• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Hej!
Precis köpt min första sportbil/sommarbil/extra bil som kommer stå avställd i kallgarage under vintern. Hade tänkt att ha ett överdrag för utomhusbruk samt sätta en batteriladdare som pulsar, något annat viktigt att tänka på? Avser en Porsche Boxster S
Att överdraget "andas".
Batteriladdare i all ära,men är det inte lättare koppla bort batteriet?
Eller är en Boxter en sådan modell som inte kan bli strömlös utan att få fnatt?

Annars är det väl ingenting annat som behövs göras.
Torrboll inne och se till garaget är mus&råttfritt är ju bra.
Gnagare är ett djävelskap när de kommer in i en parkerad bil.

Har själv bilar [ moderna som i bränsleinsprutning] som stått 5+år i kallgarage utan att någon rört dem.
Fulladdat batteri har varit allt som behövts för att få liv i dem igen.
 
Hej!
Precis köpt min första sportbil/sommarbil/extra bil som kommer stå avställd i kallgarage under vintern. Hade tänkt att ha ett överdrag för utomhusbruk samt sätta en batteriladdare som pulsar, något annat viktigt att tänka på? Avser en Porsche Boxster S
En underhållsladdare av bra kvalitet (kör själv C-tec).
Ett överdrag som andas (Biltemas funkar utmärkt).
Höj däckstrycket till max eller strax över.
Tanka fullt, så det inte blir kondens.
Viktigast allt - en torrboll.
 
Porsche 911 (996) Turbo introducerades i Frankfurt Motorshow 1999. Och jag hittade den här idag.

IMG_2342.jpeg


///E
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp