• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Det här kan jag erkänna att jag går igång på en del😁
En gammal Kaputt i riktigt bra skick och en uppsättning tjusig fälgar😍
En av jobbarkompisarnas åk👍
IMG_20220426_064918.jpg
En sandar ville jag ha som fjunig 18aring. Har for mig den hette 1.3SR
Recarostolar,Riklig instumentering och givetvis specalfalgar. Fanns en svart med taklucka i grannskapet som jag dreglade over.....
Men sedan kom polaren i en Peguot 104SR...den hade ju tom elhissar fram
 
2-stegspolering gjord, PPF monterad på nytt på huv, kofångare, grill och framlampor har även lagt på keramiskt på hela bilen

Halare än en säl nu, alla medel för att få bilen att bli snabbare är bra 🤣

1651037478524.jpg

1651037539601.jpg
Jag blir alltid grymt imponerad av hur noggran du ar.
Var jag an tittar sa ar det perfektion in i minsta detalj oavsett om det galler det som syns eller ej.

For min egen nyfikenhets skull. Atar du dig kundjobb?
 
Jag blir alltid grymt imponerad av hur noggran du ar.
Var jag an tittar sa ar det perfektion in i minsta detalj oavsett om det galler det som syns eller ej.

For min egen nyfikenhets skull. Atar du dig kundjobb?
Tack! Allt ser alltid bättre ut på bild med (men exv huven ser lika bra som på bilden IRL ..... :p)Lite kuriosa, när jag fick tillbaka bilen ifrån påläggning av filmen så behövde jag tvätta den,men blev nojig över att det skulle damma för mycket när det blåste ute så jag spolade en del av uppfarten innan. Helt meningslöst då dammet blåser ju omkring överallt just nu, men men OCD är OCD:D

Det hade varit kul att jobba med andra bilar. Men har tyvärr inte plats för två bilar i garaget och vill inte ha min stående ute över exv en helg
Sen lite beroende på vad som skall göras så tar det en hel del tid :(

Tror det kan blir sura miner om jag kör allt för många tvättar etc på tomten och heller inte helt 100 om jag inte kan samla upp viss del av kemet som inte är nedbrytbart.
 
Senast ändrad:
Gräver mig vidare i Miatan mot ett kamremsbyte i helgen. Samtliga vätskor nu bytta, och nu är det remmarnas, pga ålder, och vattenpumpens tur (när jag ändå är där). Förmodligen helt onödigt då det inte finns några tecken på att byte behövs.
Nåja det är kul att skruva på en 24 år gammal bil som är så genomfin där inget rostat fast och inga läckage finns. Se t.ex. sista bilden under bilen.
D946D341-ED16-4AC4-A23B-CA0A1CB8EA71.jpeg
C8BFE2E2-2C64-4D76-A33A-99AB7A846EFD.jpeg
950171DA-94FD-4D8E-B900-FDE50B705250.jpeg
D397FDB3-8DC8-4079-9910-02F83A65CC95.jpeg
 
2-stegspolering gjord, PPF monterad på nytt på huv, kofångare, grill och framlampor har även lagt på keramiskt på hela bilen

Halare än en säl nu, alla medel för att få bilen att bli snabbare är bra 🤣

1651037478524.jpg

1651037539601.jpg

Som alltid grym nivå på putsandet! :)
Har för mig att jag läste att du skulle prova Geyons nya keramiska? Jag har uteslutande kört CQuartz UK men det skulle vara kul att höra vad du tycker om Geyons?
 
Som alltid grym nivå på putsandet! :)
Har för mig att jag läste att du skulle prova Geyons nya keramiska? Jag har uteslutande kört CQuartz UK men det skulle vara kul att höra vad du tycker om Geyons?
tack!
Jag må låta lite biased körde med Syncro Evo, har tidigare kört , Mohs, och Syncro(icke evo).
Men Evo var helt fantastiskt att jobba med. Att ta bort överflödet med MF-duk för både Mohs och Skin som ingår i syncrokitet är ännu enklare nu. Jag skulle vilja säga för DYI så lär den vara den eller bland de enklaste att jobba med(har givetvis inte testat alla) men kan inte se hur det skulle kunna vara enklare.

