Bra prioriterat, hade gjort samma!Mellan de två skulle jag också utan tvivel välja klockan. Och sedan ta bussen om jag behövde ta mig någonstans.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra prioriterat, hade gjort samma!Mellan de två skulle jag också utan tvivel välja klockan. Och sedan ta bussen om jag behövde ta mig någonstans.
Bra prioriterat, hade gjort samma!![]()
Hahaha det förstår jagSuttit i en Duster en gång och jag gick ut redan innan jag han stänga dörren. Aldrig igen.
Och bilmärket uttalas Das-iaSuttit i en Duster en gång och jag gick ut redan innan jag han stänga dörren. Aldrig igen.
Inte datchia?Och bilmärket uttalas Das-ia![]()
Nej, som daseInte datchia?
Jag förstår din poäng till 100% då jag avskyr att vara beroende av andra människor. Se till att klara dig själv i längsta möjliga mån. Dessutom älskar jag bilar och drömmer om både det ena och det andra. MEN, jag kan inte förstå folk som köper en helt ny bil (eller lätt begagnad för den delen) då bilen tappar katastrofalt i värde under ägandet.Jag förstår inte hur man kan prioritera en klocka framför en bil (Om man inte redan har ett transportmedel)
Nu har jag personligen bil för att det är ett stort intresse för mig, samt att jag kör mycket i tjänsten (Och dessutom kräver mitt arbete att jag har bil så att jag snabbt kan ta mig till arbetet)
Men även det inte varit fallet så hade jag fortfarande prioriterat en bil väldigt högt.
Det handlar inte om lathet för att man inte orkar ta bussen eller liknande... Det tillför livskvalité att ha ett eget transportmedel.
Jag bor själv i Göteborgs innerstad. Och många av mina vänner som bor inne i stan har körkort men inte bil.
Mer ofta än sällan så får jag samtal med förfrågningar ifrån vänner som undrar om dom kan få låna en bil (Eller om man kan köra dom / Hämta dom ) när dom skall köpa något skrymligt eller liknande..
Orka vara en människa som iglar sig på sina vänner bara för att man inte väljer att köpa en egen bil..
Självklart så behöver inte alla människor ha en bil..
Men om man ofta är i behov av bil (Om ni vet med er att ni ofta kontakter vänner och anhöriga för transport) så kanske ni borde tänka om?
Har ni råd att lägga 50k+ på en klocka(or) så kanske ni borde omprioritera..
Jag förstår din poäng till 100% då jag avskyr att vara beroende av andra människor. Se till att klara dig själv i längsta möjliga mån. Dessutom älskar jag bilar och drömmer om både det ena och det andra. MEN, jag kan inte förstå folk som köper en helt ny bil (eller lätt begagnad för den delen) då bilen tappar katastrofalt i värde under ägandet.
Klassiskt exempel är en Mercedes S-klass som kostar lätt över 1 miljon i nypris. 8-10 år senare kan du hitta samma bil för 100k eller mindre, med andra ord har man slängt minst 900k i sjön -> ca 100k om året! Visst tappar klockor också i värde men inga 80%, köper du dessutom klassiska modeller (Speedmaster, Submariner osv.) så håller de sig stabila i minst 300 år till.
Med det sagt, gissa vad jag hade köpt om jag hade vunnit på Lotto? Japp, en ny Audi RS6 och en Porsche GT3![]()
Givetvis, det finns ju mer positiva aspekter också. Och ja, det är skönare för både kropp och sinne att köra tusentals mil i en ny fräsch bil än i en rutten 740 med rostig framvagnDu har helt rätt! En bilaffär är en av dom absolut sämsta affärerna du kan göra ur en ren ekonomisk synpunkt.
Men om vi kollar på vilka det är som går och köper helt nya bilar så blir det lite mer förståeligt)
1) Välbärgade pensionärer (-50 talister)
2) Förmögna människor vars ekonomi inte påverkar speciellt nämnvärt. (Ja, även snorrika människor köper sina bilar på avbetalning / leasing av en mängd skäl)
3) Företagare (Tjänstebilar)
Den absolut vanligaste typen skulle jag nog vilja påstå är företagare. Och som företag så är det mycket förmånligt att leasa en bil.
Dels så sänker du resultatet i bolaget (Vilket många vill, SPECIELLT i enskilda näringsverksamheter) eftersom att bolagets vinst (Minus utgifter och kostnader) sätter grund för hur mycket skatt innehavaren skall betala (Marginalskatt) så kan en bil på företaget vara mycket förmånligt.
Jag har själv nästan uteslutande köpt och leasat nya bilar..
När leasingperioden går ut så byter man in bilen mot en annan (Samma modell) av nyare modell.
Det är aldrig några problem med en ny bil. Och när det är det så lämnar man bara in den och får en fri lånebil...
När man som mig (Och många andra) kör x antal tusen mil på ett år så är det skönt att känna full tillit till sin bil.
