Nä!Det där är bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä!Det där är bra!
Blir det något varv i Västerås/Hälla i helgen eller "bara" meck inför Streetweek?Kasst grepp på opreppat… gör om gör rätt då.
![]()
![]()
är olika privata ägares bilar som ställs ut som jag förstått det hela. Riktigt häftigtMan kan tycka vad man vill om influencers men vilket ställe han filmar på, skön ägare också.
9min in i videon, Vindö Bilgalleri. Kanske är välkänt i närområdet men jag som bor i skogen har missat det.
Nä inte med denna. Poliserna är ju helt rabiata, vet aldrig vad de hittar på nu…Blir det något varv i Västerås/Hälla i helgen eller "bara" meck inför Streetweek?
Wow fin bil. Surt att du sålde denNågon mer än jag som ångrat en bilförsäljning och har svårt att släppa det?
Köpte nedan 2002 Tii från -74 för 50k 2009 som jag drog upp på ett släp och körde hem. Den var då helt plåtrenoverad, inredningen i toppenskick, motorn genomgången, nya bussningar osv men dåvarande ägaren fick inte motorn att gå när man tryckte ner gasen, därav priset. När jag kom hem mätte jag upp hur mycket soppa som kom fram till den mekaniska insprutningen, kügelfisher, vilket knappt var nåt. Köpte ny elektrisk bensinpump och sen besiktning efter det. Körde den i två år men fick sen för mig att sälja. Har en vän i München som höll på med veteranbilar och han hjälpte mig att få lokala handlare att komma med bud på bilen. Tog med äldste sonen och körde hela vägen ner. Första handlaren köpte den för 120k vilket var bästa bud. Dagen efter låg den ute på mobile.de för 250k och försvann direkt. När jag nu ser hur priserna fortsatt att segla iväg så är nog denna bilaffär den sämsta jag gjort, rent monetärt, även om jag mer än dubblade mitt inköpspris. Till detta, och allra viktigast, var att den var som en dröm att köra. Eller så har jag förskönat det jag minns. Satt trimkam i den så det fanns fler än de specade 130 hästarna under huven. Kommer på mig ibland att förbanna mitt egna dåliga omdöme.
Bilder nedan på bilen som nu säkert står hos någon rik gubbe som inte törs, eller kan, piska runt den i rondeller.
(Klisterlappen på bakrutan såldes på sjuttitalet för att en viss terroristorganisation hade en fäbless att stjäla just 2002 för sina dåd)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nä inte med denna. Poliserna är ju helt rabiata, vet aldrig vad de hittar på nu…
Blev tvungen att hälla ut min öl för jag gick runt med den i handen, var inte ens full. Rätt fjantigt på en raggarträff…
Men inte heller mek inför Street Week. Han behöver bara sätta i lustgastuben och hämta släpet och det är väl allt, väl förberedd är rätt ord.
Vet en annan som har en typ halv bil kvar att bygga as we speak. Finns inte ens soppa system, lampor ( inkl el) osv osv på den…
Känner varmt för din fina redogörelse, ang. bilar vi mist och ångrat. Trots allt ser vi framåt.Någon mer än jag som ångrat en bilförsäljning och har svårt att släppa det?
Köpte nedan 2002 Tii från -74 för 50k 2009 som jag drog upp på ett släp och körde hem. Den var då helt plåtrenoverad, inredningen i toppenskick, motorn genomgången, nya bussningar osv men dåvarande ägaren fick inte motorn att gå när man tryckte ner gasen, därav priset. När jag kom hem mätte jag upp hur mycket soppa som kom fram till den mekaniska insprutningen, kügelfisher, vilket knappt var nåt. Köpte ny elektrisk bensinpump och sen besiktning efter det. Körde den i två år men fick sen för mig att sälja. Har en vän i München som höll på med veteranbilar och han hjälpte mig att få lokala handlare att komma med bud på bilen. Tog med äldste sonen och körde hela vägen ner. Första handlaren köpte den för 120k vilket var bästa bud. Dagen efter låg den ute på mobile.de för 250k och försvann direkt. När jag nu ser hur priserna fortsatt att segla iväg så är nog denna bilaffär den sämsta jag gjort, rent monetärt, även om jag mer än dubblade mitt inköpspris. Till detta, och allra viktigast, var att den var som en dröm att köra. Eller så har jag förskönat det jag minns. Satt trimkam i den så det fanns fler än de specade 130 hästarna under huven. Kommer på mig ibland att förbanna mitt egna dåliga omdöme.
