Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är som sagt en ny idé så ingenting är skrivet i sten men just nu är budgeten någonstans mellan 0-200k.Vad har ni räknat med att lägga för budget på en cabriolet? Ska den vara två eller fyrsitsig? Hur modern och komfortabel ska den vara? Tänker ni köra ner till Sydeuropa med bilen eller hålla er inom landets gränser?
Köööp för fabianÄr som sagt en ny idé så ingenting är skrivet i sten men just nu är budgeten någonstans mellan 0-200k.
Ska den vara två eller fyrsitsig? Vi har inget krav på fyrsitsig men finns det ett litet baksäte skadar det ej.
Hur modern och komfortabel ska den vara? Inga större krav på komfort eller moderna funktioner, mer “charmig”. Jag/vi är tidiga 80-talister så något från 90 upp till tidigt 00 är tanken - bilar vi spanade in när vi var barn/ungdomar.
Tänker ni köra ner till Sydeuropa med bilen eller hålla er inom landets gränser? Vi har inga resplaner men tanken är inte att trycka mil på en motorväg utan mer glida runt, besöka vänner där en dagstur max 20 mil.
Bor i Tyskland och kollar “Kleinanzeigen” (motsvarande Blocket) med sökning “cabriolet, 50-200k, -2005” för att se vad som finns på marknaden. Måste dela med mig av denna skönhet som dök upp i flödet
![]()
Länk för er som vill köpa: https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/pontiac-trans-am-firebird-v-8-mit-bodykit/2085108529-216-7655
Nu är jag osäker på om den jag körde hade det men oaktat så tycker jag att en Mercedes borde vara solid ändå, utan eventuella tillval.Har en E-klass och du måste ha AMG-inredningen för f lyxkänslan.
Otroligt fin inne
Den kanske är för ny eftersom den kom efter -00 men jag är förtjust i BMW Z4 som jag hade för ett tag sedan. Riktigt rolig och mer användbar än man tror, bagaget är stort eftersom cabtaket fälls framför och inte i bagaget. 3.0 modellen är överlägset roligast och välj aldrig SMG-lådan. Den manuella och den vanliga automaten är det som gäller.Är som sagt en ny idé så ingenting är skrivet i sten men just nu är budgeten någonstans mellan 0-200k.
Ska den vara två eller fyrsitsig? Vi har inget krav på fyrsitsig men finns det ett litet baksäte skadar det ej.
Hur modern och komfortabel ska den vara? Inga större krav på komfort eller moderna funktioner, mer “charmig”. Jag/vi är tidiga 80-talister så något från 90 upp till tidigt 00 är tanken - bilar vi spanade in när vi var barn/ungdomar.
Tänker ni köra ner till Sydeuropa med bilen eller hålla er inom landets gränser? Vi har inga resplaner men tanken är inte att trycka mil på en motorväg utan mer glida runt, besöka vänner där en dagstur max 20 mil.
Bor i Tyskland och kollar “Kleinanzeigen” (motsvarande Blocket) med sökning “cabriolet, 50-200k, -2005” för att se vad som finns på marknaden. Måste dela med mig av denna skönhet som dök upp i flödet
![]()
Länk för er som vill köpa: https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/pontiac-trans-am-firebird-v-8-mit-bodykit/2085108529-216-7655
Är som sagt en ny idé så ingenting är skrivet i sten men just nu är budgeten någonstans mellan 0-200k.
![]()
Mercedes SLxxx R129.Är som sagt en ny idé så ingenting är skrivet i sten men just nu är budgeten någonstans mellan 0-200k.
![]()
...helt sjukt prisvärda bilar!Mercedes SLxxx R129.
Das beste oder nichts!
![]()
PS är lallare och har inget förtroende i bilkretsar. Jag skulle inte läsa ut allt för mycket ur den auktionen.Konjunkturstecken att över 80% ej nådde reservationspris?
![]()
Auktioner online - Nätauktioner & Konkursauktioner | PS Auction
Auktionsexperter med fokus på konkurser, avyttringar, avvecklingar och överskott. Nätauktioner varje dag. ✓ Fynd & förnuft sedan 1958 ✓ Hållbar konsumtionpsauction.se
Ok tack!PS är lallare och har inget förtroende i bilkretsar. Jag skulle inte läsa ut allt för mycket ur den auktionen.
Spontant T-cross som är samma bil men billigare och rymligareÄr det någon som har erfarenhet av VW Taigo?
Har en bekant som tittar på att köpa en, eller finns det något bättre i den storleken och prisklass? Taigo kostar 260-270k ny med basutrustning och är standard som automat vilket är ett krav.
