• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Fortfarande nöjd med min 440 Cab

IMG_0554.jpeg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Inte varje dag man ser en akta "Stake Bed"
Nu ska du bara lasta pa Tre grisar, En get,Tva punkterade dack och en sopsack tomma olburkar sa ar du redo att ge dig ut pa vagarna!
Happy Motoring
Bästa tillbehöret. Att bli retad av vänkretsen för fårfarmare gör ingenting. Det går dessutom att lägga virke på den.

Besiktade den för övrigt med ett lass järnskrot på flaket…
 

Edin

Panerai
Nu ska jag försöka att inte trampa någon på tårna men va försiktig med gå från BMW till XC40. Haft en i familjen och det enda jag blev förvånad över va hur trist körkänslan va, hur plastig det kändes och framförallt hur högljudd den va. Sen är jag ju inget större fan av Volvo.. trots att jag äger en… 😅

Morsan har bytt från X1 e84 till X1 F48 nyligen och till och med hon som bara åker bil (allts inte direkt kör aktivt och frågar man vilken väg hon körde har hon ingen koll) märker rätt stor skillnad i hur de beter sig. Gamla vad en x1 18d X-drive och nya är en X1 20d X-drive. Lite skillnad i motor men båda automat. Tycker båda är trevliga men helt klart så är gamla roligare att köra. Har man dessutom S-drive i båda lär det ju vara än större skillnad!!
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Morsan har bytt från X1 e84 till X1 F48 nyligen och till och med hon som bara åker bil (allts inte direkt kör aktivt och frågar man vilken väg hon körde har hon ingen koll) märker rätt stor skillnad i hur de beter sig. Gamla vad en x1 18d X-drive och nya är en X1 20d X-drive. Lite skillnad i motor men båda automat. Tycker båda är trevliga men helt klart så är gamla roligare att köra. Har man dessutom S-drive i båda lär det ju vara än större skillnad!!

Jag har S-drive, bensin och m-sport.
En rätt unik X1a alltså...
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Turbo, bränslepump, och luftintag. Vips dubbla HK. Finns en anledning att B58:an ligger på listor över världens bästa motorer skapade någonsin.
Riktigt bra tryck i den M140. Finns det färdiga mjukvaror för vissa turbos osv eller behöver man individuell mappning för grejorna?
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Berätta gärna om ett tag vad du tycker. Har kollat en del. Vet du hur det ser ut med tillgänglighet.

Vilken har du AWD/RWD/SR/LR?

Återkommer med mer känslor. Har kört den ca 30 minuter bara 😁

Verkar dock trevlig. Väldig clean interiör och det gillar jag.

Vi tog AWD med pluspaket, standard range. Det var det som vi fick tag i.

AWD hade väldigt mycket som standard och ända skillnaden i pluspaket gentemot vanligt var panoramataket. Vi brydde oss egentligen inte om det men det var det som fanns tillgängligt.

Fick intryck av att just tillgängligheten inte är på topp. Ford själv fick inte beställa nya för tillfället och därför tog vi något befintlig och leasade från Hedin bil som var några kronor billigare.

Spontant gillar jag den väldigt mycket!
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Återkommer med mer känslor. Har kört den ca 30 minuter bara 😁

Verkar dock trevlig. Väldig clean interiör och det gillar jag.

Vi tog AWD med pluspaket, standard range. Det var det som vi fick tag i.

AWD hade väldigt mycket som standard och ända skillnaden i pluspaket gentemot vanligt var panoramataket. Vi brydde oss egentligen inte om det men det var det som fanns tillgängligt.

Fick intryck av att just tillgängligheten inte är på topp. Ford själv fick inte beställa nya för tillfället och därför tog vi något befintlig och leasade från Hedin bil som var några kronor billigare.

Spontant gillar jag den väldigt mycket!

Grattis förresten :)!

Ja tillgång på liknande bil verkar inte vara god alls ifrån någon tillverkare. Men jag gillar utseendet riktigt mycket på Mach-e.

Har du den på privatlease eller via bolag?

Såg bland annat att Polestar inte tar emot några nya beställningar just nu 🤔
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Grattis förresten :)!

Ja tillgång på liknande bil verkar inte vara god alls ifrån någon tillverkare. Men jag gillar utseendet riktigt mycket på Mach-e.

Har du den på privatlease eller via bolag?

Såg bland annat att Polestar inte tar emot några nya beställningar just nu 🤔
Tack!

Privat leasing.

Hamnade på runt 6500 med vinterdäck och 2000mil om året.

Ford själv var några hundralappar dyrare.

Den vi tog hade varit demobil så säkert lite billigare pga av det.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
haha , jo men jag tänkte på 20 K i skatt på 3 år, men man kanske får rabatt på bilen motsvarande beloppet ?
kanske iof är en sommarbil ?
Manuella är på 28k/år första tre åren för Mach 1 lär inte vara mycket billigare för GT.
Automaten är på runt 23k

Fick ingen rabatt på Mach 1, eller jo första gången jag skulle köpa så fick jag 8% nu ingenting efter Hedin tog över agenturen :(
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Manuella är på 28k/år första tre åren för Mach 1 lär inte vara mycket billigare för GT.
Automaten är på runt 23k

Fick ingen rabatt på Mach 1, eller jo första gången jag skulle köpa så fick jag 8% nu ingenting efter Hedin tog över agenturen :(

fyfan, 28K per år fyfan
skulle av princip aldrig köpa det...
 

OddD

Panerai
2-Faktor
@CaptainOats @MaziK

Ford (gamla) i Uppsala hade en Mustang hemma, så bara åka dit och betala och se glad ut.
Om den körs som aommarbil och påställd 4-5månader om året så är ju skatten bara 8-10 tusen.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
@CaptainOats @MaziK

Ford (gamla) i Uppsala hade en Mustang hemma, så bara åka dit och betala och se glad ut.
Om den körs som aommarbil och påställd 4-5månader om året så är ju skatten bara 8-10 tusen.
Hehe, jag kör min 944 på sommaren ändå
Men jag är alltid sugen på en mustang :)

inte en sådan ny dock, en några år gammal som man kan modda lite, som Mazik gjorde, är ju perfekt när det finns så mycket roliga delar till
 
Topp