• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

UNO

Panerai
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Stallet för närvarande:
#BMW X1 Xdrive 2.0d-12
#Audi TT (frugans)-99
#Harley Davidson Nightrain-02

Äger även en SAAB 9-3 SportCombi -06 som ska säljas nu :)

C997D589-B369-47C1-AE66-D0D4D4BA5ABC-3286-00000585DE583594.jpg

1DACBE13-3AF7-4E66-B182-738BEF3833EB-3286-00000585CE603816.jpg

1D6A40F7-2666-4F33-9F9C-3031FF71CB87-3286-00000585EB641FDE.jpg


Med vänlig hälsning,
N
Du vet att Peter Fonda har helguldGMT i Easyrider ?
Hans saknade dock kronskydd.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Min kärra, måste skaffa ett ur som matchar bara...:)

Nice!!! Skaffa dig en gammal kronograf från -70-talet & på med ett racingband med små hål från Singular, så är du hemma!
Finns massor för vettiga pengar. PM:a vår egen -70-talsguro Ariste... Han är min trogna kran av gamla coola klockor. Det har nog blivit 2-3 stycken vid det här laget... :D

Tyvärr står min pärla (Mustang Mach 1 -69) med "motorras" resten av säsongen... Den "drar" vatten & frågan är var det tar vägen nå´nstans. Just nu är topparna bortplockade & iväg för trycktestning hos motorfirma. Hoppas det "bara" är en av dom, så inte blocket är sprucket nå´nstans...
 

MartinSWE

Omega
Många av er har raserat min bild av den stereotype klockintresserade.

Vad fan handlar det om? För mig är det en självklarhet att om man gillar klockor så gillar man bilar. Denna tråd handlar om vilken bil ni sportar. Det raddas upp den ena Volvo V70 efter den andre... Men det är klart, vi bor i mellanmjölkens land och gillar man mellanmjölkbilar så gillar man mellanmjölkklockor och är gift med en mellanmjölktjej.

Tvi, tvi, tvi...

Edit: Jag älskar givetvis alla er andra!
 

UNO

Panerai
Porsche 987 på helger, t-bana i vardagen.
Porschen dödade mitt bilintresse faktiskt, den är så bra att jag tappade intresset efter typ 40 år.
Helt sant !

Åsikter från folk som vet, som känner någon, som har en kompis etc slutade jag lyssna på för många år sedan.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Satan vilken snygg combo! Svårt att tänka mig bättre passande klocka till en Mach 1! (lite dålig på mustang, men visst är den mach 1?)

Tack!

Yepp; en styck Mach 1 från 1969. Den snyggaste årsmodellen! Och den snyggaste bilen, förutom möjligen en Cuda/Challenger från -70/71. Eller en fin-fin vintage Porsche 911.

Med den "vanliga" 351 W motorn. Fast denna är lite trimmad med hydralisk rull-cam, keramiska hedders, fetare insug mm. Ljudet ur motorn är helt underbart... Borde ge ca. 400 hkr. :D
När den rullar... :grumpy:
 
Nice!!! Skaffa dig en gammal kronograf från -70-talet & på med ett racingband med små hål från Singular, så är du hemma!
Finns massor för vettiga pengar. PM:a vår egen -70-talsguro Ariste... Han är min trogna kran av gamla coola klockor. Det har nog blivit 2-3 stycken vid det här laget... :D

Tyvärr står min pärla (Mustang Mach 1 -69) med "motorras" resten av säsongen... Den "drar" vatten & frågan är var det tar vägen nå´nstans. Just nu är topparna bortplockade & iväg för trycktestning hos motorfirma. Hoppas det "bara" är en av dom, så inte blocket är sprucket nå´nstans...




Tackar för tipset, nått sånt blir det till våren. Ska riva ur 383:an och skicka i en 454:a, så inga fler klockor i år...:(. Snygg Musse, tråkigt med motorras, låter dyrt....
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
En Mazda MX5 (Miata) 1,8 l utrustad med torsendiff från 2003.

Sjukt opraktisk bil (och inte särskillt ny) men en bil som förstört alla andra bilar för mig på grund av körglädjen i den.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Cyklat till jobbet hela veckan. Cyklat hem därifrån också. Hela veckan. :D

Känns gott att komma fram snabbare på cykel, än med bil. Särskilt när man med lätthet glider förbi köerna. På cykeln alltså. Miljövänligt dessutom.

Med tanke på hur intresserad jag är av bilar, så känns det underligt att äga en så ointressant bil som jag äger. Men den fyller sin funktion. Tillräckligt med plats för familjen och prylarna som åker med då och då.

Inga bilder. Det skulle bara göra er nedstämda. Ni ser garanterat ett stort antal likadana varje dag... :p

A
 
Topp