Smart!Jag brukade dra ut på en bra rackstäcka och ”vindtorka” bilen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Smart!Jag brukade dra ut på en bra rackstäcka och ”vindtorka” bilen.
Vad kör ni för torkduk till era bilar? Någon speciell ni kan rekommendera?
Klart enklaste om man inte ska vaxa/behandla bilen efteråtJag brukade dra ut på en bra rackstäcka och ”vindtorka” bilen.
Har kollat in märket Tershine. Tror det blir något från deras sortiment.Klart enklaste om man inte ska vaxa/behandla bilen efteråt(kommer ju garanterat lite damm/smuts när man kör).
Annars kör jag en REN mjuk microfiber-duk av hyfsad kvalitet. Viktigare den är ren än av speciell sort imho.
De är garanterat braHar kollat in märket Tershine. Tror det blir något från deras sortiment.
![]()
Mikrofiber
Mikrofiber och torkdukar av högsta kvalitet. Många olika storlekar och modeller för alla ändamål! Fungerar lika bra i hemmet som bilen, båten, husbilen osv.tershine.com
Toppen! TackDe är garanterat bra![]()
Min favorit är Arctic Clean och deras större duk, funkar skitbra.Vad kör ni för torkduk till era bilar? Någon speciell ni kan rekommendera?
Alfa Giuiletta 1750?Iaf en kul bil i väntekön vid flyget
![]()
Giulia, synd att fjädrarna är för korta på den där tycker jag.Alfa Giuiletta 1750?
Vad kör ni för torkduk till era bilar? Någon speciell ni kan rekommendera?
Tack för tipset men blev en tenshine. Känns som dem flesta är typ likadana utifrån beskrivningen.![]()
Torkduk The Gauntlet Torkduk 76x91 cm
The Gauntlet torkhanddukar 900gsm, är en av de mest unika högkvalitativa detaljhanddukar som någonsin producerats. Superabsorberande premiumkoreanskt 70/30-blandningsfibrer i en unik, patenterad twist-loop hybrid-design skapar en nivå av absorptionsförmåga som tidigare bara varit en fantasi...www.sgatrading.se
Kör biltork men har exv en Carpro Dehydrate som funkar väldigt braVad kör ni för torkduk till era bilar? Någon speciell ni kan rekommendera?
Finns väl en bedömning av ljudnivå i varje däcks beskrivning. EU däckmärkning. Men ja, stor skillnad att gå från runflat till vanliga däck. Bytte själv från att köra runflat på min gamla 320d till Nokian Green-någonting som inte var runflats och det märktes direkt.Behöver nya sommarsulor till BMWn. Vad ska man ha om man vill ha ett tyst däck? P Zero, F1 Asymetric 6, eller nåt annat?
Sitter runflat på dem nu (standard på 330e) så allt som inte är runflat är väl bättre, men ändå.
Visst finns det märkning, men tycker man läser stora variationer i tester trots små variationer i märkning.Finns väl en bedömning av ljudnivå i varje däcks beskrivning. EU däckmärkning. Men ja, stor skillnad att gå från runflat till vanliga däck. Bytte själv från att köra runflat på min gamla 320d till Nokian Green-någonting som inte var runflats och det märktes direkt.
Jämför olika alternativs däckmärkningar, så brukar man kunna se vilket som är tystast utan att kompromissa för mycket med köregenskaper.
![]()
Så kanske det kan vara, men någon decibel hit eller dit när du byter från runflats till standarddäck är nog inte världens största grej. Jag är lite så att jag köper en tryggt däck som är okej på allting, från ett premiummärke, alltså inga Linglong och sånt där - har funkat hittills.Visst finns det märkning, men tycker man läser stora variationer i tester trots små variationer i märkning.
Behöver nya sommarsulor till BMWn. Vad ska man ha om man vill ha ett tyst däck? P Zero, F1 Asymetric 6, eller nåt annat?
Sitter runflat på dem nu (standard på 330e) så allt som inte är runflat är väl bättre, men ändå.
Michelin PS4 > P zero alla dagar i veckan.Behöver nya sommarsulor till BMWn. Vad ska man ha om man vill ha ett tyst däck? P Zero, F1 Asymetric 6, eller nåt annat?
Här har du dom 5 bästa sommardäcken enligt Vi Bilägares senaste nummer. Kolla på Nokian t ex. Trevligt med tysta däck (kör själv bullriga runflat ...) men väggrepp är viktigare.
Edit: Sorry, det här verkar vara däck för suvar. Vet inte om dom finns för "normala" bilar.
![]()