• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tack så mycket!

letar efter något… rakt. Som dessa fastän utan ”kröken” närmast gummit, kanske någon blandning av denna och Alpinas klassiska. Dålig koll på fälgar och tänkte om dessa ”raka” med flera ekrar hade något speciellt smeknamn. :)
vad ska du ha dom på? bmw?
för länge sen kallades liknande fälgar turbinfälgar men om man googlar så får man inte upp mycket nytt.
 
Screenshot_20230113-195140.png
 
BMW E46, 320i, M-tech sport in och utvändigt.
Rak 6:a på 170 hästar. 5 växlar.
2004 års modell
I min ägo sedan 2009.
Endast sommarkörd sedan dess. Motor nerplockad och servad av mig 2019.Oljebye och filterbyte årligen.
Motul.
19000 mil.
Pedantskött.
Bytt exteriört saker som emblem på huv och fälgar.
Dimljus.
stråkastarglas.
Blinkers fram.
Monterat stänkskydd.
Bytt vindruta med mera.
Bästa bilen jag haft. Snart 20 år gammal men det har inte varit några större komplikationer eller reparationer.
Bilderna är några år gamla, men den är i samma skick. Passagerarsätet är i stort sett oanvänd, likaså passagerarsätet i och med att det sällan är någon som får åka med... :D

Screenshot_20230113-210710_Opera.jpg
Screenshot_20230113-210717_Opera.jpg
Screenshot_20230113-210730_Opera.jpg
Screenshot_20230113-210748_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204943_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204933_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204728_Opera.jpg
Screenshot_20230111-174403_Instagram.jpg
Screenshot_20230113-204832_Opera.jpg
Screenshot_20230113-210814_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204731_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204737_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204747_Opera.jpg
Screenshot_20230113-210656_Opera.jpg
Screenshot_20230113-210754_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204832_Opera.jpg
 

Bilagor

  • Screenshot_20230113-210703_Opera.jpg
    Screenshot_20230113-210703_Opera.jpg
    32.7 KB · Visningar: 13
  • Screenshot_20230113-210806_Opera.jpg
    Screenshot_20230113-210806_Opera.jpg
    44.7 KB · Visningar: 16
Senast ändrad:
Vet inte om det är vanligt att man gör, men uppskattar när folk tar hand om bruksfordon ordentligt! Många bekanta tkr jag är väck som endast handtvättar och lackbehandlar min 2006 Ford Maverick!
Tackar.
Visst, det är "bara" en arbetsbil. Men det gör det samtidigt till min arbetsplats. Det är min 🥕 för att försöka hålla den iordning. :)
Jag ser skillnaden tydligt nu när jag jämför denna och min förra som inte var lackskyddad ordentligt, det är mycket enklare att börja rusta för åldrandet av bilen(lacken)direkt.
Vem vet kanske kommer denna rulla 12-15 år eller mer i företaget.
 
Gör samma sak 👍 Alltid ren bil när den ska på service eller liknande.

Självklart. Hur ska man annars kunna se om nån klant har repat den ...? ;)

Är det blanda i hink som gäller på GDS? Eller adapter till sin skumkanon?

På det här stället är det blanda i hink som gäller. Min bil har keramiskt lackskydd så efter avfettning och avspolning med högtryck finns det inte mycket skit kvar att tvätta bort.
 
BMW E46, 320i, M-tech sport in och utvändigt.
Rak 6:a på 170 hästar. 5 växlar.
2004 års modell
I min ägo sedan 2009.
Endast sommarkörd sedan dess. Motor nerplockad och servad av mig 2019.Oljebye och filterbyte årligen.
Motul.
19000 mil.
Pedantskött.
Bytt exteriört saker som emblem på huv och fälgar.
Dimljus.
stråkastarglas.
Blinkers fram.
Monterat stänkskydd.
Bytt vindruta med mera.
Bästa bilen jag haft. Snart 20 år gammal men det har inte varit några större komplikationer eller reparationer.
Bilderna är några år gamla, men den är i samma skick. Passagerarsätet är i stort sett oanvänd, likaså passagerarsätet i och med att det sällan är någon som får åka med... :D

Screenshot_20230113-210710_Opera.jpg
Screenshot_20230113-210717_Opera.jpg
Screenshot_20230113-210730_Opera.jpg
Screenshot_20230113-210748_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204943_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204933_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204728_Opera.jpg
Screenshot_20230111-174403_Instagram.jpg
Screenshot_20230113-204832_Opera.jpg
Screenshot_20230113-210814_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204731_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204737_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204747_Opera.jpg
Screenshot_20230113-210656_Opera.jpg
Screenshot_20230113-210754_Opera.jpg
Screenshot_20230113-204832_Opera.jpg
Fantastiska bilar. Exakt den specen var min förstabil 👍🏻
 
Fin! Är du nöjd med den där? Hur är baksätet?

