Urinvånare
Basic
Vill inte lägga upp min egen bil på bild men En sån här köpte jag 2011 och den är så duktig och sköter sig fint än idg. verkligen inte varit nånting i krångelväg. Lilla motorn och DSG vade jag. supernöjd i alla år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vill inte lägga upp min egen bil på bild men En sån här köpte jag 2011 och den är så duktig och sköter sig fint än idg. verkligen inte varit nånting i krångelväg. Lilla motorn och DSG vade jag. supernöjd i alla år.
Ja den är perfekt när man inte har barn...sitter riktigt bra, lågt och sportigt. Nu är ju min ingen R men den 7stegade dsg´n i kombination med lilla motorn som har både turbo och kompressor, kompressorn hjälper enormt med vridet på låga varv, gör att den trots bara 160 hästar faktiskt sticker iväg riktigt bra vid rödljusen, första växeln är väldigt kort och lyckas man få ner kraften i backen så går det undan tycker jagPerfekt! Hade en R i några år, köptes ny -16. Tycker modellen är snygg och det är en ovanlig och cool bil!!
Nej det är inte vanligt längre på VW men det händer. (På äldre Passat ramlade lacken i princip bort av sig själv) Det där skulle kunnat starta via ett stenskott för det är väl främre hjulhusets framkant? Med bara två års ålder så kanske du kan få det där lagat via lackgarantin. Rostskyddsgarantin kommer inte täcka pga det kommer utifrån.Tvättade av frugans bil efter en skitig vecka i fjällen.
Lacken släpper... Va fan, kollar närmare och det har bubblat sig i lacken.
Någon med erfarenhet av liknande lackskador?
Bilen är en Passat 2018 som vi ägt sen ny och jag har varit rätt noga i övrigt.
Lacksläppet är ish två tumnaglar, bilen ser helt plötsligt kass ut
Bakre skärmen ovanför hjulcentrum.Nej det är inte vanligt längre på VW men det händer. (På äldre Passat ramlade lacken i princip bort av sig själv) Det där skulle kunnat starta via ett stenskott för det är väl främre hjulhusets framkant? Med bara två års ålder så kanske du kan få det där lagat via lackgarantin. Rostskyddsgarantin kommer inte täcka pga det kommer utifrån.
Hmmm, där bak ska man normalt inte få några stenskott. Nej, det låter inte normalt. Min Passat 2017 hade inte ett märke i lacken och den sköttes inte på nåt särskilt sätt.Bakre skärmen ovanför hjulcentrum.
Även bubblat under lack, misslyckad galv?
Bilen är 4 år som sagt.
Tyvärr hade vi samma problem med vår Passat från 2016…. Redan när bilen var fyra år gammal kunde vi skymta flertalet rostblåsor. Främst på bakluckan.Tvättade av frugans bil efter en skitig vecka i fjällen.
Vad blev gjort åt detta?Tyvärr hade vi samma problem med vår Passat från 2016…. Redan när bilen var fyra år gammal kunde vi skymta flertalet rostblåsor. Främst på bakluckan.
VW har haft problem med lacken och rost sedan ett antal år tillbaka.
Billiga lösningen, slipa försiktigt där färgen släppt och måla i med lackpenna.Vad blev gjort åt detta?
Ser ju för jävligt ut.
Omöjligt att hävda garanti?Billiga lösningen, slipa försiktigt där färgen släppt och måla i med lackpenna.
Dyra lösningen, lämna in på lackverkstad, ta ner kofångare, blästra,spackla, slipa och måla hela bakskärmen. Håll tummarna att dom lyckas matcha färgen bra annars ser det ännu sämre ut.
Du kan försöka men "rostgarantin" brukar bara gälla om det har rostat hål och har börjat från baksidan, alltså inte utsatt för slitage eller yttre påverkan(stenskott,repor osv)Omöjligt att hävda garanti?
Är ganska uppenbart att det kommer "underifrån".
+1På ämnet: Hur lagar man bäst stenskott i lack innan de rostar?
Lackpenna alltså? Kanske går då ok resultat om man har lite handlag?Lägga i färg så att plåten/aluminiumen skyddas från syre/vatten.
Ska ta ett snack med vag iaf.Du kan försöka men "rostgarantin" brukar bara gälla om det har rostat hål och har börjat från baksidan, alltså inte utsatt för slitage eller yttre påverkan(stenskott,repor osv)
Lackpenna eller en riktigt tunn målarpensel.Lackpenna alltså? Kanske går då ok resultat om man har lite handlag?
Vi sålde skiten innan det blev värre….Vad blev gjort åt detta?
Ser ju för jävligt ut.
Kan man lackpenna-sen polera för att få bättre resultat? Är övertygad om att jag kan hantera färg på en pensel pga mitt yrke. Men jag vet att det kommer bli ”knöligt” såklart. Så frågan är om det går lätt slipa ner det som blir målat.Lackpenna eller en riktigt tunn målarpensel.
Blir aldrig 100 men det håller rosten borta.
Problemet med att fylla i ett stenskott är att det är svårt att få samma höjd på lagningen så beroende på hur ljuset faller syns det mer eller mindre.
Jag hade samma på min Tiguan, och även antydningar på Passaten. Bara att lacka om, i bästa fall kanske du kan få en del betalat av VW. Jag fick det inte, tyvärr.Tvättade av frugans bil efter en skitig vecka i fjällen.
Ja det kan du. Många rekond firmor kan lägga i om du lämnar in den för polering. Du får själv köpa lackstift men brukar bli rätt bra när dom gör det. Med tanke på att dom polerar i samma vevaKan man lackpenna-sen polera för att få bättre resultat? Är övertygad om att jag kan hantera färg på en pensel pga mitt yrke. Men jag vet att det kommer bli ”knöligt” såklart. Så frågan är om det går lätt slipa ner det som blir målat.
Sweet. Har en god vän som är duktig på rekord och jobbar på stor firma som ska polera min snart ändå. Har något stenskott jag är orolig över.. lika bra att få det gjort i samma veva då.Ja det kan du. Många rekond firmor kan lägga i om du lämnar in den för polering. Du får själv köpa lackstift men brukar bli rätt bra när dom gör det. Med tanke på att dom polerar i samma veva
Då löser han nog det ska du se! samma här ska ta några stenskott på min också framöver. Inte roligt om det skulle bli rost eller såSweet. Har en god vän som är duktig på rekord och jobbar på stor firma som ska polera min snart ändå. Har något stenskott jag är orolig över.. lika bra att få det gjort i samma veva då.
Och vad händer om det är rost i ett stenskott? Gissar att man inte målar med lackpenna rakt på det då?Då löser han nog det ska du se! samma här ska ta några stenskott på min också framöver. Inte roligt om det skulle bli rost eller så
Och vad händer om det är rost i ett stenskott? Gissar att man inte målar med lackpenna rakt på det då?
Inget medel, enbart skrap?Lite ytrost blir det ju snabbt... jag brukar skrapa bort det med en liten liten mejsel.
Och vad händer om det är rost i ett stenskott? Gissar att man inte målar med lackpenna rakt på det då?
Allright. Ja mina är liksom.. några millimeter typ. Men tar hellre hand om dom på rätt sätt direktSist jag målade med lackpenna så var det en liten stålborste på baksidan av penseln som man skrapade med sen målade man på färgen och sen klarlack.
Vart ändå helt ok, ju noggrannare underarbete desto bättre resultat, i mitt fall var det stenskott mindre än en lillfingernagel.