• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Silverminken

Panerai
Fanns några fina Ducati här oxå...denna sålde jag tyvärr. Saknar den...

DSC_0300.jpg
 

Yo-han

Troll probationary

Var inne hos bilhandlaren brevid audi hammarby med ena sonen när bilen var inne på service för typ ett halvår sen för att sondera en range sport då vi behöver en lite större transportbil då vi numera har tre barn i familjen. Stötte på en säljare med en tt sub, tyckte mig känna igen klockan från här och visste att ricrob jobbade med bilar så tog en chansning och frågade om det var han, vilket det faktiskt visade sig vara, liten klockvärld vi lever i, (borde f.ö. finnas nåt hemligt inofficiellt klia-bakom-örat-ks-gang-sign som funkar som ett secret handshake för att identifiera ks:are och undvika potentiellt pinsamma situationer). Hur som, spola fram några månader, sporten var för liten, var inne på defendern ett tag men trots det överbrutala utseendet och 7-sits var den helt enkelt för pissig att köra längre sträckor än till affären med så landade till slut i att köpa en riktig range, efter mycket letande, just privata range roversäljare verkar vara bland universums mest shady personer, full servicebok och svensksåld i deras värd består ofta av två handskrivna kvitton på påfyllning av spolarvätska och det faktum att bilen fysiskt befinner sig i sverige just nu. Hittade till slut en ytterst sympatisk hedersman med alla papper i ordning o kom överens idag om att köpa hans, väldigt nöjd med affären och borde ha bilen imitten av veckan, nu är bara frågan om man ska behålla a5:an eller köpa ngt roligare som komplement för sommar/bana istället.. Är det någon som är sugen på en topspeccad 2012 A5:a bensinare med 2k på mätaren för rent köp eller har ngt roligt att byta med, pengar upp/ned funkar är det bara hojta.
10491736716_abd3165c3a_b.jpg
 

Optimisten

Cartier
.... just privata range roversäljare verkar vara bland universums mest shady personer, full servicebok och svensksåld i deras värd består ofta av två handskrivna kvitton på påfyllning av spolarvätska och det faktum att bilen fysiskt befinner sig i sverige just nu....

Ja, du har väl hittat en bilmodell vars köpare väldigt ofta köper via handlare. Om det handlar om att de gillar avbetalning, eller att de är så bizi att dom inte orkar med privatköp&sälj låter jag vara osagt. Annars mycket roligt berättat. Range Rover via privatköp känns lite shady som du säger, det är nog en hel del svarta kontanter och bilmålvakter där. Läs "livet delux" om du inte gjort det!

Sällan träffar man faktiskt så mycket konstigt folk som när man köper och säljer bilar privat. Så länge inga farliga situationer uppstår, och om man struntar i all tid det tar, så är det faktiskt ganska kul! :)


....
Hittade till slut en ytterst sympatisk hedersman med alla papper i ordning o kom överens idag om att köpa hans, väldigt nöjd med affären och borde ha bilen imitten av veckan, ...

Den roligaste tiden med en bil brukar vara planeringen och köpet, själva jakten. Hoppas ditt ägande blir problemfritt, jag har hört att LR RR kan vara lite luriga! Men det är en jättefina bilar/SUVar!
 

reffen

Omega
BMW 335 -07, roligast och bästa bil ja ägt hittills, 306hk(orginal), billig försäkring o drar lite soppa för den motorn, kan inte bli bättre =) . Tyvärr ligger den på blocket nu, men blir nog en till 335a till sommaren sen, har ingen användning av bil på vintern och bara krångligt att äga bil i stan(parkerings kostnader mm, måste flyttas)
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Då man hamnat i familjeträsket så är det såklart kombi som gäller.
Busbilen (Golf R DSG) fick avyttras till förmån för en BMW 328 Touring 2013.

Faktiskt en riktigt trevlig kompromiss mellan körglädje och att vara familjepraktiskt.
Går dessutom att köra oerhört snålt för att vara en bensinare, ner mot 0.57 om man följer hastighetsbegränsningar samtidigt som prestandan är helt OK.
 

Daniel J

Omega
En Ford Mondeo såklart.

Budgeten för fräck bil hamnar på klockkontot istället.

Dessutom åker jag hellre tryggt, billigt, anonymt och säkert än i någon prestigemodell.
Har något med 40+ att göra antar jag.

1QM0yIA.jpg
 

sjobbe

Cartier
Har inget behov av bil i dagsläget, nyttjar sambons A3:a när nöden kräver det - vilket har blivit allt oftare med sämre väder haha :D
 
Topp