• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

nobblan

Omega
IMG_7461.jpeg


Takräcken, på eller av?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
418FB044-6F5B-4D9A-9124-C91A9A8C9B30.jpeg


Jag är ingen smart man.
Och fredagseftermiddagar är kanske inte bästa tiden att testa terrängegenskaperna…
Men vettiga bogseröglor både fram och bak gjorde i alla fall traktorförarens jobb lite lättare.
Så här i efterhand vet jag exakt hur jag skulle gjort för att inte hamna i situationen. Men det visste jag ju inte då.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
418FB044-6F5B-4D9A-9124-C91A9A8C9B30.jpeg


Jag är ingen smart man.
Och fredagseftermiddagar är kanske inte bästa tiden att testa terrängegenskaperna…
Men vettiga bogseröglor både fram och bak gjorde i alla fall traktorförarens jobb lite lättare.
Så här i efterhand vet jag exakt hur jag skulle gjort för att inte hamna i situationen. Men det visste jag ju inte då.
Asså, du har ju en Land Rover, hur kan du köra fast på en platt bit åker? 😅
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
418FB044-6F5B-4D9A-9124-C91A9A8C9B30.jpeg


Jag är ingen smart man.
Och fredagseftermiddagar är kanske inte bästa tiden att testa terrängegenskaperna…
Men vettiga bogseröglor både fram och bak gjorde i alla fall traktorförarens jobb lite lättare.
Så här i efterhand vet jag exakt hur jag skulle gjort för att inte hamna i situationen. Men det visste jag ju inte då.
Har man inte testat så vet man ju inte😁
Det kan ju gå...
IMG_20231001_150719.jpg

IMG_20231001_150815.jpg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Om man vill dregla lite.. Nsx-R, 190E, speedsters, TDF, Diablo, Viper ACR, osv..


Merca-kombin ”The Mallet” är ju lite ball.
Hundra procent att man är ensam om en sån på Ica-parkeringen.

Sen fortsätter jag tycka att det är lite konstigt att inte Testarossa har någon värdeökning att tala om. Tycker att de legat runt miljonen länge nu (visst, något högre än så här).
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Om man vill dregla lite.. Nsx-R, 190E, speedsters, TDF, Diablo, Viper ACR, osv..

En del bilar är oerhört läckra, men vilka priser!

En 190E med viss racinganknytning, men i mina ögon högst ordinär spec kostar 275 000 till 325 000 USD. Jag skulle inte ens betala det beloppet i SEK för den bilen, när det finns modernare bilar som är överlägsna i allt, utom möjligtvis nostalgi, till exempel den här:


Apropå ingenting, jag tror dock att historien inte kommer att vara snäll mot instrumentpanelen i C-klassen jag länkar till, med "pianolack", en liten skärm med ganska ful grafik och de där eländigt markerade ventilationsutblåsen som blev så populära hos vissa tillverkare för ett antal år sedan.

Eller så är det just de detaljerna som betingar X00 000 USD på auktioner runt år 2050...
 
Senast ändrad:

Klockvmo

Cartier
2-Faktor
Merca-kombin ”The Mallet” är ju lite ball.
Hundra procent att man är ensam om en sån på Ica-parkeringen.

Sen fortsätter jag tycka att det är lite konstigt att inte Testarossa har någon värdeökning att tala om. Tycker att de legat runt miljonen länge nu (visst, något högre än så här).
Själv behöver jag en bar, tänkte att denna hade varit ball!?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
190E med viss racinganknytning, men i mina ögon högst ordinär spec kostar 275 000 till 325 000 USD. Jag skulle inte ens betala det beloppet i SEK för den bilen, när det finns modernare bilar som är överlägsna i allt, utom möjligtvis nostalgi, till exempel den här:
Du kan ju inte jämföra en 190 evo med en c300.

Merca-kombin ”The Mallet” är ju lite ball.
Mycket! Eller 560 sec amg, gangster elegant.
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
En del bilar är oerhört läckra, men vilka priser!

