• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Fick abstinens och gjorde något jag tänkt på länge.

Målade väggarna mörka och i mitt tycke så blev det grymt jäkla bra! Är en mörk mörk grå våtrumsfärg, matt 10. Inte helt klar än, lite småpill kvar.

20230215_200333.jpg
20230215_175817.jpg
I love it!!!!
Skitsnyggt, skit va händig du är
 
Någon av er som kör Alfa Romeo Giulia?
Jag är sugen på en Veloce och är intresserad av hur förbrukningen är på dom. Kör mycket ca 3000mil om året och vill ha något roligt då man spenderar en del tid i bilen, samt att Alfan är mer ovanlig än en BMW. Sen nån som vet hur kvaliten är på Alforna idag? 🥴
Åkt med ca 40+ mil. Tämligen plastig och hög ljudnivå. Men den går som en Alfa ska i kurvorna!! Och det är ju det viktiga.
Har du nära till verkstaden och inte räds småfel, varför inte?
 
Sidospegeln har lossnat från vad jag antar är fästet. Någon som har pra tips på hur jag sätter tillbaka spegeln? Räcker ett riktigt bra tvåkomponentslim?
 

Bilagor

  • 20230301_081107.jpg
    20230301_081107.jpg
    329.6 KB · Visningar: 19
  • 20230301_081057.jpg
    20230301_081057.jpg
    365.3 KB · Visningar: 15
Sidospegeln har lossnat från vad jag antar är fästet. Någon som har pra tips på hur jag sätter tillbaka spegeln? Räcker ett riktigt bra tvåkomponentslim?
Lite tjockare dubbelhäftande tejp funkar perfekt. Sätt hela baksidan inte bara remsa runt kanterna.
Standardfel på SAABarna. Då funkar fortfarande defrostern. :)
 

Bilagor

  • IMG_20230301_135026.jpg
    IMG_20230301_135026.jpg
    788.2 KB · Visningar: 12
Hände på min 9-5 Aero, där räckte det med kontaktlim--höll i flera år tills jag sålde bilen.

Samma erfarenhet, funkade bra, men tappade dock defrosterfunktionen på den backspegeln. Förmodligen var limmet lite för isolerande.


Lite tjockare dubbelhäftande tejp funkar perfekt. Sätt hela baksidan inte bara remsa runt kanterna.
Standardfel på SAABarna. Då funkar fortfarande defrostern. :)


Stort tack. Provar något av detta. Man märker hur användbar vänster sidospegeln är när man inte har den 😅
 
Vad svarar man på ”Jag har en gammal Jaguar som gått 32.000 mil, tanklocket har gått i baklås och det är snart slut på bensin, den blir din för 10.000kr”?

Jag vet inte om det är så smart men jag svarade ”bra, vi kör på det!”

Så i förmiddags åkte jag och en kompis beväpnade till tänderna med bensin, borrmaskin, vinkelslip och tusen andra verktyg ut till ett industriområde och rullade ut skönheten i dagsljus.

Som med allt annat är första intrycket viktigt och jag kände direkt, ”dig gillar jag, vi ska bli kompisar” och bilen bytte snabbt ägare innan vi försiktigt började pilla med tanklocket som faktiskt relativt snabbt gav med sig.

Jag kände mig som en misslyckad småtjuv där jag stod i blåsten och tankade en gammal smutsig lyxbil från medhavda dunkar.

Den är, tja, lite sliten men ändå förvånande fin med tanke på prisklassen och milen den rullat. Rost? Tja, inte så mycket i alla fall och den går faktiskt förvånande bra.

Nu, med anledning av kombinationen sommardäck / vinter står den i ett annat garage i ett annat industriområde men jag har kört den tiotalet mil och den går som en dröm! Framåt våren när vägarna är säkra blir det hemresa, 70 mil bort, det ska gå bra.

