Ger ett gott helhetsintryck. Men skavanker finns om man kollar lite närmare. Är ju en 27 år gammal bruksbilVilket fint skick den ser ut att vara i!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ger ett gott helhetsintryck. Men skavanker finns om man kollar lite närmare. Är ju en 27 år gammal bruksbilVilket fint skick den ser ut att vara i!
Sannolikt ja. Men det känns riktigt osäkert att lova något när beteckningen inte är identisk...Kylarvätska. Vilken jäkla djungel.
Kan jag fylla på med den här i min MB GLK 220 -11 ? Ser genomskinlig ut i expansionskärlet. Skall vara MB 310.1 men denna är 325.3.
![]()
![]()
Den dar har val raksexa? Da far du ju nastan betalt for att aka....Hursomhelst sa haller jag med ovastaende inlagg. Jeepen ser oforskamt fin ut for att narma sig 30ar.Inga elbekymmer eller problem med framkomlighet här. Desto större hål i plånboken när det ska tankas bara..
![]()
Sannolikt ja. Men det känns riktigt osäkert att lova något när beteckningen inte är identisk...
Hör av dig om du går i säljtankar!Inga elbekymmer eller problem med framkomlighet här. Desto större hål i plånboken när det ska tankas bara..
![]()
Ska ha det i åtankeHör av dig om du går i säljtankar!![]()
Jäklar vilken fin! De fick verkligen till den där generationens cherokee alltsåInga elbekymmer eller problem med framkomlighet här. Desto större hål i plånboken när det ska tankas bara..
![]()
Den känns gedigen och ganska primitiv. Men den här har lite bekvämligheter som AC, elhissar och elmanövrerade backspeglar. Enda lyxen och el som finns i princip.Jäklar vilken fin! De fick verkligen till den där generationens cherokee alltså![]()
Har du kollat hur många grader som kylvätskan i bilen klarar?Kylarvätska. Vilken jäkla djungel.
Kan jag fylla på med den här i min MB GLK 220 -11 ? Ser genomskinlig ut i expansionskärlet. Skall vara MB 310.1 men denna är 325.3.
![]()
![]()
Har du kollat hur många grader som kylvätskan i bilen klarar?
Jag tror all original kylvätska är färgad så om din är genomskinlig kanske nån tidigare fyllt bara vatten och spätt ut den för mycket? Alternativt fyllt med universal ofärgad glykol.
Jag hade nog tömt ur systemet och fyllt med Mercedes glykol för att vara på säkra sidan.
Vissa kylvätskor går att blanda och vissa går inte. En djungel som du säger.
Härligt! Just primitivt upplever jag brukar vara kanska positivt med gamla bilar, blir så lite som kan gå sönder på det sättetDen känns gedigen och ganska primitiv. Men den här har lite bekvämligheter som AC, elhissar och elmanövrerade backspeglar. Enda lyxen och el som finns i princip.
Årsmodell 1994, så snart skattesmitare.
Gjorde en snabb googling och det verkar vara "vanlig" blå/grön" glykol i din men jag hade åkt till en mercedesverkstad o kollat för säkerhets skull.Ja, jag skippade det. Kollade och den verkar vara blå. Har läst att det är vanskligt att kolla för mycket på färg då det kan skilja mellan olika tillverkare trots samma färg.
Helt hopplöst, kanske får tömma som du säger.
Den känns gedigen och ganska primitiv. Men den här har lite bekvämligheter som AC, elhissar och elmanövrerade backspeglar. Enda lyxen och el som finns i princip.
Årsmodell 1994, så snart skattesmitare.
Bytte till vinterdäcken idag och upptäckte att det var punka i ena däcket, en skruv jag har kört på nån gång.
Imorn tänkte jag köra iväg det däcket till en däckverkstad och få det lagat. Vad är ett okej pris för att laga ett däck tycker ni?
Jag håller med, skönt med så få prylar som kan krångla som möjligt. Enkel och lättskruvad den här. Väldigt enkelt att byta alla oljor själv.Perfekt vinterbil. Lite oöm och något man inte behöver vara så pedantisk med. Gedigen och primitiv med lite bekvämligheter. Vad mer behöver man egentligen?
Om den är i ett schysst bruksskick är det en sådan bil man kan behålla länge. Alltid bra att ha.
Gjorde en snabb googling och det verkar vara "vanlig" blå/grön" glykol i din men jag hade åkt till en mercedesverkstad o kollat för säkerhets skull.
Ang färger så höll det på att bli dyrt för mig när jag skulle byta olja i vxllådan på min c63.
Svensk näthandlare som säljer olja ger rekommendation på mitt reg nr om en slags olja med en viss färg men efter några timmars grottande på nätforum hittar jag olika uppgifter på oljekvalitet och ringer till närmsta Mercedes verkstad.
Oljan som föreslogs av näthandlare hade med stor sannolikhet förstört min vxllåda, verkstaden hade en bil på lyften där fel olja använts.
Samtalet till mb verkstad och oljeköp därifrån kändes helt ok efteråt, även om det var några kronor dyrare.
Jag håller med, skönt med så få prylar som kan krångla som möjligt. Enkel och lättskruvad den här. Väldigt enkelt att byta alla oljor själv.
Här är en till bild från i somras med sommardäcken på. Tänkte fortsätta med 18" men lite grövre mönster till nästa sommar.
![]()
Ar det en76-79 C10 som skymtar gul och "(f)kul" ?Jag håller med, skönt med så få prylar som kan krångla som möjligt. Enkel och lättskruvad den här. Väldigt enkelt att byta alla oljor själv.
Här är en till bild från i somras med sommardäcken på. Tänkte fortsätta med 18" men lite grövre mönster till nästa sommar.
![]()
Jag tror det. Men det är inte min bil.Ar det en76-79 C10 som skymtar gul och "(f)kul" ?
Tror jag gav 350kr sist eller nåtImorn tänkte jag köra iväg det däcket till en däckverkstad och få det lagat. Vad är ett okej pris för att laga ett däck tycker ni?
Sitter den inte för illa så det går att plugga det så är det billigt, betalat 200-300krBytte till vinterdäcken idag och upptäckte att det var punka i ena däcket, en skruv jag har kört på nån gång.
Imorn tänkte jag köra iväg det däcket till en däckverkstad och få det lagat. Vad är ett okej pris för att laga ett däck tycker ni?
Åkte av en slump förbi ett Däckia-ställe nu och dom kunde fixa det för 500kr, ett överpris förstår jag men så får det väl vara. Däcket i fråga är ett 18" vinterdäck, lät på personalen som att storleken påverkade priset.Sitter den inte för illa så det går att plugga det så är det billigt, betalat 200-300kr
Att få saker löst snabbt och smidigt brukar alltid vara värt någon hundring extra, skönt!Åkte av en slump förbi ett Däckia-ställe nu och dom kunde fixa det för 500kr, ett överpris förstår jag men så får det väl vara. Däcket i fråga är ett 18" vinterdäck, lät på personalen som att storleken påverkade priset.
Nu håller dom på att balansera däcket så jag är nog strax klar här iaf![]()
Sa du just att en cheva var kul? Trodde du hade fördomar...Ar det en76-79 C10 som skymtar gul och "(f)kul" ?
Nejda. Inga fordomar har for det mesta,iallfall inte vad galler V8...Sa du just att en cheva var kul? Trodde du hade fördomar...![]()
IS250 FSport?Smyger in i tråden med min pärla. Köpte den ny 2012. Går som en klocka.
![]()