Bilder nedan på bilen som nu säkert står hos någon rik gubbe som inte törs, eller kan, piska runt den i rondeller.
(Klisterlappen på bakrutan såldes på sjuttitalet för att en viss terroristorganisation hade en fäbless att stjäla just 2002 för sina dåd)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nä den är i Stockholm.Förstår! Tänkte mer allmänt, för mig du har massa bilar.Den känns bra tråkig..
Va lite rörigt när vi skulle inne på Hälla då dom inte släppte in "vanliga" vägen. Men rätt lugnt när man väl va på plats.
Skönt när allt redan är fixat!
Den andra bilen du nämnde är den från Västeråstrakterna eller kanske åt Strängnäshållet?![]()
Vettig?Är ju kvar i Helsingborg efter gårdagens GTG. Passade på att provåka den här lilla leksaken, som ägs av dom vi bor hos.
![]()
![]()
Tänkte jag skulle kolla in den där live på måndagKasst grepp på opreppat… gör om gör rätt då.
![]()
![]()
Tydligen ute och snålkör! Otäckt låg förbrukning efter 30 mil!Ändå hygglig snittförbrukning i år.Tur att bensinen är så billig!
![]()
För övrigt tror jag inte att min bil hade klarat Folkpartiets språktest!![]()
Vettig?
Jo förstås, man måste ta den för vad det är. I princip en Peugeot 308 med snyggare taklinje. Men det kan ju vara kul ändå för rimliga pengar.Tja…, beror väl på vad man är ute efter, men som ett alternativ till Audi TT är den inte helt fel. Rymlig i fram, nödsäte i bak och ett bra bagage för biltypen. Två golfbagar går in …
1,6l på 200 hk och 100 på 7 sek och bra väghållning räcker långt. En 2012 men senare årsmodeller har mera krut.
Men var den kul att ratta?Tja…, beror väl på vad man är ute efter, men som ett alternativ till Audi TT är den inte helt fel. Rymlig i fram, nödsäte i bak och ett bra bagage för biltypen. Två golfbagar går in …
1,6l på 200 hk och 100 på 7 sek och bra väghållning räcker långt. En 2012 men senare årsmodeller har mera krut.
Men var den kul att ratta?
Nördfråga, men känslor är viktiga för mig då jag kör.
Nice vad har du beställtNu djävlar börjar det närma sig!
Dismiss modal![]()
Progress of your vehicle order
01
Your purchase order has been confirmed
12/28/22
![]()
02
You have reached the Change Freeze Point
4/27/23
![]()
03
The manufacturing process of your Porsche is starting soon
5/11/23
![]()
04
The manufacturing process of your Porsche has now started
5/24/23
![]()
05
The manufacturing process is complete
5/31/23
![]()
06
Your Porsche is on its way to the German port
6/9/23
![]()
07
Your Porsche has arrived at the German port
6/13/23
![]()
08
Your vehicle has left the German port
7/5/23
09
Your Porsche has arrived at the local entry port
7/21/23
10
Your Porsche is en route to your Porsche dealer
7/25/23
11
Your Porsche has arrived at your Porsche dealer
7/26/23
E-mail notifications
Ok!Nä den är i Stockholm.
Men jag åker antingen Viper eller Austin. Ser du mig så är det bara att komma fram
Lovar ladda upp bilder när jag hämtar...Nice vad har du beställt
Jag gissar på 718 Boxster GTS 4.0Lovar ladda upp bilder när jag hämtar...![]()
Kul med bild och uppdatering!
6.43Kul med bild och uppdatering!
Bättre går den dock, den gjorde 5.92 / 199kph på Kjula…
Hoppas det ordnar upp sig för gubben!
Tyvärr inte.Jag gissar på 718 Boxster GTS 4.0(för det är vad jag hade köpt
)
Mm verkar vara galet generellt i US på många bilar vad gäller ADMTyvärr inte.
En sådan och samtliga 911 är som Rolexklockor. Omöjligt säger säljaren och skrattar.
Men vi har beg 911 här för 25-100 över nypris du kan köpa direkt.
Inte intresserad?
Tråkigt för dig. Då får du vara utan