Precis!
Brukade handla grejer där på den tiden det var vettigt att lägga pengar på bilen.
Med fel bil så duger det med Dux tvål, gammal handduk och ljummet vatten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis!
Tack! Det finns ju en på på Teg, tror det är Ditec, där har jag varit ett par gånger men jag tänkte att det kanske finns fler alternativ. På bruksbilen spelar det kanske inte så stor roll då den ändå rör på sig mycket men hobbybilen är från -67 så den är ju lite omständig att köra till Stockholm för en polering.Men satan, finns hur många som helst men ska skulle rekommendera Ditec!![]()
Tack! Det finns ju en på på Teg, tror det är Ditec, där har jag varit ett par gånger men jag tänkte att det kanske finns fler alternativ. På bruksbilen spelar det kanske inte så stor roll då den ändå rör på sig mycket men hobbybilen är från -67 så den är ju lite omständig att köra till Stockholm för en polering.
-67!
Nu börjar det låta intressant.
Har vi fått en till finbil till det riktiga Sverige?
var du hart de senaste 40 åren??
Umeå har sjuuuukt många fina bilar1
Nu har jag förvisso bara bott här ett par år men det är tyvärr den överlägset största nackdelen, jag är bilentusiast ut i fingerspetsarna och har så mycket bensin i blodet att jag nästan självantänder… men för oss som inte är raggare finns inte mycket att hämta här i stan. Träffen i Olofsfors är trevlig liksom lördagen på Lycksele motorvecka men resterande dagar på året är ett mörker.var du hart de senaste 40 åren??
Umeå har sjuuuukt många fina bilar1
Jag är ingen raggare heller men kör muskelbil!Nu har jag förvisso bara bott här ett par år men det är tyvärr den överlägset största nackdelen, jag är bilentusiast ut i fingerspetsarna och har så mycket bensin i blodet att jag nästan självantänder… men för oss som inte är raggare finns inte mycket att hämta här i stan. Träffen i Olofsfors är trevlig liksom lördagen på Lycksele motorvecka men resterande dagar på året är ett mörker.
Förtydligande: jag har verkligen inget emot varken muskelbilar eller raggare, all entusiasm är rolig! Och visst finns det träffar även här uppe, men att säsongen är så kort i kombination med att det är en såpass liten stad gör ju att det blir ett helt annat ekosystem kring bilar än nere i södra Sverige.Jag är ingen raggare heller men kör muskelbil!
Onsdagsträffarna på Gammlia och Wheels är ju underbara tillfällen att se vilket galet utbud vi har i Umeå med när områden!
Du har även Umeå Veteransbilssällskap, Umeå Crusing och Umeå Gatbilar som ordnar träffar lite nu och då!
Så nog finns det möjligheter att se fina bilar och glöm inte Studentbalen heller!![]()
Ditec i Umeå är medioker. Provat båda Ersboda och Teg utan att bli imponerad. Det märks att svenssonbilen är den typiska kunden och att fokus inte ligger i detaljerna eller finish.
Rekondcenter umeå (https://rc-umea.se) tror jag kan vara ett alternativ att prova även om jag inte gjort det själv. Har noterat att Porschecenter verkar lämna sina bilar dit.
Jag tror du är spot on i den analysen.Jag tror att det kan vara så att man har tillräckligt med uppdrag från bilhandlarna och därmed utför man bara ett jobb. Ingen detailng eller liknande.
Nuvarande Z4 är ju faktiskt lättare än tidigare generationen och en enorm uppgradering vad gäller väghållning och växellåda. Förra generationen plåtis är trevlig men inte i närheten av lika spänstig.Håller med om att BMW Z4 är ett bra alternativ, även om de också blivit tyngre över åren. Finns mycket att välja på där också med olika stora sexor, olika generationer och en hel del automatväxlat
Sätt en cheva dekal där bak så är den värd 200k till!Cab och automat, done deal
![]()
Gillar inte Camaron som såldes i europa lika mycket. Men hade gärna velat haft en 1LE eller ZL1Sätt en cheva dekal där bak så är den värd 200k till!
(Får man stripes till fården?)
Grattis!Gillar inte Camaron som såldes i europa lika mycket. Men hade gärna velat haft en 1LE eller ZL1
Föredrar coyoten över LT1an
Tänker du på vanliga stripes eller något ironiskt. Vanliga stripes tror jag inte går att få i Europa
Nej ej köpt! Skulle bara behållt min GT...Grattis!
Ska du sälja orangea faran nu?
Har ingen hockeyfrilla eller är pensionär likt cheva-folket i alla fallMustangs doing Mustang things
Bra tips, tack!Ditec i Umeå är medioker. Provat båda Ersboda och Teg utan att bli imponerad. Det märks att svenssonbilen är den typiska kunden och att fokus inte ligger i detaljerna eller finish.
Rekondcenter umeå (https://rc-umea.se) tror jag kan vara ett alternativ att prova även om jag inte gjort det själv. Har noterat att Porschecenter verkar lämna sina bilar dit.
Aah!Nej ej köpt! Skulle bara behållt min GT...
Men funderar på en Dark Horse. Men blir så jäkla mycket med det jag vill göra. PPF, fälgar, däck, camber arms/toe links, cradle lockout, h/x-pipe osv + skatten
Rättade sagt blir mycket för lite köra...därför jag har svårt att motivera något annat än MX5an