Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hämtat den än då?? Bilder?Jag har köpt. Det blev Töreboda.
![]()
Hämtat den än då?? Bilder?![]()
Nej nej. Det finns en anledning till att orientaliska däck aldrig lämnas in för att testas i tidningarna. Däremot behöver man inte köpa det allra dyraste däcket, det finns fina däck i mellansegmentet. https://www.bythjul.com/dacktestMamma ska köpa nya däck och smsade mig detta: https://www.abswheels.se/dubbdack/winrun/?pid=3030
Billigt och bra säger hon. Vad säger ni? Jag kan inget om däck och köper själv bara namnkunnigt.
Nej nej. Det finns en anledning till att orientaliska däck aldrig lämnas in för att testas i tidningarna. Däremot behöver man inte köpa det allra dyraste däcket, det finns fina däck i mellansegmentet. https://www.bythjul.com/dacktest
Avstå och lägg till för ett icke-kines däck.Mamma ska köpa nya däck och smsade mig detta: https://www.abswheels.se/dubbdack/winrun/?pid=3030
Billigt och bra säger hon. Vad säger ni? Jag kan inget om däck och köper själv bara namnkunnigt.
Avstå och lägg till för ett icke-kines däck.
Min far köpte billigast möjliga kines (LingFeng eller något liknande namn)M+S till sin gamla Skoda
Är man 90+ och ytterst sällan kör över 60km/h eller mer än 5km hemmifrån så duger det soliga sommardagar.
I regn/blött väglag är de livsfarliga. Bilen går "rakt fram" I rondeller och vattenplanar lätt I normala hjulspår.
I motorvägsfart tycker jag bilen är nervös. Spårar, småwobblar över vägbanan och förmedlar en ytterst diffus vägkänsla I ratten.
Vintertid har jag inte provat
Men de var billiga.....
Mamma ska köpa nya däck och smsade mig detta: https://www.abswheels.se/dubbdack/winrun/?pid=3030
Bra policy att ha när man köper bil. Räkna med kostnaden för ett set av de bästa vinterdäcken, alltid. Fälgar spelar ingen större roll, behöver inte ha märkesfälgar för 40,000kr, där kan man göra lite som man vill, men däcken är ack så viktiga. Märker stor skillnad mellan min bil som har Nokian Hakkapeliitta dubb och min polares bil som har något skräp han fick med bilen från bilhandlarn.Om man ska köpa däck, och speciellt vinterdäck, ska man ALDRIG tumma på prestanda. Punkt.
Skillanden mellan bästa och sämsta vinterdäcken är mycket mycket större än skillnaden mellan de bästa och sämsta sommardäcken.
Jag tycker dock att sommardäck är bra i mittemellan spannet.Om man ska köpa däck, och speciellt vinterdäck, ska man ALDRIG tumma på prestanda. Punkt.
Skillanden mellan bästa och sämsta vinterdäcken är mycket mycket större än skillnaden mellan de bästa och sämsta sommardäcken.
Nujävlar tar jag er alla med min nya racer.....
Vad kan vara bättre än en 2001 FordFocus med snart 40.000mil?![]()
![]()
Är det därför dom nobbade dig på AP i Beverly HillsNujävlar tar jag er alla med min nya racer.....
Vad kan vara bättre än en 2001 FordFocus med snart 40.000mil?![]()
![]()
Borde väl vara tvärtemot?Är det därför dom nobbade dig på AP i Beverly Hills![]()
Jag tycker dock att sommardäck är bra i mittemellan spannet.
Jag kör Nankang på allt när det gäller sommardäck. Fungerar bra i allt från vanliga däck på min Lexus, C däck på min husvagn till R däck på Vipern.
Men på vintern är det kvalitet som gäller. Kör alltid Nokian Hakka men nu till Mini Coopern blev jag snål och tog Hankook istället.
Så då blev jag av med Porr-Vetten ur garaget och in i farsans kuvös.
Men var tvungen att ta lite fina höstbilder på den. Fin bil är det verkligen men fan den gör ingenting för mig när jag kör den…
![]()
![]()
![]()
Ja det var planen från första början.Väldigt fin, men då är det bara att rotera!
nice blev riktigt bra!Blev lite småpill med bilen i helgen. Liten läpp fram och diffusor bak. Smådetaljer som gör den lite personlig ändå.
@MaziK, det blev original bak, hittade bra pris i Tyskland så klippte till
![]()
![]()
Tack!nice blev riktigt bra!
Nu behöver du bara byta grillen med till diamond-style(gjorde mer skillnad än väntat)
Fan vad avis jag blir nu haha
Jag har köpt. Det blev Töreboda.
![]()
Hur unik är den, egentligen? Har den någon speciell utrustning som gör det svårt att köpa en likvärdig bil senare?Jag skulle ha sålt min M3 innan jag köpte en annan bil. Nu har jag två och ångest över att sälja M3an. Någon del av mitt undermedvetna tror att M3an är unik och att jag gör ett stort misstag.
Hur unik är den, egentligen? Har den någon speciell utrustning som gör det svårt att köpa en likvärdig bil senare?
Jag hamnar själv i denna situation hela tiden, med både bilar och klockor, då jag är väldigt svag för viss typ av flärd. Jag köper nya bilar med färgglad lack och exklusiv klädsel i ljust läder, och klockor i de mest ovanliga färgerna. Sedan tycker jag inte att de går att sälja, eftersom jag ser att det inte finns några begagnade till salu i dessa ovanliga utföranden. Ibland tänker jag att jag borde köpa de vanligaste varianterna, men det är ju inte det jag vill ha...
Ruggigt snygg. Den generationens bilar är jag väldigt svag för. Det var ju såna man dreglade till som barn.Så då blev jag av med Porr-Vetten ur garaget och in i farsans kuvös.
Men var tvungen att ta lite fina höstbilder på den. Fin bil är det verkligen men fan den gör ingenting för mig när jag kör den…
![]()
![]()
![]()