Fasen vad gott!Lyssna o njut.
Absolut inte samma sak men lite av samma goa känsla som när man hör ett gammalt klipp med 787b, Mmmmmmm..........
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fasen vad gott!Lyssna o njut.
787b är grym.Fasen vad gott!
Absolut inte samma sak men lite av samma goa känsla som när man hör ett gammalt klipp med 787b, Mmmmmmm..........
Asså, du har ju en Land Rover, hur kan du köra fast på en platt bit åker?![]()
Jag är ingen smart man.
Och fredagseftermiddagar är kanske inte bästa tiden att testa terrängegenskaperna…
Men vettiga bogseröglor både fram och bak gjorde i alla fall traktorförarens jobb lite lättare.
Så här i efterhand vet jag exakt hur jag skulle gjort för att inte hamna i situationen. Men det visste jag ju inte då.
Asså, du har ju en Land Rover, hur kan du köra fast på en platt bit åker?![]()
Har man inte testat så vet man ju inte![]()
Jag är ingen smart man.
Och fredagseftermiddagar är kanske inte bästa tiden att testa terrängegenskaperna…
Men vettiga bogseröglor både fram och bak gjorde i alla fall traktorförarens jobb lite lättare.
Så här i efterhand vet jag exakt hur jag skulle gjort för att inte hamna i situationen. Men det visste jag ju inte då.
Av, två fula bågar på taket på en elegant bil , är ju inte en gammal land rover med tält och spade på taket![]()
Takräcken, på eller av?
Jag hade verkligen inte skämts på samma sätt om min bild sett ut så där.Har man inte testat så vet man ju inte
Det kan ju gå...
![]()
![]()
Ingen minns en fegis, trots att det var dömt från början..Jag hade verkligen inte skämts på samma sätt om min bild sett ut så där.![]()
Av, två fula bågar på taket på en elegant bil , är ju inte en gammal land rover med tält och spade på taket
Om man vill dregla lite.. Nsx-R, 190E, speedsters, TDF, Diablo, Viper ACR, osv..
![]()
Miami 2024 | Results | RM Sotheby's
Connoisseurs of cars, cuisine, and all things culture will gather at the historic Biltmore Hotel in the equally stunning Coral Gables for the first-ever...rmsothebys.com
En del bilar är oerhört läckra, men vilka priser!Om man vill dregla lite.. Nsx-R, 190E, speedsters, TDF, Diablo, Viper ACR, osv..
![]()
Miami 2024 | Results | RM Sotheby's
Connoisseurs of cars, cuisine, and all things culture will gather at the historic Biltmore Hotel in the equally stunning Coral Gables for the first-ever...rmsothebys.com
Själv behöver jag en bar, tänkte att denna hade varit ball!?Merca-kombin ”The Mallet” är ju lite ball.
Hundra procent att man är ensam om en sån på Ica-parkeringen.
Sen fortsätter jag tycka att det är lite konstigt att inte Testarossa har någon värdeökning att tala om. Tycker att de legat runt miljonen länge nu (visst, något högre än så här).
Du kan ju inte jämföra en 190 evo med en c300.190E med viss racinganknytning, men i mina ögon högst ordinär spec kostar 275 000 till 325 000 USD. Jag skulle inte ens betala det beloppet i SEK för den bilen, när det finns modernare bilar som är överlägsna i allt, utom möjligtvis nostalgi, till exempel den här:
Mycket! Eller 560 sec amg, gangster elegant.Merca-kombin ”The Mallet” är ju lite ball.
190E med "viss" racinganknytning är lite dålig beskrivning.En del bilar är oerhört läckra, men vilka priser!
