av LCD skärmar, ( ok den biten är stenkörd Chuck, stop it du har ju iphone etc tjafsa inte)
Men materialvalen i ratt, mittkonsol, läder?? Osv osv… fyfan vad de tappat tyskarna. Pallar de inte göra något undantag och pröjsa några D-mark extra för puristisk amazonskändat trä och kanske nån spansk premium oxes läder these days?
Fan heritagen är så utfasad att en merca likväl skulle kunna vara en modern fiat i materialval och driftsäkerhet. Game over!
Kör själv en hypermodern diesel 4:a BMW 2020, massa lullull hud connect osv ovs, bekvämt!
Men avundas ändå grabben som kör om mig i sin sänkta dekaltrimmade 523 E39, med ägarens efternamn på halva vindrutan… Ironiskt
/Bittergubben bättre förr osv
Stort tack för din review!
Fick email om dess premiär i dagarna men efter sett S klassens absurda instrumentering insåg jag att loppet är kört.
From my point of view (80-talet) - Helvete vad sorgligt att se fördärvet på detta vis. Instrument paneler bestående av LCD skärmar, ( ok den biten är stenkörd Chuck, stop it du har ju iphone etc tjafsa inte)
Men materialvalen i ratt, mittkonsol, läder?? Osv osv… fyfan vad de tappat tyskarna. Pallar de inte göra något undantag och pröjsa några D-mark extra för puristisk amazonskändat trä och kanske nån spansk premium oxes läder these days?
Fan heritagen är så utfasad att en merca likväl skulle kunna vara en modern fiat i materialval och driftsäkerhet. Game over!
Kör själv en hypermodern diesel 4:a BMW 2020, massa lullull hud connect osv ovs, bekvämt!
Men avundas ändå grabben som kör om mig i sin sänkta dekaltrimmade 523 E39, med ägarens efternamn på halva vindrutan… Ironiskt
/Bittergubben bättre förr osv
Håller med om att instrumenteringen ser lite laban ut med skärmen. Den kunde varit integrerad på snyggare sätt. Digital instrumentering är väl snart standard hos de flesta tillverkare.Det här är inte min kopp av te. Tycker det ser förjävligt ut. Vad tjänar det ens till? Istället för en classic instrumentpanel liksom. Digital eller ej.
Jo det är jag medveten om. Lite miss i beskrivningen av mig.Håller med om att instrumenteringen ser lite laban ut med skärmen. Den kunde varit integrerad på snyggare sätt. Digital instrumentering är väl snart standard hos de flesta tillverkare.
Annars var det en trevlig bil.
Det var mer riktat till Chuck som jag också citeradeJo det är jag medveten om. Lite miss i beskrivningen av mig.
Menade att det ser förjävligt ut med en rektangulär utstickande ickeintegrerad display.
Är ju en C klass.Det var mer riktat till Chuck som jag också citerade
Men man blir ju nyfiken på varför de valde denna utformningen. Det ser modernt ut? Kostnadsskäl?
Håll till höger pensionärspelle!Nöjd, men inte rekord….ligger på 0,44…..dock fullastad idag….
Jag reagerade mest på stolarna - ser snygga ut men väldigt platta i sitsen för att vara sport/AMG-stolar? Åtminstone jämfört med de som satt i min (föregående generation). Ser också ut att sakna ”läppen” man kan förlänga ut i knävecket (finns säkert någon fackterm för dessa?) som var a och o för skön/avslappnad körposition vid långfärd. Hmm.Det här är inte min kopp av te. Tycker det ser förjävligt ut. Vad tjänar det ens till? Istället för en classic instrumentpanel liksom. Digital eller ej.
Säkert kostnadsskäl. Mycket billigare med en "generic" kvadratisk display än en specialbeställd som ska passa i en instrumentpanel.Det var mer riktat till Chuck som jag också citerade
Men man blir ju nyfiken på varför de valde denna utformningen. Det ser modernt ut? Kostnadsskäl?
