• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Note to self: Kör inte på kruttorra grusvägar med en kombi ... ;)
Hyundai 2023-06-17.jpg

Spottade denna häromdagen, M roadster har stått på bucketlisten länge. Stått över hittills pga problematik med underdimensionerad infästning av bakaxeln (liksom E46 M3) men man kanske borde - fantastisk analog bil att köra och stor sug 6:a. Exemplaret på bild är dessutom sent tillverkad med S54. Stor vill ha faktor :)

Bilagor

• IMG_4417.jpeg
    IMG_4417.jpeg
    497 KB · Visningar: 26
Spottade denna häromdagen, M roadster har stått på bucketlisten länge. Stått över hittills pga problematik med underdimensionerad infästning av bakaxeln (liksom E46 M3) men man kanske borde - fantastisk analog bil att köra och stor sug 6:a. Exemplaret på bild är dessutom sent tillverkad med S54. Stor vill ha faktor :)
Det finns väl lösningar på bakaxel förstärkningar. Om du hittar en bil du vill ha så kanske det är ok att lägga några kronor på att göra iordning den?

Förmodligen har man igen pengarna när man säljer, då det precis som cement verkar finnas 2st olika modeller. Den som är sprucken och den som kommer att spricka. :)
Köp!

Det finns väl lösningar på bakaxel förstärkningar. Om du hittar en bil du vill ha så kanske det är ok att lägga några kronor på att göra iordning den?

Förmodligen har man igen pengarna när man säljer, då det precis som cement verkar finnas 2st olika modeller. Den som är sprucken och den som kommer att spricka. :)
Köp!
Yes finns kit att köpa med förstärkningar men man måste skära upp golvet i bagaget för att komma åt och svetsa i extra plåt. Meckigt…

Är väldigt nöjd med min 135i cab, men visst - dyker det upp en fin M-roadster med låga mil så ligger det väl i farans riktning att hugga. Hittills har det varit bättre än pengar på banken. 👍

Jag har skrivit upp regno på den på bilden :) S54, snygga färger. Bbs hjul och 7000 mil. Tickar alla boxar.

Kul med en 200sx, hade en i jäkligt bra skick själv för länge sedan. OZ superleggera fälgar, 300sx bromsar, koni dämpare och en herrans massa stag överallt 😆 låg kring 300 hk vill jag minnas och var underbar att köra 😃

Din ser galet fin ut!
Det är min tredje 200 nu på 16 år, har svårt att släppa taget om dem. Varken snyggast eller snabbast i världen men ett jäkligt roligt paket. :) Man ser dem knappt längre på gatorna heller

Budget-Jaggan fortsätter att leverera!

Nu är vi uppe i runt 11.000kr, inköp+reparationer.

Check-engine har tänts ett par gånger och då har bilen gått ganska dåligt, det verkar enligt felkoderna vara något med gaslägesgivaren eller vad det nu heter på svenska, men det har inte oroat mig nämnvärt riktigt än.

Radion som var död när jag köpte bilen är nu död på riktigt, den gick inte att rädda utan det blev byte till en bättre begagnad (original-) enhet jag hade liggandes. Centrallåset som bråkade lagades lätt med ett relä och…tja… det är väl ungefär det som är gjort.

Så mycket bilglädje för så lite pengar!
50731EEE-A6BA-4805-91D4-1C123CA4B671.jpeg

Hallo!
Är det någon som har tips på seriösa/smidiga handlare som köper bilar? Typ vikoperdinbil.se eller liknande?
Eller ska man ge sig in i Blocket-djungeln?
Som jag skrev tidigare i tråden så är det en V60 T5, 2015 med knappt 18000 mil på mätaren.

Hallo!
Är det någon som har tips på seriösa/smidiga handlare som köper bilar? Typ vikoperdinbil.se eller liknande?
Som jag skrev tidigare i tråden så är det en V60 T5, 2015 med knappt 18000 mil på mätaren.
Om du faktiskt vill ha bilen såld - lämna den till KVD.
Göra affärer med småhandlare är sällan smidigt och för tillfället har många inga pengar att köpa in för. Det är hårda tider i branschen.

Jag har också negativa erfarenheter av Gocar, Cardrop mfl, alltså "moderna" tjänster som ska leda till att bilhandlare bjuder på bilen. Det händer helt enkelt ingenting i de tjänsterna, de har inte tillräckligt många handlare anslutna. KVD är stora och har funnits länge av en anledning.

edit: Kamux och Riddermarks är två som i alla fall gör inbytesaffärer utan att sälja ny bil idag

Senast ändrad:
Hallo!
Jag sålde en bil till Kamux i höstas. Var lite skeptisk initialt, men jag fick ett bra bud över telefon och det var inget prutande på plats.
Mycket smidig affär och jag skulle inte tveka att sälja till dem igen.

Hallo!
Jag sålde via Cardrop för ett par år sen, typ 2,5 år sen. Var smidigt och jag fick bra betalt.

Hallo!
Sålde till Kamux för några år sedan, fick bra bud och det var en väldigt smidig affär. Testa det!
Annars är väl Riddermark bil rätt poppis att sälja till nuförtiden, vet dock inte hur bra det är.

Sålde till Kamux för några år sedan, fick bra bud och det var en väldigt smidig affär. Testa det!
Annars är väl Riddermark bil rätt poppis att sälja till nuförtiden, vet dock inte hur bra det är.
Riddermarks gav ju galna priser på Tesla förr men det borde väl svalnat av lite nu kan man tycka. Men de kanske gav bra på även andra bilar också

Satt och kollade KTM's hemsida för att kika på båge, snubblade över denna.
Audi's turbofemma och 1250kg! undrar vad prislappen landar på? 😅

Skärmavbild 2023-06-23 kl. 10.19.26.png
284900euro enligt artikel.

Tillbaka
Topp