Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska besikta min 23-åring imorrn.Snart dags att åka och besiktiga den här 6-åringen. Wish me luck ...
![]()
Måste bara plocka fram varningstriangeln från bakluckan först ...
![]()
Nästan enbart 2.8an i dom. 3.0an var väl bara sista året och otroligt få M som rullar i SverigeSmå sakerna i vardagen. Mötte (promenerandes med hörlurar) en Estorilblå Z3 Coupe på lilla gatan där jag bor, gav av ren instinkt en tumme upp och fick snabbt en tillbaka.
Hann inte se eller höra vad för motor som satt i.
Vilken skapelse.![]()
Tillåt mig leSnart dags att åka och besiktiga den här 6-åringen. Wish me luck ...
![]()
Måste bara plocka fram varningstriangeln från bakluckan först ...![]()
Tillåt mig le. En sex år BMW bör inte ge några ont i magen. Är man gamling så har man kört en gammal Peugeot 205 CTI på reserven med 3 flaskor K-sprit för att lura sig genom. Då firade man varje gång det funkade.
Äntligen!
![]()
Får i princip varje dag bekräftat att de i särklass sämsta förarna, baserat på bilmodell, inte sällan kör vita XC60. Särskilt förra generationen men även nuvarande. Det slår typ aldrig fel.
Har för mig att chassit var taget från en (redan då) gammal plattform. Därav känslanKörde en Z3 M coupe för ett par år sedan för att stilla nyfikenheten. Det är en rätt primitiv bil med en stor motor. Tankarna för en tillbaka till BMW E30 och E36:an vilket nog inte är så konstigt med tanke på var komponenterna är hämtade.
Man ser en del vanliga Z3r på vägarna och det är ett charmigt inslag i dagens trafikmiljö.
design på bakaxel kommer från e30Har för mig att chassit var taget från en (redan då) gammal plattform. Därav känslan
Har för mig att chassit var taget från en (redan då) gammal plattform. Därav känslan
Tackar! Japp, men skulle nog köpt en röd OP för att få till perfekta matchningen med bromsokenVilken pärla! Grattis! Den matchar klockan också![]()
Sista 9-5:an var verkligen långt före alla andra med sin design. Den ser fortfarande ny ut.Igår var det äntligen dax att låta 9-5:an komma ut i det fria. Varje år bjuder på en lika härlig upplevelse i denna fantastiska bil!
![]()
![]()
Knappast, men det var en tid innan designen spårade ur rent allmänt. Vilket år var det den ritades? Var rätt länge sedan nu väl? Gillar den.Sista 9-5:an var verkligen långt före alla andra med sin design. Den ser fortfarande ny ut.
Ett mer rätt ord är kanske "tidlös". Den hade fungerat även idag. Den är stilren och med lite uppdaterade lampor och annat smått så kan den se ut som en fräsch ny bil.Knappast, men det var en tid innan designen spårade ur rent allmänt. Vilket år var det den ritades? Var rätt länge sedan nu väl? Gillar den.
Håller helt med, saknar den lite renare designen med bra grundformer. Ska bli intressant att ser hur man värderar dagens design i framtiden.Ett mer rätt ord är kanske "tidlös". Den hade fungerat även idag. Den är stilren och med lite uppdaterade lampor och annat smått så kan den se ut som en fräsch ny bil.
Lite som Volvos senaste designspråk som varit igång sedan 2015. Ser fortfarande fräscht ut - just för att det är en mindre "kladdig" design, om man jämför med många nya bilar idag.
När den ritades låter jag vara osagt, men den började säljas som årsmodell 2010. Fanns till och med årsmodell 2012.Knappast, men det var en tid innan designen spårade ur rent allmänt. Vilket år var det den ritades? Var rätt länge sedan nu väl? Gillar den.
Har för mig att den var gammal redan när den släpptes?När den ritades låter jag vara osagt, men den började säljas som årsmodell 2010. Fanns till och med årsmodell 2012.
Ja det är faktiskt svårt att förneka att det är den generella konsensus. Knappt stött på någon som tycker annorlunda (detta inkluderat de som inte tycker den är snygg).Sista 9-5:an var verkligen långt före alla andra med sin design. Den ser fortfarande ny ut.
Designen var klar 2008. Så två år innan första årsmodellen. Ungefär som det brukar vara.Knappast, men det var en tid innan designen spårade ur rent allmänt. Vilket år var det den ritades? Var rätt länge sedan nu väl? Gillar den.
Långt före alla andra? Knappast. Men fin och utan trams som inte tillför designen något. Borde ha kunnat räcka långt.Ja det är faktiskt svårt att förneka att det är den generella konsensus. Knappt stött på någon som tycker annorlunda (detta inkluderat de som inte tycker den är snygg).
Designen var klar 2008. Så två år innan första årsmodellen. Ungefär som det brukar vara.
Angående om bilen design-mässigt var före sin tid skulle jag påtala vara en befäst konsensus vid det här laget. Du kan ha en annan åsikt men när så många reagerar på exakt det sättet år efter år samt att många nyare bilar har design-aspekter som återfinns på sista generationens 9-5:a så kan det ses som ett rimligt underlag till uttalandet.