En 190E med viss racinganknytning, men i mina ögon högst ordinär spec kostar 275 000 till 325 000 USD. Jag skulle inte ens betala det beloppet i SEK för den bilen, när det finns modernare bilar som är överlägsna i allt, utom möjligtvis nostalgi, till exempel den här:
![]()
Mercedes-Benz C 300 9G-Tronic Euro 6 245hk (GKK58J)
259 900 kr, 2018, 7 430 mil, Sedan, 12V-UTTAG, 2 klimatzoner, ABS-bromsar, ACC, Airbag förare, Airbag passagerare fram, Antisladd, Antispinn, Autobroms, AUX-ingång, Avstängningsbar airbag, Backstartshjälp, Barnlås, Bluetooth, Bluetooth (handsfree), Broms-assistans, Centrallås (fjärrstyrt)...www.bytbil.com
Apropå ingenting, jag tror dock att historien inte kommer att vara snäll mot instrumentpanelen i C-klassen jag länkar till, med "pianolack", en liten skärm med ganska ful grafik och de där eländigt markerade ventilationsutblåsen som blev så populära hos vissa tillverkare för ett antal år sedan.
Eller så är det just de detaljerna som betingar X00 000 USD på auktioner runt år 2050...
Auktionen vänder sig naturligtvis till de som tycker att dessa gamla bilar är extremt häftiga och inte har något emot att betala tio gånger mer än moderna bilar med motsvarande prestanda. Jag föredrar helt enkelt dessa bilars modernare efterföljare.Du kan ju inte jämföra en 190 evo med en c300.
Man fick dem nästanAuktionen vänder sig naturligtvis till de som tycker att dessa gamla bilar är extremt häftiga och inte har något emot att betala tio gånger mer än moderna bilar med motsvarande prestanda. Jag föredrar helt enkelt dessa bilars modernare efterföljare.
Men även om man är nostalgisk så är ju många av priserna helt vansinniga jämför med tiden innan bilarna fick kultstatus. Hur mycket behövde man till exempel betala för en BMW 850 för tio år sedan?
Just SEC har jag alltid varit svag för, så till ett mer vettigt pris (typ 97 procent lägre) skulle jag vara intresserad.Eller 560 sec amg, gangster elegant.
Nu vill jag inte vara sån meeen har du kollat in racingen i DTM fram till ca 1992 då dessa 190e tävlade mot BMW M3 E30, Audi V8, Alfa Romeo 155(hette den väl)? Opel Lotus Omega......om inte gör det, det är till detta dessa bilar byggdes som homologiseringsmodell för att få vara med och tävla precis som daniel svensson nämnde. Utan de reglerna hade inte dessa bilar byggts.Auktionen vänder sig naturligtvis till de som tycker att dessa gamla bilar är extremt häftiga och inte har något emot att betala tio gånger mer än moderna bilar med motsvarande prestanda. Jag föredrar helt enkelt dessa bilars modernare efterföljare.
Men även om man är nostalgisk så är ju många av priserna helt vansinniga jämför med tiden innan bilarna fick kultstatus. Hur mycket behövde man till exempel betala för en BMW 850 för tio år sedan?
Absolut, men frågan är väl hur många standard 964 som faktiskt säljs för de summor som begärs.Man fick dem nästan
Är väl egentligen samma med Porsche, för 10 år sedan kunde man ju utan problem hitta en 964 C2 för 300k idag är det väl närmare miljonen för en hyfsad, en C4 kunde man ju få för 220 på den tiden.
Det är förvisso en bra fråga som jag inte kan svara påAbsolut, men frågan är väl hur många standard 964 som faktiskt säljs för de summor som begärs.
Inte jag heller men jag tror, bortsett från turbo / rs etc att de är ganska lätt räknade.Det är förvisso en bra fråga som jag inte kan svara på![]()
Jag förstår att racing-arvet kan vara värt en del för entusiaster. Personligen har jag inte den nivån av intresse för motorsport.Som Stenmark ska ha sagt: ”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip”
men vi försöker:
Alla tycker olika som tur är.Jag förstår att racing-arvet kan vara värt en del för entusiaster. Personligen har jag inte den nivån av intresse för motorsport.
Man jag har faktiskt en Mercedes DTM Mini-Z i en låda någonstans. Inte en 190 dock, utan en CLK från början av 00-talet. Samt en Mugen Honda NSX.
Om man vill dregla lite.. Nsx-R, 190E, speedsters, TDF, Diablo, Viper ACR, osv..
![]()
Miami 2024 | Results | RM Sotheby's
Connoisseurs of cars, cuisine, and all things culture will gather at the historic Biltmore Hotel in the equally stunning Coral Gables for the first-ever...rmsothebys.com