Tror jag.
89341918-0BFD-41C8-A8F4-09E3827E00E2.jpeg
 

Bilagor

  • 3C8FA117-DE0E-4002-8C97-EF7F521015EF.jpeg
    3C8FA117-DE0E-4002-8C97-EF7F521015EF.jpeg
    516.1 KB · Visningar: 15
  • B8164A20-BF37-422B-80AD-B240205635C2.jpeg
    B8164A20-BF37-422B-80AD-B240205635C2.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 15
  • 30257E40-FEB6-43D5-8505-32E235601598.jpeg
    30257E40-FEB6-43D5-8505-32E235601598.jpeg
    842.4 KB · Visningar: 15
  • 5540CE0B-3416-4F9A-A9FA-91AD236AE718.jpeg
    5540CE0B-3416-4F9A-A9FA-91AD236AE718.jpeg
    312.8 KB · Visningar: 21
Vad svarar man på ”Jag har en gammal Jaguar som gått 32.000 mil, tanklocket har gått i baklås och det är snart slut på bensin, den blir din för 10.000kr”?

Jag vet inte om det är så smart men jag svarade ”bra, vi kör på det!”

Så i förmiddags åkte jag och en kompis beväpnade till tänderna med bensin, borrmaskin, vinkelslip och tusen andra verktyg ut till ett industriområde och rullade ut skönheten i dagsljus.

Som med allt annat är första intrycket viktigt och jag kände direkt, ”dig gillar jag, vi ska bli kompisar” och bilen bytte snabbt ägare innan vi försiktigt började pilla med tanklocket som faktiskt relativt snabbt gav med sig.

Jag kände mig som en misslyckad småtjuv där jag stod i blåsten och tankade en gammal smutsig lyxbil från medhavda dunkar.

Den är, tja, lite sliten men ändå förvånande fin med tanke på prisklassen och milen den rullat. Rost? Tja, inte så mycket i alla fall och den går faktiskt förvånande bra.

Nu, med anledning av kombinationen sommardäck / vinter står den i ett annat garage i ett annat industriområde men jag har kört den tiotalet mil och den går som en dröm! Framåt våren när vägarna är säkra blir det hemresa, 70 mil bort, det ska gå bra.

Tror jag.
89341918-0BFD-41C8-A8F4-09E3827E00E2.jpeg
Kul projekt. Gamla Jaguar:er är riktigt feta. Har du någon plan ännu? :)
Bra matchat med bling-rollen också! ;)
 
Kul projekt. Gamla Jaguar:er är riktigt feta. Har du någon plan ännu? :)
Bra matchat med bling-rollen också! ;)
Bling-Rolle från 80-talet kändes helrätt denna dag!

Planen är väl att först ”testa” den ordentligt och sen laga det som är uppenbart trasigt, förardörrens ruta går inte ned och radion är död, sen ska jag väl fixa rosten hjälpligt också. Det går ju tyvärr inte att kosta på en såpass billig bil allt för mycket, i alla fall inte innan man lärt känna den ordentligt.

Nya däck står på önskelistan också, och eventuellt en hjulinställning. Den kändes lite diffus och konstig i styrningen.

Sen blir det nog mest att åka runt och ha lite roligt, stranden, sommarstugan. Lyssna på kasettband:)
 
Var sugen på nya BMW M2 och sett fram emot att den skulle komma.
Alltid älskat BMW och ”lärt mig gilla” oversizade grillar men hur fan tänkte designern här?
F1B70070-1316-4009-8BF1-502674FF488D.jpeg

Är väl inget att klaga på. Klart läcker och distinkt jämfört med en hel del andra fronter som BMW har kläckt ur sig på sista tiden.
 
Var sugen på nya BMW M2 och sett fram emot att den skulle komma.
Alltid älskat BMW och till och med ”lärt mig gilla” deras oversizade grillar men hur fan tänkte designern här? Riktigt ful bil imho.
F1B70070-1316-4009-8BF1-502674FF488D.jpeg

1E501F6A-3CA7-4A08-9F05-57E686531823.png
Kan bara hålla med.
Hade en m2 comp innan och såg fram emot den nya men när den där saken visades upp dog allt intresse.
Kommer säkert vara grym att köra men skulle aldrig stå ut med det utseendet.
 
