Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Marginalerna på sin sida också, kan inte vara många mm till godoSvenskreggad v12 vid atlantkusten. I sanslöst skick, 1700 mil på klockan. Inte min.![]()
Den kan bli din dock, den är till salu! Inte min bil men jag blev erbjuden den när jag var på jakt efter en XJS. Prisbilden var dock relativt hög, vill jag minnas.Svenskreggad v12 vid atlantkusten. I sanslöst skick, 1700 mil på klockan. Inte min.![]()
Har haft cayenne innan, en 18. Även kört gle suv innan, kör nu xc90 t8. Måste säga att xc90 är en toppenbil om än inte lika stadig som dom tyska vagnarna, gle är nog den i mitt tycke bästa bilen i denna trio där jag håller porschen som 3a. Men jag hade också en del strul med min cayenne vilket säkert kan ha varit ett måndags ex.Någon som har en nyare Porsche Cayenne och kan ge lite feedback och upplevelse av bilen? Har varit och provkört Cayenne E-hybrid av senaste årsmodell och tyckte det var en intressant bil på pappret med den nya batteri som ger ”betydligt” bättre räckvidd än tidigare, också intresserad av XC90. Är van sedan tidigare med Mercedes GLE 350de hybrid. Upplevde Porschen som stötig inne i stan men den hade också 22tums fälgar.![]()
Någon som har en nyare Porsche Cayenne och kan ge lite feedback och upplevelse av bilen? Har varit och provkört Cayenne E-hybrid av senaste årsmodell och tyckte det var en intressant bil på pappret med den nya batteri som ger ”betydligt” bättre räckvidd än tidigare, också intresserad av XC90. Är van sedan tidigare med Mercedes GLE 350de hybrid. Upplevde Porschen som stötig inne i stan men den hade också 22tums fälgar.![]()
Fasen vad skoj! Vad gjorde du för uppgraderingar?Inget jämfört med mycket annat i tråden men byte från en gammal V70 till denna är som natt och dag på alla vis. Mycket nöjd.
A3 Sportback -23 med några uppgraderingar.
![]()
XC90 tycker jag är diskret och fin, samt den blir 400 000kr billigare i pris än Cayennen. Något tråkig i infotainment som känns lite utdaterad. Tråkigt att du hade otur med Cayenne, aldrig roligt med måndags ex och speciellt inte i den prisklassen. Något tillval som du tyckte var värt priset?Har haft cayenne innan, en 18. Även kört gle suv innan, kör nu xc90 t8. Måste säga att xc90 är en toppenbil om än inte lika stadig som dom tyska vagnarna, gle är nog den i mitt tycke bästa bilen i denna trio där jag håller porschen som 3a. Men jag hade också en del strul med min cayenne vilket säkert kan ha varit ett måndags ex.
Hämtade ut den nya modellen för 2 veckor sedan. Luftfjädring är att föredra. Har haft den på 22” förut men numera köper jag 21”.
Den är för spårig enligt mig med 22. Alldeles oavsett en kanonbil. Har haft ny X5, GLE 350de och xc90 T8 senaste 2 åren också.
Cayenne bäst.
Har du några frågor så kör på!
Ny/annan grill, BO ljud, fälgar (ej de på bilden), något mer interiört men minns inte riktigt. Fick vänta på den i 9 månader från beställning. Lacken är Manhattan GreyFasen vad skoj! Vad gjorde du för uppgraderingar?
Den utrustning utöver standard som jag tycker man "måste" ha är pasm, 3d kamera ( säkert standard nu) större stereo, full keyless (kanske standard nu med?) , panorama. Sen i mitt fall 21" fälgar, svärtade detaljer utsidan mm. Jag brukar köpa full-lastade bilar eller näst intill iallafall.XC90 tycker jag är diskret och fin, samt den blir 400 000kr billigare i pris än Cayennen. Något tråkig i infotainment som känns lite utdaterad. Tråkigt att du hade otur med Cayenne, aldrig roligt med måndags ex och speciellt inte i den prisklassen. Något tillval som du tyckte var värt priset?
Fantastiskt ju! Är du nöjd? Vilken modell blev det? Vilka intressanta utrustningsval gjorde du och vad tycker du är ett måste? Förstår att luftfjädring är att föredra och power steering som reglerade hur mycket man behöver ge i ratutslag. Något att undvika?
Ja, det där är lite synd. Vi hade en ny XC60 T8 är ”nya” modellen lanserades och nu när jag haft samma modell som hyrbil några gånger slås jag av att man lyckats göra modellen sämre med åren…Vi hade en v60 b3 -23 i tio dagar när vår s90 t5 -16(17) var på reparation. Trevlig bil men föredrar faktiskt vår äldre. Drive mode framförallt och gamla infotainmentsystemet![]()
Nå man har ju hört mycket negativt men hur är det egentligen, ”vågar” man köpa en sån här Range Rover eller får man räkna med motsvarande inköpskostnaden i reparationer per år?
![]()
Land Rover Range Rover Sport TDV8 Skinn 272 Hk Drag säljes i Täby | Blocket
99900 kr - Bilar - Täby - OBS RING FÖR MER INFO OM BILEN! Bilen säljes som repbojekt/ Utan garantier (ring för mer info) **VI TAR ALLA INBYTEN OCH ERBJUDE...www.blocket.se
Köp, ingen kommer ihåg en fegis!.Nå man har ju hört mycket negativt men hur är det egentligen, ”vågar” man köpa en sån här Range Rover eller får man räkna med motsvarande inköpskostnaden i reparationer per år?
