Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon vänlig själ som vet var man kan få tag på 4 st BLE TPMS-sensor med kort leveranstid?
Tesla Model 3@Torsten
vilken bilmodell? finns hela kit på ebay från tyskland med bättre pris
![]()
4er Set TPMS Reifendrucksensoren Metallventil Schwarz für Tesla Model 3, S, X | eBay
Passend für: <br>Tesla Model 3, Model S, Model X <br>OE Nummer: 1034602-00-A <br>TPMS RDKS Sensoren <br>Reifendruck Kontrollsystem <br>Vorprogrammiert und Einsatzbereit <br>bis zu 300km/h.www.ebay.com
4st från tyskland för samma pris som en i Sverige. Bara att trycka på köp.Tesla Model 3![]()
Är det BLE-versionen? Såg inget om det i texten.4st från tyskland för samma pris som en i Sverige. Bara att trycka på köp.
Typiskt, stog i beskrivningen att det var den gamla modellenÄr det BLE-versionen? Såg inget om det i texten.
Verkar vara svåra att få tag på. Får köra utan tills produktionen kommer igång.Typiskt, stog i beskrivningen att det var den gamla modellen
Skulle det inte se bättre ut om du sänkte den lite?Det är den tiden på året då…..
![]()
Bilden är tagen med vidvinkel så den ser extra hög utSkulle det inte se bättre ut om du sänkte den lite?
Riktigt tråkigt. Man har ju högre förhoppningar om rättsväsendet. Jag har bara läst en termin juridik och då dessutom socialrätt, så jag är tyvärr inte mycket till hjälp i detta fallet. Men jag hoppas innerligt att du fortsätter orka med fallet då du knappast tyvärr ej är ensam om detta bemötande. Du nämnde tidigare att du har förutsättningar att gå vidare, vilket många andra ej har och jag hyser all respekt för dig som gör det. Lycka till kompis!Alltså herregud... tingsrätten avslog undanröjandet @Nissestr
"Av såväl M.B. egna som av poliserna R.P. och A.A. skriftliga redogörelser framgår att M.B. först inte var beredd att godkänna föreläggandet av ordningsbot men sedan ändå gjorde det.
Det har uppenbarligen varit på tal att han antingen kunde godkänna föreläggandet eller att annars en anmälan skulle upprättas och att denna kunde leda till rättegång."
Läste vi inte samma material??
A.A. : "Ägaren tillika föraren av fordonet samt kollegan R.P. har hamnat i kollisionskurs varpå jag hanterar delgivning av obot i mobiltelefonen. Jag går igenom ordningsföreläggandet med föraren och han förstår mig, när vi kommer till punkt ”Mätningsmetod- efterföljande” så uppger att han ej kommer skriva på ordningsboten. Föraren förstår allt som sagts och fått ordningsboten förklarad i punkt och pricka men motsäger sig mätningsmetoden-efterföljande och med anledning av det godtar han inte ordningsföreläggandet."
Hur får tingsrätten det till att "M.B. först inte var beredd att godkänna föreläggandet av ordningsbot men sedan ändå gjorde det"? R.P. menar att A.A. var den som fick mig att frivilligt godkänna föreläggandet, medans A.A. säger något helt annat (som dessutom stämmer bra överens med min version).
Hur får tingsrätten det till att "Det har uppenbarligen varit på tal" att godkännande = erkännande? R.P. menar att han bad A.A. att förklara detta till mig, men hon säger återigen något helt annat och menar att hon förklarade inget mer än föreläggandet i sig varpå jag fortsatte neka.
Att tingsrätten misslyckas ifrågasätta detta, och dessutom hävdar att saker som A.A. motsäger skarpt är "uppenbara" från hennes redogörelse, är fruktansvärt dåligt agerat. Det lämnar en med en dålig smak i munnen och frågan - är det analfabeter som styr landets rättssystem, eller är dem bara för lata för att bry sig om lagen och medborgarna som de borde skydda?
Jag tänker överklaga och kanske även ta det till pressen. Har ni tips på bra advokater eller journalister som skulle vara intresserade i ärendet så hojta gärna till.
Finner inga ord. Har tyvärr inga tips men ditt case verkar vara relativt öppet mål, kanske kolla med Lunds Universitet om de söker riktiga case att arbeta med? @grodslukarenx kanske vet mer?Alltså herregud... tingsrätten avslog undanröjandet @Nissestr
"Av såväl M.B. egna som av poliserna R.P. och A.A. skriftliga redogörelser framgår att M.B. först inte var beredd att godkänna föreläggandet av ordningsbot men sedan ändå gjorde det.
