• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

E53C23B2-B186-4040-BCE4-BFE8DF77487F.jpeg

Glans 🤙🏻
 
Hur gillar tråden den nya Mustangen som kommer?

Själv tycker jag att den påminner lite för mycket om den nuvarande och den nya interiören med en lång skärm känns inte så sportig men det är säker en fin bil :).
Får se var priset hamnar.


1663231681418.png
 
Mmmmmm
Hur gillar tråden den nya Mustangen som kommer?

Själv tycker jag att den påminner lite för mycket om den nuvarande och den nya interiören med en lång skärm känns inte så sportig men det är säker en fin bil :).
Får se var priset hamnar.


1663231681418.png
det är massor som är ändrat på den! och dark horse kommer till europa, oklart om track pack kommer dock.
Motorerna är uppdaterade, speciellt på dark horse. Sen verkar det vara en del uppdaterat i chassi, interiören är helt ny, likaså alla paneler på utsidan. Bromsarna är äve dem uppgraderade....

Undrar vad GTn kommer börja på i Sverige och värstingvarianten lär inte vara billig här tyvärr. Mach 1 börjar på 708k i Sverige...

Så jävla bra (dark horse med track pack)
1663237219076.png


1663237233073.png



1663237286231.png



en video, dock tar dem inte upp alla detaljer
 
Senast ändrad:
Hur gillar tråden den nya Mustangen som kommer?

Själv tycker jag att den påminner lite för mycket om den nuvarande och den nya interiören med en lång skärm känns inte så sportig men det är säker en fin bil :).
Får se var priset hamnar.


1663231681418.png
Var tvungen att kolla upp och inredningen var väl inte så värst vacker.
Men det är ju (tyvärr) vad marknaden vill ha…
 
Mmmmmm

det är massor som är ändrat på den! och dark horse kommer till europa, oklart om track pack kommer dock.
Motorerna är uppdaterade, speciellt på dark horse. Sen verkar det vara en del uppdaterat i chassi, interiören är helt ny, likaså alla paneler på utsidan. Bromsarna är äve dem uppgraderade....

Undrar vad GTn kommer börja på i Sverige och värstingvarianten lär inte vara billig här tyvärr. Mach 1 börjar på 708k i Sverige...

Så jävla bra (dark horse med track pack)
1663237219076.png


1663237233073.png



1663237286231.png



en video, dock tar dem inte upp alla detaljer
Denna Dark Horse tycker jag ser spännande ut. Kanske kan vara något. Är det värstingen av de som kommer?
Jag är inte alls insatt i Mustangvärlden. Har aldrig ägt någon men var sugen på 350 förut.
 
Var tvungen att kolla upp och inredningen var väl inte så värst vacker.
Men det är ju (tyvärr) vad marknaden vill ha…
Jag håller med dig. Tråkigt att även en modell som är klassisk och hängt med i snart 60år går och blir ett flipperspel inne.
Kan inte begripa varför 95% av alla biltillverkare inte kan integrera sina skärmar i panelen utan det ser ut som skiten är ditskruvad i efterhand.
Att någon pajsare vid ritbordet glömt bort bilen ska ha instrumentpanel..och så blir det Aj Fan....jamen tryck dit något från ÖB så märker säkert ingen något.

Jag ville köpa en innan jag såg inredningen. Den var otroligt ful jmfrt med föregångaren. Är det i Chervrolets skrotlager man hittat mittkonsollen? Om det blir ett köp är jag osäker på om det blir en cab denna gång. Har nog inte fällt den mer än ena handens fingrar på sex år på den som står här.
Den hemma något fler....

