• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

omp

Omega
2-Faktor
Cars and coffee på Kaiser Classic i Bromma. Många balla bilar! Mycket Porsche och mest Europeiskt, precis min smak.

1000000949.jpg


1000000957.jpg

1000000950.jpg


1000000965.jpg
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Hallo

Lite tips önskas. Har redan fått ett bra tips av piraten i pm.

Min stackars Ram är nu äntligen snart klar på lack och även om jag bara ägt bilen sedan förra september och kört totalt 15 så planerar jag lite förändringar: ett nytt avgassystem.

Gubben jag köpte bilen av skickade med ett catback-system som i stort sett bara var raka rör, och bilen lät otroligt högt. Inte riktigt vad jag är ute efter.

Jag har tittat på detta: https://www.theviperstore.com/RAM-SRT10_Products_Performance_Exhaust.htm

Så översta alternativet "full complete system". Det är egentligen ett sammansatt system med headers till cat från belanger och rester från Magna Flow.

Vi har varit i mailkontakt. Systemet med frakt och tull exklusive moms landar på 45. Jag har frågat tre gånger efter en video eller liknande så att jag kan höra systemet. Han verkar missa frågan i varenda mail.

Jag tror att det här är samma:

Och är det så är det inget att fundera på, det låter i mina öron fantastiskt. Men jag hoppas på en bekräftelse.

Enligt uppgift ska det ge 50+ hp. Jag vet int hur man får det bekräftat.

Så vad vill jag ha från er? Tips på alternativ. Ska man nöja sig med ett catback-system? Hansen Racing har två sådana system.
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Hallo

Lite tips önskas. Har redan fått ett bra tips av piraten i pm.

Min stackars Ram är nu äntligen snart klar på lack och även om jag bara ägt bilen sedan förra september och kört totalt 15 så planerar jag lite förändringar: ett nytt avgassystem.

Gubben jag köpte bilen av skickade med ett catback-system som i stort sett bara var raka rör, och bilen lät otroligt högt. Inte riktigt vad jag är ute efter.

Jag har tittat på detta: https://www.theviperstore.com/RAM-SRT10_Products_Performance_Exhaust.htm

Så översta alternativet "full complete system". Det är egentligen ett sammansatt system med headers till cat från belanger och rester från Magna Flow.

Vi har varit i mailkontakt. Systemet med frakt och tull exklusive moms landar på 45. Jag har frågat tre gånger efter en video eller liknande så att jag kan höra systemet. Han verkar missa frågan i varenda mail.

Jag tror att det här är samma:

Och är det så är det inget att fundera på, det låter i mina öron fantastiskt. Men jag hoppas på en bekräftelse.

Enligt uppgift ska det ge 50+ hp. Jag vet int hur man får det bekräftat.

Så vad vill jag ha från er? Tips på alternativ. Ska man nöja sig med ett catback-system? Hansen Racing har två sådana system.
Vad kostar det att göra ett här i Sverige? Tex Ferrita?
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Ja vad ska man hitta på nu då?
Stålomspunna bromsslangar och brakestopper som motverkar flex i torpedväggen vid hård inbromsning.. Ny slav och huvudcylinder till kopplingen med en stålomspunnen slang mellan dessa som ersätter diverse mök. Ny växelspaksknopp från Nardi, med shortshifter. Ersatt spolartanken och flyttat den bakom torpedväggen. Ersatt original insug med ett annat från Cobalt.
Det enda jag kan komma på är att beställa nytt expansionskärl och catch tank av samma märke som den nya spolartanken. Och så lite puts i motorutrymmet ser jag på bilderna,
IMG_6642.jpeg
IMG_6643.jpeg
IMG_6633.jpeg
IMG_6659.jpeg
IMG_6601.jpeg
IMG_0414.png
 
Senast ändrad:

Zed

Swissera
Professional Dealer
Ja vad ska man hitta på nu då?
Stålomspunna bromsslangar och brakestopper som motverkar flex i torpedväggen vi hård inbomsning. Ny slav och huvudcylinder till kopplingen med en stålomspunnen slang mellan dessa som ersätter diverse mök. Ny växelspaksknopp från Nardi, med shortshifter. Ersatt spolartanken och flyttat den bakom torpedväggen. Ersatt original insug med ett annat från Cobalt.
Det enda jag kan komma på är att beställa nytt expansionskärl och catch tank av samma märke som den nya spolartanken. Och så lite puts i motorutrymmet ser jag på bilderna,
IMG_6642.jpeg
IMG_6643.jpeg
IMG_6633.jpeg
IMG_6659.jpeg
IMG_6601.jpeg
IMG_0414.png
Snyggt. Jag kör samma Blaupunkt.

IMG_9765.jpeg
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Jag har ingen aning. En kompis nämnde dem också. Jag har ingen erfarenhet alls av det eller vad det kostar att få ett custombygge..

Edit: finns inget på deras hemsida om ram srt 10 eller att deras underleverantörer har det. Jag får ringa!
Bara att ringa Michael (Ferrita) och fråga, supertrevlig gubbe.
Har för mig att jag fick pris på ca 45 för ett halvsysytem med racekattar till min gamla c63.
Cutouts är fjärrstyrda ventiler som släpper ut avgaserna innan ljuddämpare
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Snyggt. Jag kör samma Blaupunkt.