Det har uppenbarligen varit på tal att han antingen kunde godkänna föreläggandet eller att annars en anmälan skulle upprättas och att denna kunde leda till rättegång."
Läste vi inte samma material??
A.A. : "Ägaren tillika föraren av fordonet samt kollegan R.P. har hamnat i kollisionskurs varpå jag hanterar delgivning av obot i mobiltelefonen. Jag går igenom ordningsföreläggandet med föraren och han förstår mig, när vi kommer till punkt ”Mätningsmetod- efterföljande” så uppger att han ej kommer skriva på ordningsboten. Föraren förstår allt som sagts och fått ordningsboten förklarad i punkt och pricka men motsäger sig mätningsmetoden-efterföljande och med anledning av det godtar han inte ordningsföreläggandet."
Hur får tingsrätten det till att "M.B. först inte var beredd att godkänna föreläggandet av ordningsbot men sedan ändå gjorde det"? R.P. menar att A.A. var den som fick mig att frivilligt godkänna föreläggandet, medans A.A. säger något helt annat (som dessutom stämmer bra överens med min version).
Hur får tingsrätten det till att "Det har uppenbarligen varit på tal" att godkännande = erkännande? R.P. menar att han bad A.A. att förklara detta till mig, men hon säger återigen något helt annat och menar att hon förklarade inget mer än föreläggandet i sig varpå jag fortsatte neka.
Att tingsrätten misslyckas ifrågasätta detta, och dessutom hävdar att saker som A.A. motsäger skarpt är "uppenbara" från hennes redogörelse, är fruktansvärt dåligt agerat. Det lämnar en med en dålig smak i munnen och frågan - är det analfabeter som styr landets rättssystem, eller är dem bara för lata för att bry sig om lagen och medborgarna som de borde skydda?
Jag tänker överklaga och kanske även ta det till pressen. Har ni tips på bra advokater eller journalister som skulle vara intresserade i ärendet så hojta gärna till.
Om däcket är helt kaputt, ja. Om du lagar däcket borde det fungera med samma uppsättning. Bavaria / BMW hävdarEn fråga, när ett däck går sönder säger en del däckhandlare att man måste byta alla 4 om man har fyrhjulsdrift för annars kan man skada fyrhjulsdriften. Kan det verkligen stämma skulle fyrhjulsdriften verkligen vara så känslig, eller är det bara ett sätt att sälja mer.
Vi rekommenderar att man byter samtliga däck för att säkerställa att rullomkretsen alltid är densamma. Detta gäller speciellt på fyrhjulsdriven modell.
Felmarginalen är en procent och kör man med felaktigt däckstryck eller har olika slitna däck som påverkar rullomkretsen så kan detta belasta fördelningslådan negativt.
Det beror på vilket system/4-hjulsdrift du har. På min Skoda skall det inte behövas. Räcker byta på samma axel sade de när jag frågade. Fram och bak slits ju som regel olika fort..En fråga, när ett däck går sönder säger en del däckhandlare att man måste byta alla 4 om man har fyrhjulsdrift för annars kan man skada fyrhjulsdriften. Kan det verkligen stämma skulle fyrhjulsdriften verkligen vara så känslig, eller är det bara ett sätt att sälja mer.
Att BMW hävdar det förstår med tanke på att deras X-drive tillverkas av glas och går sönder i drivor...En fråga, när ett däck går sönder säger en del däckhandlare att man måste byta alla 4 om man har fyrhjulsdrift för annars kan man skada fyrhjulsdriften. Kan det verkligen stämma skulle fyrhjulsdriften verkligen vara så känslig, eller är det bara ett sätt att sälja mer.
Sportat Alpina B3 i helgen. Det är verkligen en otrolig bil!
![]()
![]()
![]()
![]()
Känns som att Alpina är det enda märket som i stort sett alla kan samlas kring och uppskatta. Sällan om ens någonsin jag sett någon spy galla över dessa fantastiska bilar.Sportat Alpina B3 i helgen. Det är verkligen en otrolig bil!
![]()
![]()
![]()
![]()
men frågan är om inte dom gamla Bmw Alpina var råare, nuförtiden känns det som rena sportbilar även ska funka som familjebil