Tack så mycket!
Det stämmer bra.
Jättefin kärra där!![]()
Tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack så mycket!
Det stämmer bra.
Jättefin kärra där!![]()
Tack så mycket!!Tack!Grattis till din Turbo S cab! Riktigt grym
det är massor som är ändrat på den! och dark horse kommer till europa, oklart om track pack kommer dock.Hur gillar tråden den nya Mustangen som kommer?
Själv tycker jag att den påminner lite för mycket om den nuvarande och den nya interiören med en lång skärm känns inte så sportig men det är säker en fin bil.
Får se var priset hamnar.
![]()
Var tvungen att kolla upp och inredningen var väl inte så värst vacker.Hur gillar tråden den nya Mustangen som kommer?
Själv tycker jag att den påminner lite för mycket om den nuvarande och den nya interiören med en lång skärm känns inte så sportig men det är säker en fin bil.
Får se var priset hamnar.
![]()
Denna Dark Horse tycker jag ser spännande ut. Kanske kan vara något. Är det värstingen av de som kommer?Mmmmmm
det är massor som är ändrat på den! och dark horse kommer till europa, oklart om track pack kommer dock.
Motorerna är uppdaterade, speciellt på dark horse. Sen verkar det vara en del uppdaterat i chassi, interiören är helt ny, likaså alla paneler på utsidan. Bromsarna är äve dem uppgraderade....
Undrar vad GTn kommer börja på i Sverige och värstingvarianten lär inte vara billig här tyvärr. Mach 1 börjar på 708k i Sverige...
Så jävla bra (dark horse med track pack)
![]()
![]()
![]()
en video, dock tar dem inte upp alla detaljer
Fin bil! Ett tips är att kolla med andra välrenommerade verkstäder som t.ex. Levin Racing. De tog ca 10k för stor service på min Cayman medan PC ville ha närmare 30.Två månader, ett oljebyte och nästan 300 mil med Porschen. Mycket nöjd med den.
Nästa: stor service på PC.
![]()
![]()
///E
Jag håller med dig. Tråkigt att även en modell som är klassisk och hängt med i snart 60år går och blir ett flipperspel inne.Var tvungen att kolla upp och inredningen var väl inte så värst vacker.
Men det är ju (tyvärr) vad marknaden vill ha…
Vad gäller Mustange så har den historiskt (om vi tar sen 2015) funnits som GT, Ecoboost, sen som shelbymodeller i GT350/GT350R och GT500.Denna Dark Horse tycker jag ser spännande ut. Kanske kan vara något. Är det värstingen av de som kommer?
Jag är inte alls insatt i Mustangvärlden. Har aldrig ägt någon men var sugen på 350 förut.
Jättestort tack för all utförlig info. Detta gjorde mig inte mindre sugen men nu suktar jag mer efter den Track Pack varianten.Vad gäller Mustange så har den historiskt (om vi tar sen 2015) funnits som GT, Ecoboost, sen som shelbymodeller i GT350/GT350R och GT500.
Man har nu med Dark Horse startat en ny "kategori", kan vara så att framtidens motsvarighet till 350 heter något med Dark Horse istället.
Men som det är nu så är Dark Horse den variant av Mustangen som är mer ämnad för bankörning, uppgraderade chassikomponenter, annan programmering av magneride, mer kylning etc. Så GTn kommer heta GT framåt och Dark Horse av mustangen finns Dark Horse och även Dark Horse S och R (banbilar).
Dark Horse kommer komma med något som heter appearance pack, är väl unik lack och lite annat som ingår i det tillvalet. Men den som är intressant för mig men som tyvärr inte verkar komma till Europa är Track Pack varianten där man får en annan frontsplitter, annan spoiler bak ,10.5" fälgar fram, 11" bak, Trofeo RS däck tror det är (305/315), historiskt sett även andra krängningshämmare, andra fjädrar och annan magneride och EPAS/TCS/ABS-mappning. Lite oklart hur det kommer vara på Dark Horse-varianten. Liknande paket till exv Mach 1 har i USA legat på 4500 USD vilket är rätt bra med tanke på vad man får. Men som sagt tyvärr kommer inte det paketet komma till Europa som det ser ut nu.
Den kommer ha en annorlunda inredning med tydligen oklart vilka skillnader, men sen är även motorn annorlunda med smida kolvar/stakar och bland annat förstärkt kam jämfört mot GTn. Dem har inte släppt några siffror på GT eller Dark Horse men det lär bli någonstans 480-500hk på de två olika modellerna, dock tunga bilar
Sen kommer även Dark Horse likt Mach 1 med manuell Tremec- TR3160 som är likadan låda som använts i GT350/GT350R, GTn kommer Getrag (troligtvis MT-82) som är den som använts i GTn länge. Båda bilarna kommer att få med 10-stegade automaten med som jag förstått det. Den 10-stegade i 2018-2023 års modell av GT skjuter på växlarna grymt bra, inte världens mest "refined" låda men det känns som att bilen har 40hk till jämfört med manuella diton, mycket på grund av utväxlingen i den manuella varianten. Vi har tidigare inte fått Torsen i exportmodellerna men nu verkar det komma och då kan vi hoppas att vi får 3:73 utväxlingen med i performance pack varianten av GTn och Dark Horse. Tidigare manuella har varit på 3:55. Sen är utväxlingen i Tremec-lådan tätare generellt jämfört med MT-82
Sen så är det en del uppdateringar generellt jämfört mot S550 (som är den plattform av Mustang som släpptes 2015 fram till nu), kommande kallas S650
Bilologi på hög nivå
Så fin! Är på jakt efter nya däck till min. Vad kör du för setup? 16”, Michelin?Många kanske redan har koll men tipsar här ändå, Porsche bjuder på entré till Carrera Cup-finalen på Mantorp Park lördag 1/10 om man kommer dit i sin Porsche!
Anmälan: https://events.c5pro.com/api/registration-service/public/75447257-c0ea-46f4-b760-f614ce6ff52c/signup
Och så en bild på min luftkylda från förra helgen i Västervik
![]()
Så fin! Är på jakt efter nya däck till min. Vad kör du för setup? 16”, Michelin?
Är det vanligt med problem på dem? Har lurat lite på att köpa något liknande….
Nej, växellådan var 100% felfri. Ca 33k mil på den.Är det vanligt med problem på dem? Har lurat lite på att köpa något liknande….
Så jäkla coola bilar det där. Vill ha! Synd att de ofta är ganska sunkiga.Nej, växellådan var 100% felfri. Ca 33k mil på den.
Men den var ändå ur och det är enkelt jobb för min far så lika bra att byta allt. Billiga delar så.
Och så J moddar vi den (växlar hårdare och bättre).
Ja det är väl normaltillstånd för dessa.Så jäkla coola bilar det där. Vill ha! Synd att de ofta är ganska sunkiga.
Finns bra mycket fulare bilar för väldigt mycket mer pengar än den därDet finns säkert delade åsikter om fronten på min frus nyinköpta Hyundai i30 (-21) är snygg eller inte, men den har läckra varselljus. 10 LED på varje sida ...
![]()
![]()
... som även fungerar som världens största frontblinkers.
![]()
![]()
Finns bra mycket fulare bilar för väldigt mycket mer pengar än den där
Titta bara nya BMW el suven, iX eller vad den nu heter.
M1 var även min favorit, tillsammans med RenaultenRiktigt trevligt event måste jag säga och en jäkla massa bra bilar. Mina favoriter var nog M1:an och den gröna 400:an, hade kompletterat varandra bra. Sen hade ju inte en tidig Countach suttit fel heller förstås![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()