• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

TheKing

Cartier
Passat tdi 2.0
Golf tdi 1.9
Sportbilar drar inte MEN en bil som har ett tungt HA-begär är Audi A7


sent with dirty pen on Note 3!
 

carlanton

Audemars
Volvo C30 i Stockholm, Suzuki Samurai när det ska klättras eller stökas runt i bergen på Teneriffa. Nu har min svärfar renoverat en Mercedes SL500 från -94 som vi ska få. Hastighetsgränsen på motorvägen ska höjas till 130, så en femliters V8:a med 300 hästar borde väl räcka?
 

Weberg

Audemars
Audi A6 Quattro. Kanonfin att åka i, men långt ifrån den kvalitet jag hade hoppats på. Och nu har jag lagt ut så mycket på reparationer att det inte lönar sig att sälja den. Letar kombi för tillfället och det blir garanterat ett annat märke.
 
Berätta mer om den egenbyggda, låter intressant! :)
Oh då blir det långt.. Men det började som en 350Z en gång i tiden.. Och nu 8-9 år och ett par miljoner senare så är där INGET kvar utav det. Karossen är utav vakumpressat kolfiber, Dubbelturbo är monterat..Världens mest avancerade chassi . Drivlinan i kolfiber osv osv osv.
Här är den =)
http://www.garaget.org/?car=40534
 

Optimisten

Cartier
Audi A6 Quattro. Kanonfin att åka i, men långt ifrån den kvalitet jag hade hoppats på. Och nu har jag lagt ut så mycket på reparationer att det inte lönar sig att sälja den. Letar kombi för tillfället och det blir garanterat ett annat märke.

Jag har kört ganska många mil, men endast de 1500 mil jag ägde en bil från VW-gruppen (Audi) har jag blivit stående. Audi är jättesnygga, men kvalitet får man hitta någon annan stans.
 

Dexter86

Cartier
Oh då blir det långt.. Men det började som en 350Z en gång i tiden.. Och nu 8-9 år och ett par miljoner senare så är där INGET kvar utav det. Karossen är utav vakumpressat kolfiber, Dubbelturbo är monterat..Världens mest avancerade chassi . Drivlinan i kolfiber osv osv osv.
Här är den =)
http://www.garaget.org/?car=40534
Ha ! Visste väl jag kände igen ditt nickname från garaget :))

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 

Doncorleone

Panerai
Oh då blir det långt.. Men det började som en 350Z en gång i tiden.. Och nu 8-9 år och ett par miljoner senare så är där INGET kvar utav det. Karossen är utav vakumpressat kolfiber, Dubbelturbo är monterat..Världens mest avancerade chassi . Drivlinan i kolfiber osv osv osv.
Här är den =)
http://www.garaget.org/?car=40534

Tokfet bil!! Vågar man gissa hur många timmar du spenderat på bilen?;)
 
Tokfet bil!! Vågar man gissa hur många timmar du spenderat på bilen?;)

Tackar! =)
Nej det går inte att räkna.. Under 3-4 år så spenderade jag ALL min tid utanför jobb med bilen.. tog semester bara för att vara i verkstaden.(första riktiga semestern jag haft sen jag köpte bilen var förra året). Åkte till verkstan efter jobb.. sen hem och sov 2-3 timmar innan det var dags att jobba igen..

Såå jag ser rätt så gammal och sliten ut nu ja ;)
 

Jonazid

Omega
Någon som har bra koll på hur pålitlig motor och låda är i 350z och 370z. Kollat på Nissan Skyline G35-G36. I andra länder kan den även kallas Infinity.
 

SenorE

Omega
Kör en BMW 120d M-sport -07, har haft den i snart två år. Den går hyfsat billigt och bra, har varit relativt förskonad från reparationer hittills på de 2200mil jag har kört. Bra kompromiss mellan körglädje och ekonomi!
 
Någon som har bra koll på hur pålitlig motor och låda är i 350z och 370z. Kollat på Nissan Skyline G35-G36. I andra länder kan den även kallas Infinity.
Motorn behöver du inte oroa dej över, Lådan beror lite på körning.. Vissa driftar dagligen och har inga problem.. Min låda rasade när den var NA trimmad.. Så nu har jag en helt annan låda.
Men det är MYCKET roliga bilar att köra.
 

Mangusta

Cartier
Sportar vet jag inte om jag gör med denna men den duger som pendlar bil.:D Renault Megane.
iDtsbZF.jpg

Jag ska vara ärlig. Jag gillade bilden för att du har en söt katt och inte för din bil. :D
 

Jaguaren

Omega
Citroen C3 årsmodell 2010 som gått ca 2700mil
Otroliga 95 hästar ;) men hade gärna haft en bil med några till.

Stort plus är att den har panorama fönster, tydligen ganska få sådana ute på våra vägar om jag förstått rätt.
 

Jonazid

Omega
Tackar för svaret. Eftersom jag ska flytta Down under så blev man ju sugen på att kolla vad priserna låg där nere och helt okej. Tycker de var rätt snygga, ska bara ha som vardagsbil. Sen vill jag inte ha Holden som verkar vara lika vanligt som Volvo är här.

Motorn behöver du inte oroa dej över, Lådan beror lite på körning.. Vissa driftar dagligen och har inga problem.. Min låda rasade när den var NA trimmad.. Så nu har jag en helt annan låda.
Men det är MYCKET roliga bilar att köra.
 
Topp