Appliceringen av mohs behöver bara göras en gång kontra två gånger med icke Evo, vi har i princip ingen tid mellan det att mohs läggs på och överflödet tas bort (det pärlar sig när det är dags att ta bort, så enkel indikator), sen vänta en timma max två och sen gå över med Skin där överflödet tas bort direkt. För Mohs Evo säger Gyeon själva att man kan lägga en hel panel i taget i vilken riktigtning som helst så länge man får ett jämnt lager vilket också snabbar på processen(men jag valde ändå att dela upp större paneler), för Skin så skall större paneler delas upp och skall läggas i # mönster

Sen skall Synco evo-kitet ge upp till 50 månaders skydd vilket är en dubblering jämfört med icke-evo, låter detta vara osagt! På min bil som står inne i garage och som i princip aldrig får se regn så kan det säkert stämma.

Skall tilläggas jag har kört även Gyeon Rim, Gyeon View, Gyeon wet coat, prep, etc... tycker alla deras produkter är riktigt bra
 
Senast ändrad:
tack!
Jag må låta lite biased körde med Syncro Evo, har tidigare kört , Mohs, och Syncro(icke evo).
Men Evo var helt fantastiskt att jobba med. Att ta bort överflödet med MF-duk för både Mohs och Skin som ingår i syncrokitet är ännu enklare nu. Jag skulle vilja säga för DYI så lär den vara den eller bland de enklaste att jobba med(har givetvis inte testat alla) men kan inte se hur det skulle kunna vara enklare.

Appliceringen av mohs behöver bara göras en gång kontra två gånger med icke Evo, vi har i princip ingen tid mellan det att mohs läggs på och överflödet tas bort (det pärlar sig när det är dags att ta bort, så enkel indikator), sen vänta en timma max två och sen gå över med Skin där överflödet tas bort direkt. För Mohs Evo säger Gyeon själva att man kan lägga en hel panel i taget i vilken riktigtning som helst så länge man får ett jämnt lager vilket också snabbar på processen(men jag valde ändå att dela upp större paneler), för Skin så skall större paneler delas upp och skall läggas i # mönster

Sen skall Synco evo-kitet ge upp till 50 månaders skydd vilket är en dubblering jämfört med icke-evo, låter detta vara osagt! På min bil som står inne i garage och som i princip aldrig får se regn så kan det säkert stämma.

Skall tilläggas jag har kört även Gyeon Rim, Gyeon View, Gyeon wet coat, prep, etc... tycker alla deras produkter är riktigt bra
Låter klart lovade. Blir nog att ge Syncro Evo ett test nästa gång när det är dags att lägga ett keramiskt skydd!
 
Gräver mig vidare i Miatan mot ett kamremsbyte i helgen. Samtliga vätskor nu bytta, och nu är det remmarnas, pga ålder, och vattenpumpens tur (när jag ändå är där). Förmodligen helt onödigt då det inte finns några tecken på att byte behövs.
Nåja det är kul att skruva på en 24 år gammal bil som är så genomfin där inget rostat fast och inga läckage finns. Se t.ex. sista bilden under bilen.
D946D341-ED16-4AC4-A23B-CA0A1CB8EA71.jpeg
C8BFE2E2-2C64-4D76-A33A-99AB7A846EFD.jpeg
950171DA-94FD-4D8E-B900-FDE50B705250.jpeg
D397FDB3-8DC8-4079-9910-02F83A65CC95.jpeg
Uppfriskande att se fler som faktiskt vågar göra något på sina bilar här inne!
Fortsätt så!

Alltid kul att meka på gamla bilar i fint skick, man blir lika förvånad varje gång när skit som inte borde gå att lossa går hur bra som helst.
 
Uppfriskande att se fler som faktiskt vågar göra något på sina bilar här inne!
Fortsätt så!

Alltid kul att meka på gamla bilar i fint skick, man blir lika förvånad varje gång när skit som inte borde gå att lossa går hur bra som helst.
En bra regel är att sluta om något trilskas isf för att göra något som i slutänden blir ett större problem. Fördelen med en entusiastbil är att man alltid har tid att tänka, söka information eller fråga.
 
En bra regel är att sluta om något trilskas isf för att göra något som i slutänden blir ett större problem. Fördelen med en entusiastbil är att man alltid har tid att tänka, söka information eller fråga.
Du har uppenbarligen inte bokstavskombinationer som undertecknad har…. ;)
Så fungerar det inte i mitt garage. Lugna stunder existerar ej, fullt ös medvetslös. Svordomar är kutym.
 
Tillbaka
Topp