Men....är det lika stor skillnad i körupplevelse på nya som det var mellan 2016 och 2018 så blir det ändå en succe hos alla oss gamla halvfeta gubbar som tror vi är 25 fortfarande.
Och priset är fynd jmfrt med vad andra bilar ,speciellt tyskar, i den klassen kostar. Sedan att den har dinosauriemotor och bakhjulsdrift....Lär vara en av de sista som byggs så tyvärr
 
Denna Dark Horse tycker jag ser spännande ut. Kanske kan vara något. Är det värstingen av de som kommer?
Jag är inte alls insatt i Mustangvärlden. Har aldrig ägt någon men var sugen på 350 förut.
Vad gäller Mustange så har den historiskt (om vi tar sen 2015) funnits som GT, Ecoboost, sen som shelbymodeller i GT350/GT350R och GT500.
Man har nu med Dark Horse startat en ny "kategori", kan vara så att framtidens motsvarighet till 350 heter något med Dark Horse istället.

Men som det är nu så är Dark Horse den variant av Mustangen som är mer ämnad för bankörning, uppgraderade chassikomponenter, annan programmering av magneride, mer kylning etc. Så GTn kommer heta GT framåt och Dark Horse av mustangen finns Dark Horse och även Dark Horse S och R (banbilar).

Dark Horse kommer komma med något som heter appearance pack, är väl unik lack och lite annat som ingår i det tillvalet. Men den som är intressant för mig men som tyvärr inte verkar komma till Europa är Track Pack varianten där man får en annan frontsplitter, annan spoiler bak ,10.5" fälgar fram, 11" bak, Trofeo RS däck tror det är (305/315), historiskt sett även andra krängningshämmare, andra fjädrar och annan magneride och EPAS/TCS/ABS-mappning. Lite oklart hur det kommer vara på Dark Horse-varianten. Liknande paket till exv Mach 1 har i USA legat på 4500 USD vilket är rätt bra med tanke på vad man får. Men som sagt tyvärr kommer inte det paketet komma till Europa som det ser ut nu.

Den kommer ha en annorlunda inredning med tydligen oklart vilka skillnader, men sen är även motorn annorlunda med smida kolvar/stakar och bland annat förstärkt kam jämfört mot GTn. Dem har inte släppt några siffror på GT eller Dark Horse men det lär bli någonstans 480-500hk på de två olika modellerna, dock tunga bilar

Sen kommer även Dark Horse likt Mach 1 med manuell Tremec- TR3160 som är likadan låda som använts i GT350/GT350R, GTn kommer Getrag (troligtvis MT-82) som är den som använts i GTn länge. Båda bilarna kommer att få med 10-stegade automaten med som jag förstått det. Den 10-stegade i 2018-2023 års modell av GT skjuter på växlarna grymt bra, inte världens mest "refined" låda men det känns som att bilen har 40hk till jämfört med manuella diton, mycket på grund av utväxlingen i den manuella varianten. Vi har tidigare inte fått Torsen i exportmodellerna men nu verkar det komma och då kan vi hoppas att vi får 3:73 utväxlingen med i performance pack varianten av GTn och Dark Horse. Tidigare manuella har varit på 3:55. Sen är utväxlingen i Tremec-lådan tätare generellt jämfört med MT-82

Sen så är det en del uppdateringar generellt jämfört mot S550 (som är den plattform av Mustang som släpptes 2015 fram till nu), kommande kallas S650
 
Senast ändrad:
Vad gäller Mustange så har den historiskt (om vi tar sen 2015) funnits som GT, Ecoboost, sen som shelbymodeller i GT350/GT350R och GT500.
Man har nu med Dark Horse startat en ny "kategori", kan vara så att framtidens motsvarighet till 350 heter något med Dark Horse istället.

Men som det är nu så är Dark Horse den variant av Mustangen som är mer ämnad för bankörning, uppgraderade chassikomponenter, annan programmering av magneride, mer kylning etc. Så GTn kommer heta GT framåt och Dark Horse av mustangen finns Dark Horse och även Dark Horse S och R (banbilar).

