• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

De behöver inte ha dig i sikte givet att det är osannolikt att du hunnit byta förare, de behöver bara se dig vid två punkter. Sen mäter de hur lång tid det tar för dig att åka mellan där och hur långt det var. Sen gör man ett snitt och ett avdrag. https://polisen.se/siteassets/forfattningssamling/fap-nummer/fap331_7_rpsfs2012_4.pdf
Om de inleder mätningen på ett så stort avstånd kan de knappast ha sett min reg-skylt. Under körningen på Mantorp var det med åtminstone 5 andra Cayman 718 i guards red så förväxlingen i det här fallet är snarare med en annan bil än en annan förare. Men som sagt det är ett mål som är omöjligt att vinna mot två poliser, oavsett vad som hänt.

Om de inleder mätningen på ett så stort avstånd kan de knappast ha sett min reg-skylt. Under körningen på Mantorp var det med åtminstone 5 andra Cayman 718 i guards red så förväxlingen i det här fallet är snarare med en annan bil än en annan förare. Men som sagt det är ett mål som är omöjligt att vinna mot två poliser, oavsett vad som hänt.
Så länge det "bara"är böter så är det inte lönt att lägga tid o energi på det.
Slå ut bötesbeloppet på alla gånger du gjort något trafikbrott och inte blivit bötfälld så blir det överkomligt. :)

Nyköping är ju helt hopplöst. Körde lagligt genom hela sträckan men ändå hade en farbror blå hakat på och hängivet ägnat 20 minuter åt mätningar tills de fick en fortkörning. Var väl lite prestige att sätta dit den där Porsche-snubben så man får bjuda på det :)

För övrigt en fantastisk bandag på Mantorp hela dagen, blev en bra avslutning på en säsong med lite för lite bankörningar. Bättring utlovas!

CD737D6C-FA84-47FB-944D-89EFD57582A5.jpeg
På 90-talet var Nyköpingspolisen helt hopplös, ledsen att höra att inget har förändrats.
Bättre att åka till Karlskoga eller Falkenberg där polisen är normala.
Knutan är ju även 10 ggr roligare än Mantorp men då får man ju åka på fel sida av Vättern för att slippa dom rackarna om man kommer från huvudstaden eller krokarna däromkring.

• Like
Reactions: LS
Nyköping är ju helt hopplöst. Körde lagligt genom hela sträckan men ändå hade en farbror blå hakat på och hängivet ägnat 20 minuter åt mätningar tills de fick en fortkörning. Var väl lite prestige att sätta dit den där Porsche-snubben så man får bjuda på det :)

För övrigt en fantastisk bandag på Mantorp hela dagen, blev en bra avslutning på en säsong med lite för lite bankörningar. Bättring utlovas!

Lite oklar redogörelse? Du körde för fort. Sen skyller du på polisen att de gjorde sitt jobb! Har jag fattat det hela rätt?

Absolut, hajnos, dubbla strålkastare och njurar i normal storlek mer BMW blir det väl knappast. E31, 32 och 34 och 38 är också synnerligen lyckade designer. Men efter dess, nja knappast klassiskt stilrent.
Kommer ju fler stilrena som kommer bli klassiker, men de är ju inte i linje med det gamla formspråket riktigt. E63 som jag är lite extra förtjust i är väldesignad med fina grundformer. Sedan är det en vattendelare, men det är mer en fråga om personlig smak.

Kommer ju fler stilrena som kommer bli klassiker, men de är ju inte i linje med det gamla formspråket riktigt. E63 som jag är lite extra förtjust i är väldesignad med fina grundformer. Sedan är det en vattendelare, men det är mer en fråga om personlig smak.
Gillar också Bangle och E63/4 är bland det bästa han gjort!

Någon som har koll på rambyggda fordon? Sugen på en äldre Wrangler, nedan tickar många boxar men hur mår den ramen egentligen? Spontant känns det ju som den borde ramlyftas och repareras eller är jag helt ute och cyklar och det bara är kosmetik?

Att bromsrören, där inte är bytta till cu, inte kommer passera en bes ser jag ;-)

Någon som har koll på rambyggda fordon? Sugen på en äldre Wrangler, nedan tickar många boxar men hur mår den ramen egentligen? Spontant känns det ju som den borde ramlyftas och repareras eller är jag helt ute och cyklar och det bara är kosmetik?

Att bromsrören, där inte är bytta till cu, inte kommer passera en bes ser jag ;-)

Tycker det ser ut som grav ytrost men inte att det gått igenom någonstans. Ramar kan se ordentligt rostiga ut utan att det är någon strukturell fara.

Ansolut inga bekymmer det där.
En grej, före 92 har Wrangler den klassisk ”Kiddie Chrusher” bågen. 92 och framåt passar, så får du en lite fulare men säkrare bil. I alla fall om du ska med kids.

Den ser väl helt ok ut. Vet du om det är import eller svenskåld? Har du provkört någon? Dom är ju minst sagt lite speciella. Högt insteg, hög bränsleförbrukning, högljudd inuti även med ht.

Tillbaka
Topp