• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

0A23FFA0-B0F9-48AE-B81A-60D2D988E790.jpeg

VW T-Roc i udda färg. Stått i hallen hela tiden så då tolkar jag det som att det bara är att tuta och köra!

Mor kör sin bil i 10+ år innan byte, och med tanke på elektrifieringen är väl restvärdet 0 oavsett färg/spec vid den tidpunkten tänker jag…
Fossilbilar idag har utmärkt restvärde efter 36måm eftersom det är så hög skatt på dem första tiden. Troc är en utmärkt bil.

Annons här är fixad: https://klocksnack.se/threads/mercedes-benz-slk-230k-automat.165262/

Blocket är på gång. Hoppas jag, det verkade knasa med schibstedts inloggning.

En uppföljning.

Jag annonserade här utan direkt respons på annonsen. Kanske väntat. :)

Jag annonserade i några Facebook-grupper utan respons. Kanske lika skönt?

Jag annonserade på Blocket. Första intressenten var korthuggen, fick känslan av att det var nån som försökte pruta på många annonser samtidigt. Andra intressenten var trevlig och ville ha mycket mer bilder etc men till slut ville han pruta bortom min smärtgräns. Bodde dessutom långt bort vilket gjorde allt svårare. Till slut svarade en köpare som bor närmare här och dessutom precis slagit upp sin husvagn riktigt nära där jag bor. Ett snabbt besök, köparen och hans fru tittade på bilen och provkörde sen skakade vi hand. Smidigt.

Avspolad efter en tur med regnskurar från och till, kör numera enbart lövblåsen istället för diamantduk vid torkning 👍🏼
BA37B7A6-CB1E-4543-92F1-1D4F6F765B02.jpeg

För er som inte har allt för långt till Linköping så kan jag tipsa om bilträff vid Flygvapenmuseet på torsdag, tema tyska bilar.

Sålde min BMW E90 330XI för någon månad sedan, klev sen tillbaka in i japanträsket där jag började men denna gång en Lancer Ralliart. Nu börjar det likna något, väntar på mudflaps och sen ska jag hitta ett par schyssta spacers
Vid köp:
4137F1B0-3E52-449B-9575-8A771F8863BF.jpeg

Nu:
FB8CB5C7-46C2-420E-B14A-15048B0CD654.jpeg

Tillbaka
Topp