• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

laketwig

Patek
2-Faktor
Satan, men misstänkte nästan det. Kan inte sålts jättemånga i Sverige gissar jag till det priset på den tiden och i konkurrens med tyskarna. Är ju säkerligen en mycket trevlig bil men på bilderna upplever jag den lite plastig. Men helt klart lite av en sleeper :D

Nu hade jag i och för sig bara en IS under 6 år men den var allt annat än plastig. Mycket bra materialval och detaljkvalitet på inredningen. Såg fortfarande ut som ny invändigt (och utvändigt) när jag bytte in den och den såldes på direkten.
Lexus IS 250 - insida 1.jpg
Lexus IS 250 - insida 2.jpg
Lexus IS 250 - insida 3.jpg
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Nu hade jag i och för sig bara en IS under 6 år men den var allt annat än plastig. Mycket bra materialval och detaljkvalitet på inredningen. Såg fortfarande ut som ny invändigt (och utvändigt) när jag bytte in den och den såldes på direkten.
Lexus IS 250 - insida 1.jpg
Lexus IS 250 - insida 2.jpg
Lexus IS 250 - insida 3.jpg
Jag instämmer, och kan intyga att IS generation 2 är nog den av mina bilar som jag varit mest förälskad i.

Min var liksom din en executive, och totalt maxutrustad med Mark Levinson och PCS (adaptiv farthållare med mera).

Jag körde också LS 600h några gånger vid den här tiden. och slogs av att IS och LS var på snarlik nivå. Det är inte ett underbetyg till LS, utan visar mest hur väl påkostad IS var på den tiden. Det som LS hade utöver IS var främst bättre utrymmen, lägre bullernivå, lite mer teknisk utrustning, och så naturligtvis starkare drivlina. Det var inte alls som kvalitetsskillnaden mellan C-klass och S-klass, eller ens E-klass mot S-klass. Denna generation IS och LS var mycket mer lika varandra i material och kvalitetskänsla än så.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Samma gamla bil, men nu 20 år gammal! I mina ögon blir den bara bättre med åren. Det nya som kommer ut blir ju knappast bättre med tiden…
IMG_8717.jpeg

Borde ge den lite kärlek men man börjar ju fundera på att lägga pengar på en gammal skrutt för jobbpendling.
Grym bil! Och kul att du använder den för pendling. En sådan hade suttit fint.
Hur är driftkostnaderna? ”Alla” avråder från att köpa en dyrare äldre BMW (kanske generellt gäller alla äldre lyxbilar?) just pga kostnaderna.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grym bil! Och kul att du använder den för pendling. En sådan hade suttit fint.
Hur är driftkostnaderna? ”Alla” avråder från att köpa en dyrare äldre BMW (kanske generellt gäller alla äldre lyxbilar?) just pga kostnaderna.
Har haft rätt tur än så länge, så är mest bensinen som är dyr. Detta är ju en volymbil då det är en kortad 5 serie. Så delar är inte speciellt dyrt. V8an är ju inte känd för att vara speciellt bra, men klarat mig än så länge. Har väl ägt den ca 6 år och 12’ mil. Dragit 0,92 senaste tiden.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Har haft rätt tur än så länge, så är mest bensinen som är dyr. Detta är ju en volymbil då det är en kortad 5 serie. Så delar är inte speciellt dyrt. V8an är ju inte känd för att vara speciellt bra, men klarat mig än så länge. Har väl ägt den ca 6 år och 12’ mil. Dragit 0,92 senaste tiden.
Tycker att det är underbart!
Sen jag lämnade in min förmånsbil när jag startade eget så har all körning blivit ordentligt (men knappast oändligt) mycket dyrare. Men i gengäld så slänger jag alltid en blick tillbaka på pendlarbilen när den parkerats någonstans och blir uppriktigt glad.
Det hände så klart aldrig med en anonym och fabriksny tråkbil.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

nobblan

Omega
Tack! Skulle säga att skicket är gott nog att se perfekt ut på bild men samtidigt tillräckligt mycket skavanker för att köra den här borta utan stress. Typ lite skrap i varje hörn med andra ord.

Det enda som inte fungerar just nu är A/C. Förhoppningsvis ingen stor grej men lite störigt eftersom jag frågade handlaren specifikt om det. Har det åtminstone skriftligt så vi får se. Sen saknas en bit plast till backljusen men lyckades beställa det för $25 på EBay.
 
Topp