Tack! Snart sex år sen jag hämtade ut den ny och är fortfarande lika nöjd. 4-serie Gran Coupé är ju en halvkombi med bra bagage och fyra dörrar så det är lätt att komma in och ut ur baksätet. Man sitter bra där också, men coupélinjerna gör ju att du kan slå i taket om du är en bit över 1,80 ... ;)
BMW 420 GC 2022-03-24 (städ).jpg
 
W213 E Klass är mycket komfort för pengarna. Massor av effekt är inte lika intressant som det var förr.
Verkligen, håller med dig. Den komforten man får för pengarna är lätt värt. Sen om man har panorama taklucka (jag har), för mig är det grädde på moset. Bidrar till den här sköna komfort känslan.

Ibland så är det skönare att ba glida i stil än att ha 600 hästar
 
Verkligen, håller med dig. Den komforten man får för pengarna är lätt värt. Sen om man har panorama taklucka (jag har), för mig är det grädde på moset. Bidrar till den här sköna komfort känslan.

Ibland så är det skönare att ba glida i stil än att ha 600 hästar
Komfort över effekt alla dagar i veckan. Jag körde BMW M5 för 25 år sedan, det var kul med effekt i bruksbilen då, men inte nu längre.
Jag är inne på min andra 213, har en S213 E220d 4MATIC 2021 facelift nu. Valde den lilla 220 dieseln och laddade istället på med utrustning när jag beställde den. 194hk som dieseln ger räcker mer än tillräckligt för mig. Panorama är ett måste!

BEFE932B-71C7-4E87-8FF1-8CB026DAD2C1.jpeg
 
Komfort över effekt alla dagar i veckan. Jag körde BMW M5 för 25 år sedan, det var kul med effekt i bruksbilen då, men inte nu längre.
Jag är inne på min andra 213, har en S213 E220d 4MATIC 2021 facelift nu. Valde den lilla 220 dieseln och laddade istället på med utrustning när jag beställde den. 194hk som dieseln ger räcker mer än tillräckligt för mig. Panorama är ett måste!

BEFE932B-71C7-4E87-8FF1-8CB026DAD2C1.jpeg
All ära till nya M5 de är monster, men de gamla var brutala, en klass för sig. Precis som gamla C63 från 08-09, oslagbar.

Du glider verkligen runt i stil min vän, flashig och elegant bil på alla sätt. 4Matic och 194hk är en skön kombo, särskilt på vintern. Panorama ger en helt annan känsla, obeskrivlig, såväl på sommaren som på vintern.

Jag antar att din bil dricker en del haha? Jag har 150hk vilket är tillräckligt för mig, men det blir en del tankningar haha.

För det priset jag betala, så fick jag mycket för pengarna, lätt värt
 
All ära till nya M5 de är monster, men de gamla var brutala, en klass för sig. Precis som gamla C63 från 08-09, oslagbar.

Du glider verkligen runt i stil min vän, flashig och elegant bil på alla sätt. 4Matic och 194hk är en skön kombo, särskilt på vintern. Panorama ger en helt annan känsla, obeskrivlig, såväl på sommaren som på vintern.

Jag antar att din bil dricker en del haha? Jag har 150hk vilket är tillräckligt för mig, men det blir en del tankningar haha.

För det priset jag betala, så fick jag mycket för pengarna, lätt värt

Jag hade en 1995 E34 M5, den sista handbyggda med 3.8L rak sexa. Det var brutal M-bil på riktigt, sen blev M komfortbilar. ;)

220 dieseln drar väldigt lite bränsle, min har snittat 0.54 sedan den var ny. Den går lätt att få under 0.4 på landsväg, sommartid.

BF62F223-1F8C-4EB5-A9FA-7F40D5E2E654.jpeg
 
Jag hade en 1995 E34 M5, den sista handbyggda med 3.8L rak sexa. Det var brutal M-bil på riktigt, sen blev M komfortbilar. ;)

220 dieseln drar väldigt lite bränsle, min har snittat 0.54 sedan den var ny. Den går lätt att få under 0.4 på landsväg, sommartid.

