• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Är i samma sits (minus hund), kör E-klass kombi. Diesel iof och det är kanske inte optimalt.

Utrymmet är outstanding, likaså komforten. Kommer nog byta till hybrid (300e) inom kort om det löser sig med parkering.
Har en E-klass med det mesta i utrustningsväg. Totalt magisk härlig bil.
Rymlig bekväm o snygg. Är Bilnörd men MB med AMG-paket mm är numera fina.
Kört alla elbilar men ingen utom Taycan och EQS lockar…
En fin E-klass är svårbytt, allt annat är kass
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Har en E-klass med det mesta i utrustningsväg. Totalt magisk härlig bil.
Rymlig bekväm o snygg. Är Bilnörd men MB med AMG-paket mm är numera fina.
Kört alla elbilar men ingen utom Taycan och EQS lockar…
En fin E-klass är svårbytt, allt annat är kass
:)
1000003421.png
 

Wi

NLA
2-Faktor
Samma gamla bil, men nu 20 år gammal! I mina ögon blir den bara bättre med åren. Det nya som kommer ut blir ju knappast bättre med tiden…
IMG_8717.jpeg

Borde ge den lite kärlek men man börjar ju fundera på att lägga pengar på en gammal skrutt för jobbpendling.
Den har åldrats otroligt bra, sen är det alltid fint att se välskötta ex i elegant kulör.

Minns att jag var skeptisk till designen när den släpptes. Vilket jag även är till dagens BMW design som visserligen inte är elegant på något vis..
 

Mk2018

Omega
Är det någon här som äger/har ägt en bmw m5 e60 och har lite tips vad man bör kika på om man är spekulant på en?
Har fått ett sug för en och börjat kolla runt lite i Europa vad som finns. Finns inte jätte många bra ex kvar verkar det som.
 

Edin

Panerai
Är det någon här som äger/har ägt en bmw m5 e60 och har lite tips vad man bör kika på om man är spekulant på en?
Har fått ett sug för en och börjat kolla runt lite i Europa vad som finns. Finns inte jätte många bra ex kvar verkar det som.
Djup plånbok är nog ett måste.
Behöver inte vara jättedyrt men man måste vara medveten om att vevlager är en slitdel. är det inte bytt bör det bytas snarast. SMG lådan är ju inte helt problemfri. säger kanske fel nu men det är ju pumparna som sköter växlandet som strular. Man kan konvertera till manuell låda men då måste man först få tag på en ny låda (är inte som på E46 SMG som har en robot på en manuell låda) och sen allt kring för att få det att funka.
Ett tips är att spana in M536 på youtube. Tror inte du har någon som är mer utförlig i vad det kan kräva. Han har dock en manuell E60 M3 från USA. Men den har gått över 200.000 miles. Kan vara kilometer..


Sen ska man nog köpa in sig i ett oljebolag så man får tillbaka lite för all bensin man kommer göra av med. :D
 

leicaphile

Panerai
Är det någon här som äger/har ägt en bmw m5 e60 och har lite tips vad man bör kika på om man är spekulant på en?
Har fått ett sug för en och börjat kolla runt lite i Europa vad som finns. Finns inte jätte många bra ex kvar verkar det som.

Så länge du köper den för att du vill ha just en E60 och inte för att det är den enda M5 du har råd med...
 

Marli

Cartier
Är det någon här som äger/har ägt en bmw m5 e60 och har lite tips vad man bör kika på om man är spekulant på en?
Har fått ett sug för en och börjat kolla runt lite i Europa vad som finns. Finns inte jätte många bra ex kvar verkar det som.
Måste du ha 4 dörrar? Jag hade kikat på E63/4 M6 också om 2 dörrars är ok. Det är ju samma drivlina, NA 5 liters V10 kommer inte igen i dagens downsizingtider, go for it! Du kommer att få julkort av lokala macken ;-)
 

Mk2018

Omega
Tack för alla svar! Ska helt klart försöka hitta en med så bra historik som möjligt.
Ska kolla länken och försöka djupdyka i ämnet.
Har en e46 m3 manuell idag och har fastnat för v10 i en bmw, gillar tanken. M6 är väl ett alternativ men jag gillar m5an mer och speciellt e60 känns som en blivande klassiker (enligt mig iaf).
Julkort av macken borde jag fått för länge sen, kör v8 till vardags haha!
 

Edin

Panerai
Tack för alla svar! Ska helt klart försöka hitta en med så bra historik som möjligt.
Ska kolla länken och försöka djupdyka i ämnet.
Har en e46 m3 manuell idag och har fastnat för v10 i en bmw, gillar tanken. M6 är väl ett alternativ men jag gillar m5an mer och speciellt e60 känns som en blivande klassiker (enligt mig iaf).
Julkort av macken borde jag fått för länge sen, kör v8 till vardags haha!
Tror du ska räkna in ett vevlagerbyte i vilket köp du än gör. Hur god historiken än är så är det nog den minsta av ekonomisk buffert du ska ha. Chriss Harris köpte nyligen en M5 E61 (touring) om inte annat.
 
Topp