IMG_9765.jpeg
Den är grym! Handsfree med bra mikrofon i enheten, blåtand och sd om man vill det. Ser ut som en 30 år gammal bilstereo men med modern teknik under huven. Sen att man kan justera färgen på display som man vill för att matcha är suveränt.
 
Senast ändrad:

Zed

Swissera
Professional Dealer
Den är grym! Handsfree med bra mikrofon i enheten, blåtand och sd om man vill det. Ser ut som en 30 år gammal bilstereo men med modern teknik under huven. Sen att man kan justera färgen på display som man vill för att matcha är suveränt.
Japp, precis därför jag köpte också. Den var inte billig men den smälter in perfekt. Ljudet är bra på handsfree också ja!
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Köpte en ny bil till frugan, En Audi A3 1.5 TSI 2023, ca 1500 mil.
Vi har haft Audi tidigare och varit nöjda.
Denna motorn verkar vara allt annat är kul.
Vid ca 1700 varv oavsett växel går motorn automatiskt ner i 2-cylinders läge vilket får bilen att skaka ordentligt.
Minsta lilla gaspådrag och motorn går upp i 4-cylinders läge igen och då går den hur lugnt och fint som helst.
Pratat med återförsäljaren som menar att detta är precis som det ska vara och att Audi inte erbjuder ngn uppdatering av programvaran så att denna funktion går att ”stänga av”.
Tycker det verkar riktigt konstigt.
Ngn av Er som har upplevt ngt liknande?
Uppdatering:
Nytt besök hos, och provkörning av, återförsäljaren resulterade i ingenting. Enligt dem så vet Audi om att det är många kunder som påtalat detta men de tänker inte släppa en uppdatering som tar bort funktionen med 2-cylinders läget.
Teknikern som provkörde frugans bil svarade att ”se det positivt, bilen drar mindre bränsle”.
Själv har jag svårt att vara positiv i detta ärendet för det skakar ordentligt och det är inte trevligt att köra bilen.
Bränslesnål eller ej - det lutar åt byte.
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Hallo

Lite tips önskas. Har redan fått ett bra tips av piraten i pm.

Min stackars Ram är nu äntligen snart klar på lack och även om jag bara ägt bilen sedan förra september och kört totalt 15 så planerar jag lite förändringar: ett nytt avgassystem.

Gubben jag köpte bilen av skickade med ett catback-system som i stort sett bara var raka rör, och bilen lät otroligt högt. Inte riktigt vad jag är ute efter.

Jag har tittat på detta: https://www.theviperstore.com/RAM-SRT10_Products_Performance_Exhaust.htm

Så översta alternativet "full complete system". Det är egentligen ett sammansatt system med headers till cat från belanger och rester från Magna Flow.

Vi har varit i mailkontakt. Systemet med frakt och tull exklusive moms landar på 45. Jag har frågat tre gånger efter en video eller liknande så att jag kan höra systemet. Han verkar missa frågan i varenda mail.

Jag tror att det här är samma:

Och är det så är det inget att fundera på, det låter i mina öron fantastiskt. Men jag hoppas på en bekräftelse.

Enligt uppgift ska det ge 50+ hp. Jag vet int hur man får det bekräftat.

Så vad vill jag ha från er? Tips på alternativ. Ska man nöja sig med ett catback-system? Hansen Racing har två sådana system.
Underbart !
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Cupra Leon -22.

”Inbrott” under tiden på rangen, inga skador på bil så den har öppnats elektroniskt.

Hur går dom tillväga nu? Måste de ff kopiera ens nyckel genom att vara nära eller är det fritt fram på andra sätt? Mest nyfiken.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Cupra Leon -22.

”Inbrott” under tiden på rangen, inga skador på bil så den har öppnats elektroniskt.

Hur går dom tillväga nu? Måste de ff kopiera ens nyckel genom att vara nära eller är det fritt fram på andra sätt? Mest nyfiken.
De kan ha stört din låssignal. Bara stå i närheten av bilen med störsändare när du går iväg. Eller såg du låsblinket?

Alternativ två är att de har förstärkt signalen från din nyckel och låst upp men det kräver ganska stora sändare så det syns tydligare.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
De kan ha stört din låssignal. Bara stå i närheten av bilen med störsändare när du går iväg. Eller såg du låsblinket?

Alternativ två är att de har förstärkt signalen från din nyckel och låst upp men det kräver ganska stora sändare så det syns tydligare.
Ah, kan inte svara gällande låsblinket! Låter rimligast, sitta i en bil och hålla koll på ofokuserade golfare.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Nu har 945an fått sig en läderbehandling. Blev riktigt bra. Använder mig av Leatheriques produkter.

IMG_0220.jpeg
IMG_0222.jpeg
IMG_0223.jpeg

Sån episk entusiastbil - kan inte varit jättemånga som specades med läderklädsel.

…eller så var min familj alltid snål. Uppväxt i alla x45-modeller från och med 245 och fick aldrig gnugga skinn. I den första sattes det på skyddsklädsel det första som gjordes för att spara originalklädseln och så underedsbehandlades den hemma på tomten varje år tills det rann behandling längs bältena. Såg ut som ny när den byttes mot 745 typ 10 år senare.
 
Topp