Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad kostar det att göra ett här i Sverige? Tex Ferrita?Hallo
Lite tips önskas. Har redan fått ett bra tips av piraten i pm.
Min stackars Ram är nu äntligen snart klar på lack och även om jag bara ägt bilen sedan förra september och kört totalt 15 så planerar jag lite förändringar: ett nytt avgassystem.
Gubben jag köpte bilen av skickade med ett catback-system som i stort sett bara var raka rör, och bilen lät otroligt högt. Inte riktigt vad jag är ute efter.
Jag har tittat på detta: https://www.theviperstore.com/RAM-SRT10_Products_Performance_Exhaust.htm
Så översta alternativet "full complete system". Det är egentligen ett sammansatt system med headers till cat från belanger och rester från Magna Flow.
Vi har varit i mailkontakt. Systemet med frakt och tull exklusive moms landar på 45. Jag har frågat tre gånger efter en video eller liknande så att jag kan höra systemet. Han verkar missa frågan i varenda mail.
Jag tror att det här är samma:
Och är det så är det inget att fundera på, det låter i mina öron fantastiskt. Men jag hoppas på en bekräftelse.
Enligt uppgift ska det ge 50+ hp. Jag vet int hur man får det bekräftat.
Så vad vill jag ha från er? Tips på alternativ. Ska man nöja sig med ett catback-system? Hansen Racing har två sådana system.
Jag har ingen aning. En kompis nämnde dem också. Jag har ingen erfarenhet alls av det eller vad det kostar att få ett custombygge..Vad kostar det att göra ett här i Sverige? Tex Ferrita?
Alternativt kan dom mecka dit cutouts som du sen styr med knapp från kupén.Jag har ingen aning. En kompis nämnde dem också. Jag har ingen erfarenhet alls av det eller vad det kostar att få ett custombygge..
Det här har jag aldrig stött på. Vad innebär cutouts?Alternativt kan dom mecka dit cutouts som du sen styr med knapp från kupén.
Snyggt. Jag kör samma Blaupunkt.Ja vad ska man hitta på nu då?
Stålomspunna bromsslangar och brakestopper som motverkar flex i torpedväggen vi hård inbomsning. Ny slav och huvudcylinder till kopplingen med en stålomspunnen slang mellan dessa som ersätter diverse mök. Ny växelspaksknopp från Nardi, med shortshifter. Ersatt spolartanken och flyttat den bakom torpedväggen. Ersatt original insug med ett annat från Cobalt.
Det enda jag kan komma på är att beställa nytt expansionskärl och catch tank av samma märke som den nya spolartanken. Och så lite puts i motorutrymmet ser jag på bilderna,![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bara att ringa Michael (Ferrita) och fråga, supertrevlig gubbe.Jag har ingen aning. En kompis nämnde dem också. Jag har ingen erfarenhet alls av det eller vad det kostar att få ett custombygge..
Edit: finns inget på deras hemsida om ram srt 10 eller att deras underleverantörer har det. Jag får ringa!
Den är grym! Handsfree med bra mikrofon i enheten, blåtand och sd om man vill det. Ser ut som en 30 år gammal bilstereo men med modern teknik under huven. Sen att man kan justera färgen på display som man vill för att matcha är suveränt.Snyggt. Jag kör samma Blaupunkt.
![]()
Japp, precis därför jag köpte också. Den var inte billig men den smälter in perfekt. Ljudet är bra på handsfree också ja!Den är grym! Handsfree med bra mikrofon i enheten, blåtand och sd om man vill det. Ser ut som en 30 år gammal bilstereo men med modern teknik under huven. Sen att man kan justera färgen på display som man vill för att matcha är suveränt.
Hellre en 996TT med lite mil. Skottsäkert. Man får fixera kylslangarna bara.
Uppdatering:Köpte en ny bil till frugan, En Audi A3 1.5 TSI 2023, ca 1500 mil.
Vi har haft Audi tidigare och varit nöjda.
Denna motorn verkar vara allt annat är kul.
Vid ca 1700 varv oavsett växel går motorn automatiskt ner i 2-cylinders läge vilket får bilen att skaka ordentligt.
Minsta lilla gaspådrag och motorn går upp i 4-cylinders läge igen och då går den hur lugnt och fint som helst.
Pratat med återförsäljaren som menar att detta är precis som det ska vara och att Audi inte erbjuder ngn uppdatering av programvaran så att denna funktion går att ”stänga av”.
Tycker det verkar riktigt konstigt.
Ngn av Er som har upplevt ngt liknande?
Underbart !Hallo
Lite tips önskas. Har redan fått ett bra tips av piraten i pm.
Min stackars Ram är nu äntligen snart klar på lack och även om jag bara ägt bilen sedan förra september och kört totalt 15 så planerar jag lite förändringar: ett nytt avgassystem.
Gubben jag köpte bilen av skickade med ett catback-system som i stort sett bara var raka rör, och bilen lät otroligt högt. Inte riktigt vad jag är ute efter.
Jag har tittat på detta: https://www.theviperstore.com/RAM-SRT10_Products_Performance_Exhaust.htm
Så översta alternativet "full complete system". Det är egentligen ett sammansatt system med headers till cat från belanger och rester från Magna Flow.
Vi har varit i mailkontakt. Systemet med frakt och tull exklusive moms landar på 45. Jag har frågat tre gånger efter en video eller liknande så att jag kan höra systemet. Han verkar missa frågan i varenda mail.
Jag tror att det här är samma:
Och är det så är det inget att fundera på, det låter i mina öron fantastiskt. Men jag hoppas på en bekräftelse.
Enligt uppgift ska det ge 50+ hp. Jag vet int hur man får det bekräftat.
Så vad vill jag ha från er? Tips på alternativ. Ska man nöja sig med ett catback-system? Hansen Racing har två sådana system.
Klart den ska ha 98![]()
Sommarpris på nittioåttan, 20 kr/lit+.
Och ja, det hade gått fint med 95. Bara en fix idé.
De kan ha stört din låssignal. Bara stå i närheten av bilen med störsändare när du går iväg. Eller såg du låsblinket?Cupra Leon -22.
”Inbrott” under tiden på rangen, inga skador på bil så den har öppnats elektroniskt.
Hur går dom tillväga nu? Måste de ff kopiera ens nyckel genom att vara nära eller är det fritt fram på andra sätt? Mest nyfiken.
Ah, kan inte svara gällande låsblinket! Låter rimligast, sitta i en bil och hålla koll på ofokuserade golfare.De kan ha stört din låssignal. Bara stå i närheten av bilen med störsändare när du går iväg. Eller såg du låsblinket?
Alternativ två är att de har förstärkt signalen från din nyckel och låst upp men det kräver ganska stora sändare så det syns tydligare.
Sjukt!Nu har 945an fått sig en läderbehandling. Blev riktigt bra. Använder mig av Leatheriques produkter.
![]()
![]()
![]()
Nu har 945an fått sig en läderbehandling. Blev riktigt bra. Använder mig av Leatheriques produkter.
![]()
![]()
![]()
Det är tyvärr ett vanligt sätt. Ägarna bara trycker på knappen och märker inte att bilen faktiskt inte låser.Ah, kan inte svara gällande låsblinket! Låter rimligast, sitta i en bil och hålla koll på ofokuserade golfare.
Han har haft en del trevliga bilar Jon alltsåIngen äkta GT2 men ändå
Svar jaHan har haft en del trevliga bilar Jon alltså![]()