Tapiren
Basic
Jag har haft tre stycken.Tänkte köpa en Range Rover P38 med 4.6-liters aluminiumåtta.
Låter det som en rimligt bra idé i allas öron?
Skämt åsido. Har tröttnat på att Jaggan är väl snål med soppan (enligt spec 1,07 liter per mil, i min ägo ganska precis 1,3 liter per mil), men jag har förstått att den gamla Range Rovern är charmigt oblyg med dropparna (1,65 liter per mil enligt spec).
Nåja, jag kör knappt något - vet inte om jag kommer upp ens i 1000 mil per år - så bränsleförbrukning är av ganska liten relevans.
Men jag börjar tycka att det är dags att testa något "nytt". Just en gammel-RR har jag alltid haft ett gott öga åt.
Precis rätt aura av att jag äger minsann ett gods på landet, vilket ju också var varför Jaguaren lockade.
Men bortsett från bränsleförbrukningen - någon som har positiva eller negativa erfarenheter av en?
På plussidan är väl att de är bekväma och snygga men de är tyvärr väldigt, väldigt problemtyngda med oerhört mycket elektroniska konstigheter som kräver stor entusiasm för att hantera men de har även en hel del mekaniska problem.
Men, visst, de är mysiga och otroligt härliga när de fungerar men det är tyvärr få bilar som fungerar så sällan som Land Rover / Range Rover och P38 är nog nästan värst av dem alla. Tyvärr.