• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Blev så glad över utgången i F1 loppet att jag var tvungen att sticka ut och rasta nya bilen 👍 992 C4S skäms än så länge inte för sig i ”vinterväglag” 😁

8653BEF6-14CF-428E-85EE-1421FE304C28.jpeg

Härligt! Bara vänta in bättre förhållanden och inspiration 😁


Är det Porsches original fästen och box eller Thule eller liknande?
 
Tack! Exakt så :D Det är Porsche original.

Det ser helrätt ut såhär års eller faktiskt när som helst.

Anledningen till frågan är för att jag tänkt köpa fästen till att börja med. Inte till en 911:a utan Panamera. Finns både original och Thule. Har Thule fästen till en gammal 911:a liggandes. De har inte kommit till användning än, men det finns planer där någon dag.
 

McGyver

Rolex
Fråga:
Verkar finnas massor med Bimmer-ägare här! :)
Vi har nu två BMW och en Mini på uppfarten och då jag gillar att skruva själv så har jag börjat titta på lämplig programvara för dessa bilar.
Vill dels kunna läsa felkoder men även programmera in nya delar/funktioner om det behövs.
Har Googlat massor men blir inte riktigt klok på vad jag behöver, "räcker" ISTA+ ?
Någon som har/provat ?
 

Johanw

Cartier
Fråga:
Verkar finnas massor med Bimmer-ägare här! :)
Vi har nu två BMW och en Mini på uppfarten och då jag gillar att skruva själv så har jag börjat titta på lämplig programvara för dessa bilar.
Vill dels kunna läsa felkoder men även programmera in nya delar/funktioner om det behövs.
Har Googlat massor men blir inte riktigt klok på vad jag behöver, "räcker" ISTA+ ?
Någon som har/provat ?
Jag kör BimmerLink för att läsa koder & BimmerCode för att programmera funktioner. Kan inte se vad de kostar nu när jag äger dem men tror under en tusing för båda med adapter. Dessutom fungerar det mellan olika bilar så inte bundet/licensierat till en.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jag kör BimmerLink för att läsa koder & BimmerCode för att programmera funktioner. Kan inte se vad de kostar nu när jag äger dem men tror under en tusing för båda med adapter. Dessutom fungerar det mellan olika bilar så inte bundet/licensierat till en.
@McGyver Jag körde också Bimmercode med rekommenderad OBD enhet till min F56 Mini och till polarens F31. Fungerade bra och skönt att sitta med telefonen då man slipper släpa ut laptopen i bilen.
 
Topp