• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tror våren verkar infinna sig typ en månad tidigare än normalt i Umeå just nu och bakslagen kommer så klart men man börjar blir sugen att höra det dova gurglet från en 427 ZL-1 big block snart….

IMG_6270.jpeg
I slutet av 70 talet stod det en absolut fläckfri orange med svarta stripes och American racing utanför ett villagarage på väg till skolan(mellanstadiet). Någon gång ska jag iallafall bygga den i scala 1/25..

Cheva är trevliga att pilla med så länge man har ett motorstativ och en motor som är i bilen som backup.
Exakt så jag gjorde…köpte nytt ZL-1 block från Chevrolet Performance. Blocket är gjutet i samma format som motorerna från 1969 men med bättre legering och kylning.
Köpte Chevrolets original trim-toppar från slutet av 60-talet och lät balansera hela motorn innan jag satte ihop resten i garaget hemma!
Trimmat insug från rätt tid, Edelbrock C427X.

IMG_3702.jpeg
IMG_3704.jpeg
IMG_7494.jpeg
IMG_7552.jpeg
IMG_7731.jpeg
IMG_7813.jpeg

Exakt så jag gjorde…köpte nytt ZL-1 block från Chevrolet Performance. Blocket är gjutet i samma format som motorerna från 1969 men med bättre legering och kylning.
Köpte Chevrolets original trim-toppar från slutet av 60-talet och lät balansera hela motorn innan jag satte ihop resten i garaget hemma!
Trimmat insug från rätt tid, Edelbrock C427X.

IMG_3702.jpeg
IMG_3704.jpeg
IMG_7494.jpeg
IMG_7552.jpeg
IMG_7731.jpeg
IMG_7813.jpeg

Precis så ska man göra.
Då kan man göra det riktigt i lugn och ro.

Sedan in med den nya och ut med den gamla upp på stativet för eventuella förbättringar.

Någon som har koll på eventuella skillnader mellan Tiguan och Seats motsvarighet Atecca? Verkar ju kunna få en något nyare Seat för pengen. Är det ”statusen” som skiljer eller finns det relevanta skillnader?

@alfgren?

Tillbaka
Topp