• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tidigare hade man alltid någon annan bil man gick och var sugen på men sen jag köpte den här för lite över sex år sedan är det inget annat som lockar. Med bara 2.900 mil på mätaren lär den hänga med länge än. Gick mera dom två första åren men dom tre p'na ändrade på det, dvs pensionär, inga resor till pappa i Uppsala då han gick bort och pandemin. Nu är jag glad om jag får ihop 300 mil på ett år. Den får i alla fall komma ut från kallgaraget minst en gång i veckan, som idag när jag behövde veckohandla. ;)
BMW 420 GC 2023-05-09.jpg
 
Någon som vet var man kan vända sig för att slå ut mindre bucklor på tex motorhuv och dörrar i Stockholmsområdet. Är det lackeringsfirma?
Räcker det med att slå ut dem eller bör man följa upp arbetet med en lackering? Bilen är av nyare modell och har inga planer på omlackering utan snarare förbättring av generellt intryck.

Screenshot 2023-05-09 at 20.00.42.png
 
Får i princip varje dag bekräftat att de i särklass sämsta förarna, baserat på bilmodell, inte sällan kör vita XC60. Särskilt förra generationen men även nuvarande. Det slår typ aldrig fel.
Är på samma linje. Är ju oftast medelålders män med krossade sportbilsdrömmar som på något skevt sätt försöker kompensera genom att köra idiotiskt med Volvo-familjesläden.
 
Alltså, din Nova är ju GRYM!!!! 😍
Och bilderna på 99an gör ju att jag blir än mer sugen på att få hem min egna :D
Tack så mycket! Jo, det är ju en hel MASSA gjort med den men nu ligger den tyvärr till försäljning på Blocket (tillsammans med en massa annat) då jag inte har garageplatser till alla saker. Har blivit tvungen att välja vad som ska få stanna och vad som ska få flytta. Nova -69, Aprilia Tuono Factory, HD Wide Glide (custom), Huskvarna FE-250 2019, Suzuki GSX 750R Srad turbohoj och ”gröna faran” Kawasaki KLX 650R samt ev. min Honda XR 600R -86 är de som får flytta. Känns i hjärtat! 🫣

Blir nog tvungen att tröstandla någon fin klocka som plåster på såren. 🤗🤣
Fastnade visst på bild på kvällens träff såg jag nu på nätet. 🫣🙄

95C119B2-14C7-4A81-8268-E795F1469339.jpeg
 
Senast ändrad:
Några av mina favoriter från Motikon igår. Speciellt den lila Quattroporten var galet läcker. Med original Roma nummerskylt liggandes påminstrumentbrädan. Måste ha varit ett hyfsat annorlunda färgval med lila med gult skinn när den köptes på 60-talet.

3003E535-46F5-4D67-AFB8-93C86E68E767.jpeg


C666E151-F8E5-4A35-9E24-036454483CDC.jpeg


98EB2C25-B464-4EF0-A116-2928D04AE73B.jpeg


6E3E72AC-3E24-4DD9-A2B4-1DF3B80AC434.jpeg


6B300F25-C5F4-41E1-B242-EE464CC7BCA7.jpeg


65B1D5C6-A4B5-4253-865F-95ABE8759380.jpeg


607FFB72-00D8-4894-97F6-76EA3FBC623D.jpeg


2034A342-99BB-4647-A2CA-5A9F04615004.jpeg
 
Senast ändrad:
Bilen är fortfarande i luften :( väntar på nya topplager till dämparna. Blir metallbussningar istället för gummi som det är på OEM och själva hattarna är gjorda i smidd alu. "Komiskt" att de kostar lika mycket som jag fick för mina andra coilovers som hade topplager 🤣.

Men vill göra bilen ytterligare lite mer personlig. Har fått hem baklampor i full-led med flytande blinkers.

Har även damask i Alcantara på ingång för växelspaken och handbromsen.

Skulle lägga beställning på nya fälgar ifrån Japan men min kontakt tar inte in fälgen längre (fick reda på det idag :( ), tydligen problem med kvaliten(Desmond Regamasters) får se om jag lägger en beställning på Volk istället.

20230506_164917.jpg
 
Senast ändrad:
Funderar på att köpa en något äldre ”klassisk” bil som är från den era då jag växte upp och läste Bilsport och drömde om att en dag ha råd med häftig bil själv. 😃
Kanske något mellan 1980-1994 ca. Ska dock vara något jag inte redan ägt.

Är den dessutom unik och ”kändis” är det ju lite extra skoj. Den ska främst åkas i bara på sommaren och gärna på träffar.

Två av aspiranterna är dessa:
Svempas Urquattro och Lotus Omega

Har ni några förslag eller idéer, hojta till. 😃

268DB029-E0A3-46E8-B585-76CEEB4AAFB9.jpeg
66594BDC-A1A5-46C0-9CB2-8E7F949EFAAE.png
 
Funderar på att köpa en något äldre ”klassisk” bil som är från den era då jag växte upp och läste Bilsport och drömde om att en dag ha råd med häftig bil själv. 😃
Kanske något mellan 1980-1994 ca. Ska dock vara något jag inte redan ägt.

Är den dessutom unik och ”kändis” är det ju lite extra skoj. Den ska främst åkas i bara på sommaren och gärna på träffar.

Två av aspiranterna är dessa:
Svempas Urquattro och Lotus Omega

Har ni några förslag eller idéer, hojta till. 😃

268DB029-E0A3-46E8-B585-76CEEB4AAFB9.jpeg
66594BDC-A1A5-46C0-9CB2-8E7F949EFAAE.png
För min egen del känns i alla fall en original Lotus Omega trevligare än en (i flera omgångar) ombyggd Ur-Quattro. Med det sagt har jag inte kört nån av dem (dock en original Quattro 2,3 en gång i tiden. Den var trött, slapp och framtung)
 
För min egen del känns i alla fall en original Lotus Omega trevligare än en (i flera omgångar) ombyggd Ur-Quattro. Med det sagt har jag inte kört nån av dem (dock en original Quattro 2,3 en gång i tiden. Den var trött, slapp och framtung)
Ja, det är ju oxå något jag tänker. Original är ju kul och håller en bils historia. Den ombyggda Svempa-Urquattron är ju kul ur det perspektivet att den byggdes om 1986 när det var populärt att sätta kapen i bilar och bredda, taksänka m.m. Det var ju så när jag växte upp och då var det coolt. 😃

Därav att jag liksom är lite splittrad. De har båda sin plats. Den ena är ett unikt bygge med någon sorts kult-status medan den andra är en skojig originalbil som var bland det brutalaste familjesedaner som gick att frambringa. Jag har ägt en hel del olika bilar som Audi S2, ur S4, RS2 mfl men aldrig någon Urquattrro, drömmen vore den korta modellen sk Sportquattro men de är alldeles för dyra. Hmm… svårt. Finns även Syclonetrucken i åtanke. 😊

Men jag emotser gärna mer input, tankar och idéer om dessa två och även andra förslag. Är så lätt att fastna i sina egna tankebanor. 😃
 
Tillbaka
Topp