Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är lycklig att jag har den gamla Lexus fronten som var innan de ”vek ned sig för marknaden” och gjorde sin vulgära front.Missförstå mig rätt. Även om jag kanske tycker att grillen är lite för mycket är det en riktigt snygg, rymlig och bra bil för pengarna. Massor med utrustning och grymt snål trots 165 pigga hästar, kanske pga det 48v mildhybridsystem som den har. 0,46 på landsväg är dielselsiffror trots att det är en bensin och automat (7 vx dubbelkoppling).
Min BMW från 2017 har ju lite diskretare nos än dom nyare.
![]()
Vilket mästerverk!
Bara att besikta och sen se sig efter en ny bakre krockbalkVilket mästerverk!
Så snyggt hade aldrig jag kunnat göra någonting![]()
Jag är lycklig att jag har den gamla Lexus fronten som var innan de ”vek ned sig för marknaden” och gjorde sin vulgära front.
Gamla
![]()
Nya
![]()
Jag är lycklig att jag har den gamla Lexus fronten som var innan de ”vek ned sig för marknaden” och gjorde sin vulgära front.
Gamla
![]()
Nya
![]()
En trend som liknar den hos en viss tysk tillverkareHåller med! Min gamla IS 250:
![]()
Den nya:
![]()
Jag hade också en IS generation 2, fullutrustad med ljus inredning, riktigt trä och Mark Levinson. Byggd som ett kassakåp med i princip samma byggkvalitet och finish som storebror LS. Den var så bra att jag knappt klarade att göra mig av med den. Fulländad formmäsigt så att jag frågade mig hur man skulle kunna förbättra den. Min nuvarande IS generation 3 är en bättre bil på många sätt, främst chassi, stolar och bränsleförbrukning, men är inte alls lika gedigen. Ljudkvaliteten med Mark Levinson är inte lika fantastisk då de lättare dörrarna inte ger lika bastanta högtalarlådor. Stilen i inredningen är mer modern, men jag gillade också den gamla som var lite gammaldags gubb-lyxig.Håller med! Min gamla IS 250:
![]()
Den nya:
![]()
Jag hade också en IS generation 2, fullutrustad med ljus inredning, riktigt trä och Mark Levinson. Byggd som ett kassakåp med i princip samma byggkvalitet och finish som storebror LS. Den var så bra att jag knappt klarade att göra mig av med den. Fulländad formmäsigt så att jag frågade mig hur man skulle kunna förbättra den. Min nuvarande IS generation 3 är en bättre bil på många sätt, främst chassi, stolar och bränsleförbrukning, men är inte alls lika gedigen. Ljudkvaliteten med Mark Levinson är inte lika fantastisk då de lättare dörrarna inte ger lika bastanta högtalarlådor. Stilen i inredningen är mer modern, men jag gillade också den gamla som var lite gammaldags gubb-lyxig.
TristFick ”förmånen” att provsitta en ny E klass idag… var som att hoppa in i ett bollhav/Leos Lekland. Plast, LCD och kartongstank
Var fan tog superior blytunga nobody mess with german engineering känslan vägen hos dagens tyskar?
Steinharte Pantzer autos som de var innan miljöhetsen och batteritramsandet sköljde över
Jag gillar teknik men två saker irriterar mig:Trist
Är väl treden att alla ska så jävla mycket teknik o skärmar i bilarna. Som att man inte sitter tillräckligt framför dom ändå.
Tacka vet jag analogt. När jag kör min 944 från 82 stressar jag ner för att den är så analog. Inget annat som tar fokus från körningen.
Det är väl också lite därför vi hänger på ett forum där klockor med mekaniska ur är mer populära än batteri/digitala klockor (även fast de har sin charm också)Trist
Är väl treden att alla ska så jävla mycket teknik o skärmar i bilarna. Som att man inte sitter tillräckligt framför dom ändå.
Tacka vet jag analogt. När jag kör min 944 från 82 stressar jag ner för att den är så analog. Inget annat som tar fokus från körningen.
En tragisk trend.En trend som liknar den hos en viss tysk tillverkare![]()
Mycket trevlig!Samma här men utan Mark Levinson. Klart bra ljud ändå från dom 12 högtalarna. Kvaliteten på inredningen och omsorgen om detaljer var makalös. Drack däremot lite väl mycket soppa, men det är nog det enda jag kan klaga på. En glödlampa som gav upp var det enda felet under dom sex år jag hade den.
![]()
![]()
![]()
Jag gillar teknik men två saker irriterar mig:
1. Borttagandet av fysiska reglage. Vissa saker skulle vara svåra att göra utan pekskärm, men saker som man behöver kunna göra när man kör bör i stor utsträckning kunna hanteras med fysiska reglage. Inom vissa andra teknikområden är fysiska reglage premium, och menybaserade gränssnitt lågpris. Dit hör till exempel proffskameror och musikinstrument (syntar).
2. Inflation i information och funktioner som ska visas på skärmar. Jag minns att jag länge längtade efter vettig integration för ipod och spotify i bilarnas infotainment, men nu tycker jag det har gått lite längre än nödvändigt med stora skärmar i vissa bilar. Jag efterlyser mer fokuserade informationsdisplayer som på ett mer koncist och lättillgängligt sätt visar sådant som är viktigt.
Analogt och avslappnatTrist
Är väl treden att alla ska så jävla mycket teknik o skärmar i bilarna. Som att man inte sitter tillräckligt framför dom ändå.
Tacka vet jag analogt. När jag kör min 944 från 82 stressar jag ner för att den är så analog. Inget annat som tar fokus från körningen.
Analogt och avslappnat
(Bortsett från GPSen då)
![]()
Nästan, Aktiverar man den knappen flyttar sig dom flestaÄr detta för att aktivera SAM systemet
![]()
Det där var då en plottrig inredning med massa reglage och visare.Analogt och avslappnat
(Bortsett från GPSen då)
![]()
Trodde vi var överens här på forumet att inte ta sådana bilder.Det där var då en plottrig inredning med massa reglage och visare.
Vi är alla överens om att det skulle vara mindre av allt!
Typ såhär
![]()
Typexempel på K.I.S.SDet där var då en plottrig inredning med massa reglage och visare.
Vi är alla överens om att det skulle vara mindre av allt!
Typ såhär
![]()
Trodde vi var överens här på forumet att inte ta sådana bilder.![]()
Jag är jäkligt svag för nya Ford F150 Lightning, speciellt med tanke på frunken!Vilken är den bästa moderna pickisen? Har ni någon favorit? Jag har alltid varit svar för Silverado och Dodge ram.
Var det inte den som bara kom några mil med en husvagn bakom?Jag är jäkligt svag för nya Ford F150 Lightning, speciellt med tanke på frunken!
Såg detta på instagramDen lär ju inte komma till Sverige på ett bra tag...
En ny elbil som inte kommit in via generalagent mao ingen garanti hade jag avstått. Speciellt med tanke på att den lär kosta 1 milleSåg detta på instagram
![]()