BF62F223-1F8C-4EB5-A9FA-7F40D5E2E654.jpeg
Riktig klassisk monster bil med andra ord🤪 Måste ha känts härligt att köra den! Haha då är nya M5 som ett par mjukis brallor för dig😂 Gamla bilar är en klass för sig! Såg en CLS 63 från 2011/2012 på Hedin, den var djurig!

Då är de jag som kör som en idiot kanske haha. Min 200 diesel slukar, tankar den hela tiden känns de som😂 Jag kör en hel del de förklarar nog saken, känns som jag lever i bilen
 
Jag hade en 1995 E34 M5, den sista handbyggda med 3.8L rak sexa. Det var brutal M-bil på riktigt, sen blev M komfortbilar. ;)

220 dieseln drar väldigt lite bränsle, min har snittat 0.54 sedan den var ny. Den går lätt att få under 0.4 på landsväg, sommartid.

BF62F223-1F8C-4EB5-A9FA-7F40D5E2E654.jpeg
Polaren hade en med.
Imponerande att den jäveln ens hade elhissar för fanns absolut ingenting annat i den.
Brutal bil.
 
Polaren hade en med.
Imponerande att den jäveln ens hade elhissar för fanns absolut ingenting annat i den.
Brutal bil.

Ja, den var ganska enkel jämfört med dagens M-bilar. Just årsmodell 1995 var speciell, många uppgraderingar som bara fanns det året. Sexväxlad manuell, större bromsar, 18” hjul, Nürburgringpaket, större grill. 250-spärren var borta så bilen gjorde ~290km/t på mätaren. Jag köpte min på BMW Niederlassung i München. På den tiden kostade de hälften så mycket där nere som hemma i Sverige. Tyvärr blev den stulen en kväll i centrala Malmö, aldrig återfunnen.
 
Ja, den var ganska enkel jämfört med dagens M-bilar. Just årsmodell 1995 var speciell, många uppgraderingar som bara fanns det året. Sexväxlad manuell, större bromsar, 18” hjul, Nürburgringpaket, större grill. 250-spärren var borta så bilen gjorde ~290km/t på mätaren. Jag köpte min på BMW Niederlassung i München. På den tiden kostade de hälften så mycket där nere som hemma i Sverige. Tyvärr blev den stulen en kväll i centrala Malmö, aldrig återfunnen.
Polaren tror jag hade en 94.
Men var också Nürburgring paket och de fem ekrade fälgarna - fuling Stars? Eller vad folk kallade dom… var inte dom 18”?
Har för mig den var sexväxlad men har säkerligen fel.
Eller så har jag fel på årtalet och så var det en 95 :D
 
Polaren tror jag hade en 94.
Men var också Nürburgring paket och de fem ekrade fälgarna - fuling Stars? Eller vad folk kallade dom… var inte dom 18”?
Har för mig den var sexväxlad men har säkerligen fel.
Eller så har jag fel på årtalet och så var det en 95 :D

Det vara bara '95 som hade sexväxlad låda. Nürburgringpaket var tillval tidigare, men standard 1995.
Fälgarna upp till '94 hette Throwing Star och var 17".

Jag har foto på bilen på någon gammal hårddisk, ska se om jag hittar den.
 
Det vara bara '95 som hade sexväxlad låda. Nürburgringpaket var tillval tidigare, men standard 1995.
Fälgarna upp till '94 hette Throwing Star och var 17".

Jag har foto på bilen på någon gammal hårddisk, ska se om jag hittar den.
Underbart att min kommentar blev ”fuling” istället för Throwing 😅
Aha ja men då var det nog en 94 som jag är rätt säker på.
Grym bil.

Enda bilden jag har på polarens M5.
Var en ”rätt” bra bil för en 19 åring :D
Sommaren efter slet han av hela bakvagnen. Slet sönder all infästning i chassiet.
Sedan stod den ett tag, 10 år nästan, och så svetsade han ihop den och renoverade den.
Körde den två gånger och sålde den.
Tråkigt :(
Men ekonomiskt grymt bra, tror han gav ca 55k för den. Sålde förra året så ni vet ju priserna ungefär…
76DFC95A-A485-4152-81FA-A5FDF1BE9399.jpeg
 
Varför kompromissa när man kan få komfort och kraft i ett och samma paket? Och dessutom med stil!;) Grace, pace and space!:)
20210327_142810-.jpg
7004500000-.jpg
Riktigt fet Jagga! Man ser faktiskt att den här är farlig, kissemissen morrar 🐆 och jag antar då att du har bensinstationen släpandes efter dig med tanke på sista bilden 😂
 
Tillbaka
Topp