Dark Horse kommer komma med något som heter appearance pack, är väl unik lack och lite annat som ingår i det tillvalet. Men den som är intressant för mig men som tyvärr inte verkar komma till Europa är Track Pack varianten där man får en annan frontsplitter, annan spoiler bak ,10.5" fälgar fram, 11" bak, Trofeo RS däck tror det är (305/315), historiskt sett även andra krängningshämmare, andra fjädrar och annan magneride och EPAS/TCS/ABS-mappning. Lite oklart hur det kommer vara på Dark Horse-varianten. Liknande paket till exv Mach 1 har i USA legat på 4500 USD vilket är rätt bra med tanke på vad man får. Men som sagt tyvärr kommer inte det paketet komma till Europa som det ser ut nu.

Den kommer ha en annorlunda inredning med tydligen oklart vilka skillnader, men sen är även motorn annorlunda med smida kolvar/stakar och bland annat förstärkt kam jämfört mot GTn. Dem har inte släppt några siffror på GT eller Dark Horse men det lär bli någonstans 480-500hk på de två olika modellerna, dock tunga bilar

Sen kommer även Dark Horse likt Mach 1 med manuell Tremec- TR3160 som är likadan låda som använts i GT350/GT350R, GTn kommer Getrag (troligtvis MT-82) som är den som använts i GTn länge. Båda bilarna kommer att få med 10-stegade automaten med som jag förstått det. Den 10-stegade i 2018-2023 års modell av GT skjuter på växlarna grymt bra, inte världens mest "refined" låda men det känns som att bilen har 40hk till jämfört med manuella diton, mycket på grund av utväxlingen i den manuella varianten. Vi har tidigare inte fått Torsen i exportmodellerna men nu verkar det komma och då kan vi hoppas att vi får 3:73 utväxlingen med i performance pack varianten av GTn och Dark Horse. Tidigare manuella har varit på 3:55. Sen är utväxlingen i Tremec-lådan tätare generellt jämfört med MT-82

Sen så är det en del uppdateringar generellt jämfört mot S550 (som är den plattform av Mustang som släpptes 2015 fram till nu), kommande kallas S650
Jättestort tack för all utförlig info. Detta gjorde mig inte mindre sugen men nu suktar jag mer efter den Track Pack varianten. 🤗

Ska bli spännande att se vad som händer och vilka modeller som kommer in när det väl är dags då. 🤗
 
  • Like
Reactions: EHR
Så jäkla coola bilar det där. Vill ha! Synd att de ofta är ganska sunkiga.
Ja det är väl normaltillstånd för dessa.
Farsans börjar bli rätt så sliten nu också men den fungerar maskinellt sjukt bra och drar inte mycket soppa.
Bortsett då från detta ingrepp av byte av grenrörspackningar som blev åt helvete för stort arbete pga rostiga bultar.
Han är nöjd och kör nog den in i graven tror jag. Han närmar sig snart 20 År med den så.
 
Finns bra mycket fulare bilar för väldigt mycket mer pengar än den där :)
Titta bara nya BMW el suven, iX eller vad den nu heter.

Missförstå mig rätt. Även om jag kanske tycker att grillen är lite för mycket är det en riktigt snygg, rymlig och bra bil för pengarna. Massor med utrustning och grymt snål trots 165 pigga hästar, kanske pga det 48v mildhybridsystem som den har. 0,46 på landsväg är dielselsiffror trots att det är en bensin och automat (7 vx dubbelkoppling).

Min BMW från 2017 har ju lite diskretare nos än dom nyare. ;)
BMW 420 GC 2019-04-16 (front).jpg
 
Fick ”förmånen” att provsitta en ny E klass idag… var som att hoppa in i ett bollhav/Leos Lekland. Plast, LCD och kartongstank
Var fan tog superior blytunga nobody mess with german engineering känslan vägen hos dagens tyskar?


Steinharte Pantzer autos som de var innan miljöhetsen och batteritramsandet sköljde över
 
Tillbaka
Topp