En 190E med viss racinganknytning, men i mina ögon högst ordinär spec kostar 275 000 till 325 000 USD. Jag skulle inte ens betala det beloppet i SEK för den bilen, när det finns modernare bilar som är överlägsna i allt, utom möjligtvis nostalgi, till exempel den här:


Apropå ingenting, jag tror dock att historien inte kommer att vara snäll mot instrumentpanelen i C-klassen jag länkar till, med "pianolack", en liten skärm med ganska ful grafik och de där eländigt markerade ventilationsutblåsen som blev så populära hos vissa tillverkare för ett antal år sedan.

Eller så är det just de detaljerna som betingar X00 000 USD på auktioner runt år 2050...
190E med "viss" racinganknytning är lite dålig beskrivning.
Den är en homologeringsbil som bara gjordes i 502ex. Fullt realistisk prisbild för en samlarbil skulle jag säga.
Oavsett märke så slår nyare bilar dom gamla på fingrarna inte sällan billigare och driftsäkrare också.
Finns två evo2 på mobile:
1000003695.png
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Du kan ju inte jämföra en 190 evo med en c300.
Auktionen vänder sig naturligtvis till de som tycker att dessa gamla bilar är extremt häftiga och inte har något emot att betala tio gånger mer än moderna bilar med motsvarande prestanda. Jag föredrar helt enkelt dessa bilars modernare efterföljare.

Men även om man är nostalgisk så är ju många av priserna helt vansinniga jämför med tiden innan bilarna fick kultstatus. Hur mycket behövde man till exempel betala för en BMW 850 för tio år sedan?
 
Auktionen vänder sig naturligtvis till de som tycker att dessa gamla bilar är extremt häftiga och inte har något emot att betala tio gånger mer än moderna bilar med motsvarande prestanda. Jag föredrar helt enkelt dessa bilars modernare efterföljare.

Men även om man är nostalgisk så är ju många av priserna helt vansinniga jämför med tiden innan bilarna fick kultstatus. Hur mycket behövde man till exempel betala för en BMW 850 för tio år sedan?
Man fick dem nästan :)

Är väl egentligen samma med Porsche, för 10 år sedan kunde man ju utan problem hitta en 964 C2 för 300k idag är det väl närmare miljonen för en hyfsad, en C4 kunde man ju få för 220 på den tiden.
 

Minuten

Cartier
Auktionen vänder sig naturligtvis till de som tycker att dessa gamla bilar är extremt häftiga och inte har något emot att betala tio gånger mer än moderna bilar med motsvarande prestanda. Jag föredrar helt enkelt dessa bilars modernare efterföljare.

Men även om man är nostalgisk så är ju många av priserna helt vansinniga jämför med tiden innan bilarna fick kultstatus. Hur mycket behövde man till exempel betala för en BMW 850 för tio år sedan?
Nu vill jag inte vara sån meeen har du kollat in racingen i DTM fram till ca 1992 då dessa 190e tävlade mot BMW M3 E30, Audi V8, Alfa Romeo 155(hette den väl)? Opel Lotus Omega......om inte gör det, det är till detta dessa bilar byggdes som homologiseringsmodell för att få vara med och tävla precis som daniel svensson nämnde. Utan de reglerna hade inte dessa bilar byggts.
 

Quark

Cartier
2-Faktor

Som Stenmark ska ha sagt: ”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip” ;)

men vi försöker:

Jag förstår att racing-arvet kan vara värt en del för entusiaster. Personligen har jag inte den nivån av intresse för motorsport.

Man jag har faktiskt en Mercedes DTM Mini-Z i en låda någonstans. Inte en 190 dock, utan en CLK från början av 00-talet. Samt en Mugen Honda NSX.

 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor

Marli

Cartier
Om man vill dregla lite.. Nsx-R, 190E, speedsters, TDF, Diablo, Viper ACR, osv..



Sålde min för 160k - fail….


Tackade nej tack till likadan, den kostade 20k€ - dubbelfail…

:)
 
Topp