Förövrigt kan jag varmt rekommendera Audi A6 3,0TDI
Den är avsevärt mycket billigare än en RS6a. Men med en ny mjukvara så har du 370hk dieselhästar och 750nm.
Det är inte många bilar på vägen som hänger på när man trycker ner pedalen![]()
Givetvis, det finns ju mer positiva aspekter också. Och ja, det är skönare för både kropp och sinne att köra tusentals mil i en ny fräsch bil än i en rutten 740 med rostig framvagn
3-litersdieseln är en skitfin motor, provkörde en sådan i fjol i en A7:a. Fattade först inte att det var en diesel eftersom den var så tyst, sedan kikade jag på den lågt graderade varvräknaren. 750nm är ju maffigt men saken med en RS6 är att den både känns och ser maffig ut. Såg faktiskt en svart idag, blev mer än lite svag i knäna![]()
Du har helt rätt! En bilaffär är en av dom absolut sämsta affärerna du kan göra ur en ren ekonomisk synpunkt.
Men om vi kollar på vilka det är som går och köper helt nya bilar så blir det lite mer förståeligt)
1) Välbärgade pensionärer (-50 talister)
2) Förmögna människor vars ekonomi inte påverkar speciellt nämnvärt. (Ja, även snorrika människor köper sina bilar på avbetalning / leasing av en mängd skäl)
3) Företagare (Tjänstebilar)
Den absolut vanligaste typen skulle jag nog vilja påstå är företagare. Och som företag så är det mycket förmånligt att leasa en bil.
Dels så sänker du resultatet i bolaget (Vilket många vill, SPECIELLT i enskilda näringsverksamheter) eftersom att bolagets vinst (Minus utgifter och kostnader) sätter grund för hur mycket skatt innehavaren skall betala (Marginalskatt) så kan en bil på företaget vara mycket förmånligt.
Jag har själv nästan uteslutande köpt och leasat nya bilar..
När leasingperioden går ut så byter man in bilen mot en annan (Samma modell) av nyare modell.
Det är aldrig några problem med en ny bil. Och när det är det så lämnar man bara in den och får en fri lånebil...
När man som mig (Och många andra) kör x antal tusen mil på ett år så är det skönt att känna full tillit till sin bil.
Förövrigt kan jag varmt rekommendera Audi A6 3,0TDI
Den är avsevärt mycket billigare än en RS6a. Men med en ny mjukvara så har du 370hk dieselhästar och 750nm.
Det är inte många bilar på vägen som hänger på när man trycker ner pedalen![]()
Utan en Lottovinst så lär det sparandet ta lååååång tidJa den är riktigt tyst i kupén (Speciellt om man väljer till dubbelglas i sidorutorna)
Och soppaförbrukningen ligger inte på mer än drygt 0,5 vid laglig landsvägskörning.
När jag själv kör så drar den runt 0,9/milen. Men då ligger jag och håller 160+ nästan konstant.
RS6an är ett mästerverk för sig! Köper du en så får du komma o bjuda på en åktur![]()
Vet inte om du kört RS6 eller inte, men tyvärr är inte en 3.0 ett substitut om en är efter en bil som RS6. Sen att 3.0 med programvara säkerligen går somfan skall ej förringas![]()
Tufft val anser jagOm jag måste välja mellan Dacia och Audi RS6 så blir det RS6an.
Om jag måste välja mellan Dacia och Audi RS6 så blir det RS6an.
Tidigare har de svenska alltid varit ss2 och fått fler saker som är tillval i US som standard. Exempelvis hade Eu versionen ett vassare chassi än det du fick i US.Yes pratade med Hedin och Callisma igår. Kommer nog tyvärr inte bli år. Måste bygga garage först, pedant som jag är så vill jag inte ha den stående ute mer än nöden kräver
Lite roligt verkar som att dual mode exhaust och magnetic ride kommer i samma paket för 19600 enligt utsago. Men i broschyren jag har så ingår dual mode exhaust som standard.
Fick också bekräftat att det är motsvarande 2SS som kommer hit (V8-modellen i alla fall).
Mycket trevlig! Hur ser förbrukningen ut?Audi A6 3,0TDI Allroad Quattro ´14-15
Jag kör rätt så många tusen mil på ett år i tjänsten. Och jag måste säga att det är en underbar landsvägsbil..
I vintras tog jag den även upp till Åre. Och även om jag av misstag körde i diket (Utan skador) så tog den sig upp på eget bevåg
![]()
![]()
![]()
Mycket trevlig! Hur ser förbrukningen ut?![]()
A6:an är verkligen fin alltså, skulle kunna tänka mig en vit med Panorama![]()
Jag körde en vit A4 Allroad tidigare. Och visst det var en riktigt snygg bil.
Synd att dom är så otacksamma för bilvård bara.... Dom glänser ju inte ens när dom är rena![]()
Visst är det så, jag har en blå bil idag som tyvärr är riktigt känslig, minsta lilla repa eller liknande bara lyser. När den är nytvättad är den kanonsnygg, den är dessvärre inte ren så länge..![]()