![]()
Land Rover Range Rover Sport TDV8 Skinn 272 Hk Drag säljes i Täby | Blocket
99900 kr - Bilar - Täby - OBS RING FÖR MER INFO OM BILEN! Bilen säljes som repbojekt/ Utan garantier (ring för mer info) **VI TAR ALLA INBYTEN OCH ERBJUDE...www.blocket.se
Som sagtNå man har ju hört mycket negativt men hur är det egentligen, ”vågar” man köpa en sån här Range Rover eller får man räkna med motsvarande inköpskostnaden i reparationer per år?
![]()
Land Rover Range Rover Sport TDV8 Skinn 272 Hk Drag säljes i Täby | Blocket
99900 kr - Bilar - Täby - OBS RING FÖR MER INFO OM BILEN! Bilen säljes som repbojekt/ Utan garantier (ring för mer info) **VI TAR ALLA INBYTEN OCH ERBJUDE...www.blocket.se
Som sagt
“Bilen säljes som repbojekt/ Utan garantier (ring för mer info)”
Säger väl en delSå även reg-skylten
Men en förbaskat fin bil när den rullar. Och mycket roligare att äga än en ”Svensson kärra”.
Dock håller jag med om att om man inte har lite gör det självresurser eller känner någon som har det så kan det bli dyrt o hålla den igång.
Men oavsett lär det vara ett köp du inte kommer ångra när du sitter på ålderdomshemmet![]()
Den du länkar benämns ju som rep.objekt. Säkerligen ett svart hål att kasta pengar i.
Generellt så är alla gamla eller ordentligt använda bilar repobjekt på ett eller annat sätt.Låter rimligt, om man skulle tänka sig ett exemplar som inte säljs som rep. objekt dåUngefär samma resonemang då också gissar jag
![]()
Personligen hade jag köpt ett välskött o fint exemplar och inte den billigaste jag kunde hitta. (Som alltid när det gäller beg bilar).Låter rimligt, om man skulle tänka sig ett exemplar som inte säljs som rep. objekt dåUngefär samma resonemang då också gissar jag
![]()
Hmmm... jag är tveksam, nu är det förvisso bara anekdoter men min erfarenhet av dessa bilar är att de är helt otroligt dyra i drift jämfört med allt annat. Jag har haft ett antal och är fortfarande med i (den otroligt trevliga) märkesklubben men bilarna är extremt ojämna i kvalitet, vissa (väldigt få) fungerar bra medan ganska många har dyra och komplicerade fel mest hela tiden.Nå man har ju hört mycket negativt men hur är det egentligen, ”vågar” man köpa en sån här Range Rover eller får man räkna med motsvarande inköpskostnaden i reparationer per år?
![]()
Land Rover Range Rover Sport TDV8 Skinn 272 Hk Drag säljes i Täby | Blocket
99900 kr - Bilar - Täby - OBS RING FÖR MER INFO OM BILEN! Bilen säljes som repbojekt/ Utan garantier (ring för mer info) **VI TAR ALLA INBYTEN OCH ERBJUDE...www.blocket.se
Stort tack för utförligt och välgrundat svar. Tyvärr inte vad man vill höra men bättre veta nu än när det är för sentHmmm... jag är tveksam, nu är det förvisso bara anekdoter men min erfarenhet av dessa bilar är att de är helt otroligt dyra i drift jämfört med allt annat. Jag har haft ett antal och är fortfarande med i (den otroligt trevliga) märkesklubben men bilarna är extremt ojämna i kvalitet, vissa (väldigt få) fungerar bra medan ganska många har dyra och komplicerade fel mest hela tiden.
De är jättetrevliga och det går inte att provköra en utan att köpa men just Range Rover fordrar att man har otroligt djupa fickor eller ser meckande och felsökning som ett roligt och spännande inslag i ägandet.
Jag är absolut ingen guru men jag gillar bilar och har haft många av "de där man ska akta sig för", Porsche, Bentley, Jaguar v12, S-klass, Alfa Romeo, 7-serie... Range Rovern är den enda där det verkligen har varit sant, i alla andra fall har det gått att leva med men just de 6-7st RR som stått på min uppfart har varit helt otroligt duktiga på att aldrig någonsin fungera. Detsamma gäller de (ganska många) kompisar som också kärat ned sig i känslan och designen, bilarna äter dem ut huset.
Ska man köpa en gammal lyxbil ska man ha halva bilens värde i reparationsfond men köper man en Range Rover ska man ha fem gånger bilens värde i handskfacket samt nycklarna till en reservbil.
Men, många ägare älskar ju sina RR och det finns många goda skäl till det, och bara av att skriva denna text... ja jag blir f_n sugen på att köpa en jag också.
För den som vill ha en tankeställare angående LR-ägande kan ni titta i senaste säsongen av Wheeler Dealers. Land Rovern där är så rostig (trots att det är en lågmilare som ser fin ut utvändigt) att karossfästena åker med karossen upp från ramen (trots lossade bultar) när de tar av karossen. Skön överraskning att få....
(Det är en Discovery som är äldre än den som länkas här så ta det mer som en festlig anekdot än ett facit på hur denna bil är)
Nä L320 hamnade fort i förorten istället för herrgårdarna.Köp och få det ur systemet!personligen tycker jag L322 är mycket mer tilltalande än 320 som inte åldrats med någon större värdighet imho. Dock verkar 320 mycket vanligare, någon som vet varför? Billigare när nya?
Det är nog mycket riktigt så enkelt som att de var billigare när de var nya, sen var de förvånande trendiga ett tag också.Köp och få det ur systemet!personligen tycker jag L322 är mycket mer tilltalande än 320 som inte åldrats med någon större värdighet imho. Dock verkar 320 mycket vanligare, någon som vet varför? Billigare när nya?