Var bor du?
Antingen om du bor i sthlm eller har vägarna förbi så kan du få köra min ND2(till våren) eller om du är i gbg så kanske
@sportbilsentusiasten kan bjuda på en testkörning
Eftermarknadschassi och avgas gör mycket på dem bilarna vad gäller körkänsla och dynamiken.
Vill du ha en cab så finns det inte så mycket i den klassen att välja på. Men om coupé funkar så kan de kanske kanske kan hända att nya GR86 går att få lite över din övre budget (när det är dags) den verkar vara riktigt bra!
En kompis bytte från 135i, till MX5 ND mappad, med lite chassi gjort till en 718 Spyder. Spydern sålde han nu efter ett år och tyckte Mazdan var i princip lika rolig på gatan. Han har kört nya GR86 och säger den är grym ungefär som Mazdan på gata men där man inte behöver göra så mycket med chassit samt att den är mer praktisk, dock så får man ingen cab.
En jag köpt lite delar ifrån , hade en 1M, bytte till en M2 CS ochbhade ND2 och han tyckte inte alls det gick att utnyttja M2an på samma sätt som ND2 eller 1M för den delen på gata. Han har nu en (bas)Cayman med KW chassi etc men han säger fortfarande att ND2 på gata är grym.
Visst den är inte i närheten vad gäller prestanda men det känslan av den lätta vikten, inget tak, vibrationer etc ger en känsla av att det går fort. Ligger man 20-30 fortare än begränsningar på mindre vägar så känns det som att går grymt fort. Sen går det att prata en hel del om vad låg vikt gör generellt. Men någon snabb bil rakt fram är det inte (relativt sett). Blev dock förvånad att jag hängde på en Golf 7 R i fart (med fyra vuxna i

). Sen så är förbrukningsvaror, försäkring etc realtivt sett billigt. Samt 10års komponentsgaranti. Den är dock lika praktisk som en cykel
Med det sagt så är jag sugen på V8 igen