Tokig eller...skulle aldrig våga mig ut i vänsterfil där dekaltrimmade Lassevagnar med Hobbexoptik och 19 tummare ångar fram........Ni växer upp ni också.....när testosteronet svalnat lite....Håll till höger pensionärspelle!
Nya S-klassen ser ju likadan ut och det ska ju vara toppmodellen...Är ju en C klass.
Instegsmodell. Satsas väl inte lika mycket på den
Nya S-klassen ser ju likadan ut och det ska ju vara toppmodellen...
det har du fan rätt i, har inte sett det faktiskt, har ju en enda lång display i min GLE ser mycket bättre ut.Nya S-klassen ser ju likadan ut och det ska ju vara toppmodellen...
Tror man köper S klassen som bil, inte displayen.Vad rökte dom när dom designade detta? Bedrövligt. Köper folk sånt?
De svarta sorgkanterna på förarens display var de största i mannaminne. Inte ens iPad Gen 1 hade så fet svart ram.Nya S-klassen ser ju likadan ut och det ska ju vara toppmodellen...
Om du har rostfria hjulhuskanter - håll hårt i den där.Pärlan gick igenom med blanka papper idag . Fick även beröm för att den är välomhändetagen .
Än så länge är dom rostfria och ska förbli hoppas jag . Hade endast rost på framskärmarna men bytte ut mot nya några veckor sedan. Har dock lite ytrost på bromsljusvingen som ska åtgärdas inom kort. Är ”hyfsat” lågmilad 12580 mil.Om du har rostfria hjulhuskanter - håll hårt i den där.
Mercedes S klass 1991 feelingTror man köper S klassen som bil, inte displayen.
Är liksom en del av bilen inte hela upplevelsen.
Även om jag själv tycker att W140 är den snyggaste och mest rätta S klass av alla, förmodligen den tystaste också.
Har du legat under en sten senaste åren? Det verkar ju som att folk går igång på en sån "modern" inredning. Ser ju naturligtvis hemsk ut! Finns bara en biltillverkare än så länge som har hanterat digitalhysterin på ett rimligt sätt? Bentley!Bedrövligt. Köper folk sånt?
Har du legat under en sten senaste åren? Det verkar ju som att folk går igång på en sån "modern" inredning. Ser ju naturligtvis hemsk ut! Finns bara en biltillverkare än så länge som har hanterat digitalhysterin på ett rimligt sätt? Bentley!
Kanske har tagit efter volvo. Var väl C30 som kvinnor hade fått tycks till om. Vilket resulterade i förvaring bakom mittkonsollen för handväska o liknande.De svarta sorgkanterna på förarens display var de största i mannaminne. Inte ens iPad Gen 1 hade så fet svart ram.
Ser nästan ut som att de glömde bort att föraren behöver information, och skruvade dit en display lite på måfå.
Mittdisplayen ser ut som om den sitter i vägen för något. Ger en känsla av att det finns något bakom den.
Märkligt.
Jag är helt med dig på detta! Tyvärr verkar det som att biltillverkarna helt har övergett de som vill ha en traditionell inredning och riktiga reglage,. Och som du säger är det en väldigt köpstark målgrupp som efterfrågar detta.Men det finns borde väl finnas nivåer på exeserna tycker jag? Speciellt från MB S klass som borde utvecklas för att tilltala en mer konservativ (& köpstark) målgrupp?
Those where the days....Eftersom vi är inne på Mercedes och deras hysteriska inredningar bjuder jag här på några citat från när S-klassen lanserades på 70-talet;
”Generös bil ger avspänd förare, avspändhet ger trafiksäker förare”
”Tillförlitlighet ger tillfredsställelse”
”En Mercedes ger företräde för det trafikriktiga, säkra och funktionella framför det modebetonade”
”Mercedes tillverkningsprinciper skapar mogna, genomarbetade och harmoniska bilar”
”Mercedesägare sätter stort värde på goda köregenskaper, det är inget självändamål utan ger föraren möjligheten att anpassa sig till trafiken och kunna släppa på sin prestige, den som är stark behöver inte ständigt bevisa det”