Vad jag kan se skiljer det inte särskilt mycket i pris jämfört med t-cross och arona, drygt 5-10k om man ska automat. Sen verkar t-cross och taigo ha snarlika utrymmen, taigon lite lägre och längre medans t-cross högre och kortare men generellt snarlika.Spontant T-cross som är samma bil men billigare och rymligareSeat Arona är också samma bil under skalet samt billigare.
Eller har hen snöat in på designen på Taigo? Några andra fördelar jämfört med de andra två har den nämligen inte.
med tanke på hur få det finns kvar så skulle jag säga att chansen är stor att det är den här https://www.car.info/sv-se/alfa-romeo/giulietta/giulietta-berlina-20-m5-1983-7353956Inte jag som sportar, utan dagens carspotting, Giulietta.
Smidig som jag är så klottrade jag för regnr innan jag hann kolla upp den mer…![]()
Snyggt, tack. Ja, kan inte minnas att jag sett någon i Sverige på väldigt länge, kanske ens någonsin. Nere i Portugal dyker man på dom titt som tätt.med tanke på hur få det finns kvar så skulle jag säga att chansen är stor att det är den här https://www.car.info/sv-se/alfa-romeo/giulietta/giulietta-berlina-20-m5-1983-7353956
![]()
Bilder: Italienska Motordagen 2022 (01 Maj)
Bileventet Italienska Motordagen är en bilträff för bilentusiaster i 746 96 Skokloster, Sweden. Italienska Motordagen 2022 anordnades 01 Maj.www.car.info
![]()
Bilder på Alfa Romeo Giulietta 116A Series 3
48 bilder på Alfa Romeo Giulietta 116A Series 3. Totalt 4 fotograferade bilar.www.car.info
Har du garage och verktyg?Efter att tidigare bott utomlands har jag nu kommit tillbaka till Sverige och har för sommaren alltmer börjat kika lite på ett köp av en sommarbil. Har sedan en längre tid sneglat på en Alfa Romeo Spider och noterade att denna låg ute på Blocket som behöver lite kosmetisk omvårdnad och är inte helt tokig i pris:
Har ingen större erfarenhet med att fixa bilar och bilägande i stort eftersom jag alltid bott i innerstan. Tänkte således höra om ni med lite bredare erfarenhet har någon input på annonsen ovan? Går det att uppskatta på ett ungefär vad man skulle behöva lägga för att fixa till bilen så den ser lite trevligare ut, eller borde jag istället satsa på en i bättre skick (startar från runt 125k uppåt beroende på år) så snålheten inte bedrar visheten?
Efter att tidigare bott utomlands har jag nu kommit tillbaka till Sverige och har för sommaren alltmer börjat kika lite på ett köp av en sommarbil. Har sedan en längre tid sneglat på en Alfa Romeo Spider och noterade att denna låg ute på Blocket som behöver lite kosmetisk omvårdnad och är inte helt tokig i pris:
Har ingen större erfarenhet med att fixa bilar och bilägande i stort eftersom jag alltid bott i innerstan. Tänkte således höra om ni med lite bredare erfarenhet har någon input på annonsen ovan? Går det att uppskatta på ett ungefär vad man skulle behöva lägga för att fixa till bilen så den ser lite trevligare ut, eller borde jag istället satsa på en i bättre skick (startar från runt 125k uppåt beroende på år) så snålheten inte bedrar visheten?
Kollar på samma bil i samma prisklass. Alternativen jag övervägt är superb och passat, båda billigare än Volvon men bra mycket tråkigare i min mening. På andra sidan finns e-klass AT samt Audi all road men blir så ofantligt många mil för att komma under 300’. Även BMW 5-klass är väl ett alternativ.Volvo V90 CC från -19/-20 med >10k mil, något man bör tänka på eller finns det andra bättre alternativ för cirka 275 000?
Vissa hade problem med svårlösta vibrationer som inte gick att balansera bort. Nåt med resonanser från hjulen. Märks direkt vid provkörning. I övrigt väldigt lite problem.Volvo V90 CC från -19/-20 med >10k mil, något man bör tänka på eller finns det andra bättre alternativ för cirka 275 000?
Har också kollat alternativen du nämner men glider tillbaka mot V90 CC varje gång ändå.Kollar på samma bil i samma prisklass. Alternativen jag övervägt är superb och passat, båda billigare än Volvon men bra mycket tråkigare i min mening. På andra sidan finns e-klass AT samt Audi all road men blir så ofantligt många mil för att komma under 300’. Även BMW 5-klass är väl ett alternativ.
Tack för tips, ska tänka på det!Vissa hade problem med svårlösta vibrationer som inte gick att balansera bort. Nåt med resonanser från hjulen. Märks direkt vid provkörning. I övrigt väldigt lite problem.