Kan bara hålla med.
Hade en m2 comp innan och såg fram emot den nya men när den där saken visades upp dog allt intresse.
Kommer säkert vara grym att köra men skulle aldrig stå ut med det utseendet.
Den nya och dess design känns så ful och daterad att man kan tro att den ”gamla” modellen är den nya. M2 comp är ju riktigt fin.
 
Känns inte det lite som BMW generellt nuförtiden? Jag ägde en F30 och gillar verkligen den designen men sedan några år tillbaka så tycker jag att de har tappat det totalt. Vet inte om de försöker anpassa bilarna så att de ska attrahera köpare i Asien eller vad det är men de gör knappt en enda estetiskt tilltalande bil nuförtiden.
Även nya M3 touring känns fel på något sätt, för mkt vinklar och konstiga veck.
 
Känns inte det lite som BMW generellt nuförtiden? Jag ägde en F30 och gillar verkligen den designen men sedan några år tillbaka så tycker jag att de har tappat det totalt. Vet inte om de försöker anpassa bilarna så att de ska attrahera köpare i Asien eller vad det är men de gör knappt en enda estetiskt tilltalande bil nuförtiden.
Även nya M3 touring känns fel på något sätt, för mkt vinklar och konstiga veck.
M3 Touringen tycker jag är ganska schysst. Med några småfel i mitt tyckte. Men den är ju iaf 100 gånger bättre än nya M2
 
Bling-Rolle från 80-talet kändes helrätt denna dag!

Planen är väl att först ”testa” den ordentligt och sen laga det som är uppenbart trasigt, förardörrens ruta går inte ned och radion är död, sen ska jag väl fixa rosten hjälpligt också. Det går ju tyvärr inte att kosta på en såpass billig bil allt för mycket, i alla fall inte innan man lärt känna den ordentligt.

Nya däck står på önskelistan också, och eventuellt en hjulinställning. Den kändes lite diffus och konstig i styrningen.

Sen blir det nog mest att åka runt och ha lite roligt, stranden, sommarstugan. Lyssna på kasettband:)
Testkört lite varierande jaggor, och de ska ligga fint på vägen. Så kolla bussningar förutom hjuliställning.
Skitfin bil och rolle!
Luktar det Jagga i den?
 
Den nya och dess design känns så ful och daterad att man kan tro att den ”gamla” modellen är den nya. M2 comp är ju riktigt fin.
Ser ut som de satt på ett billigt plastkit från en källarfirma. Även fult kring hjulhus.
Och vänta bara tills ni ser bakpartiet, om möjligt ännu värre. o_O
Vidrigt.
Noll harmoni och ser inte aerodynamiskt ut heller.

Gamla M2 är däremot riktigt läcker! Den låter även som en bil ska.
Man kan förmoda att nya är HELT död-dämpad så allt intryck av sportbil är borta.
 
Testkört lite varierande jaggor, och de ska ligga fint på vägen. Så kolla bussningar förutom hjuliställning.
Skitfin bil och rolle!
Luktar det Jagga i den?
Jaaaa... jo men det gör det, inte skinn (och mögel) som man kanske tänker som om man åk i en Jaguar från 60-talet men även 90-talarna har en väldigt distinkt doft som jag kände igen väldigt väl från tidigare Jaguarer jag haft. Jag hade en sånhär bil för 20 år sedan, i ungefär samma skick, så det känns jättekul att kunna leva ut en medelålderskris som jag antar att detta är. Den känns, och luktar, EXAKT som jag minns den från när jag var ung och vacker.

Sen känns det också roligt att den var såpass billig, mer lekfullt och busigt än om man har en hobbybil för 500k.

Nu har jag köpt mig en uppsättning 16" kryssekerfälgar som satt original på vissa årsmodeller, jag tycker att de är ursnygga och ser verkligen fram mot att montera dem!
xj81.jpg
 
Tillbaka
Topp